• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Var allt för länge sedan jag posta en bild i den här tråden.
C68F58D9-C7AA-4DA1-A513-EBF6653E494C.jpeg

Klockvärldens mest underskattade moderna klocka?
hört roliga kommentarer när jag varit i Genéve, som ” det där är inte bara en klocka, du köpte en del av Schweiz historia samtidigt”. Och en herre på VC fabriken sa, när jag frågade om gen 2. ”Är en ny Aston Martin alltid snyggare än en gammal?”

hört roliga kommentarer när jag varit i Genéve, som ” det där är inte bara en klocka, du köpte en del av Schweiz historia samtidigt”. Och en herre på VC fabriken sa, när jag frågade om gen 2. ”Är en ny Aston Martin alltid snyggare än en gammal?”
Är det generation 2 som var den första med den "nutida" malteserlänken? Personligen tycker jag att just länken är betydligt snyggare på den jämfört med den polerade/borstade länken.

Ni som har Overseas 4500V. Hur ser möjligheterna ut att byta tavla? Möjligt? Kostnad? Tycker blå är grym men rädd att man tröttnar.

Finns rätt mycket kul hos de stora tillverkarna i de lite mer klassiska storlekarna som känns väldigt undervärderat. Bra finishering, trevliga urverk etc. för rimlig peng.
Mm helt klart. För det allra mesta rör det sig om modeller man inte har en susning om att de existerar om man inte förkovrar sig rejält..

Jupp, finns givetvis tak här. Däremot finns det fortfarande i många fall viss rörelsemån uppåt. Tror exempelvis VC:n ovan hade sett alldeles utmärkt ut även i tex 38mm..
Jag tror den hade gjort sig mycket sämre på 38mm, framförallt på handleden.
Jag tycker det är få klockor av denna typ som ser bra ut på normalstora handleden när de är större än 35-36mm!

Jag tror den hade gjort sig mycket sämre på 38mm, framförallt på handleden.
Jag tycker det är få klockor av denna typ som ser bra ut på normalstora handleden när de är större än 35-36mm!
Nja, det är ju det här med handleder och handleder. Det är omöjligt att hävda att något "gör sig sämre på handleden" och då inkludera allt mellan 15 och 20 cm-handleder.
Beror ju fullkomligt på handleden i ett fall som detta,, På min handled skulle den i mitt tycke göra sig klart bättre i 38mm. Detta har dock förstås med mina preferenser kring hur ett ur ska sitta att göra (inte minst i relation till min handledsstorlek)..

Beror såklart på handledsstorlek med, men det finns ingen rund klocka du skulle velat ha mindre än 38 mm?
Oj, går säkert att komma på flertalet om jag anstränger mig; exempelvis gamla trevliga vintagepjäser.
Moderna klockor? Nej; inte för just min egen del. 38 mm är nog någon mental smärtgräns för mig gällande runda klockor (även vad gäller dressare)..

Oj, går säkert att komma på flertalet om jag anstränger mig; exempelvis gamla trevliga vintagepjäser.
Moderna klockor? Nej. 38 mm är nog någon mental smärtgräns för mig gällande runda klockor (även vad gäller dressare)..
Men om de äldre varit minst 38 hade du föredragit dem? Gillar elegansen det tillför när boetten täcker en relativ liten del av handledens ovansida. Skulle nog velat ha ovan i 34 mm helst. Speciellt om det varit en klassisk tvåhandare.

Tillbaka
Topp