Helt klart!!Absolut!
och jag, precis som du, hade nog hellre lagt mina stålars på en VC än de andra, känns på något vis mer "prisvärt" när man ser vad AP & Patek går för på andrahandsmarknaden..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt klart!!Absolut!
och jag, precis som du, hade nog hellre lagt mina stålars på en VC än de andra, känns på något vis mer "prisvärt" när man ser vad AP & Patek går för på andrahandsmarknaden..
Mmm, guld!Var allt för länge sedan jag posta en bild i den här tråden.
![]()
snuskigt bra!Var allt för länge sedan jag posta en bild i den här tråden.
![]()
Klockvärldens mest underskattade moderna klocka?Inga klockor på armen när jag jobbar.. fotat med en smutsig iphone i monochromeläget. Haha.
hört roliga kommentarer när jag varit i Genéve, som ” det där är inte bara en klocka, du köpte en del av Schweiz historia samtidigt”. Och en herre på VC fabriken sa, när jag frågade om gen 2. ”Är en ny Aston Martin alltid snyggare än en gammal?”Klockvärldens mest underskattade moderna klocka?
Är det generation 2 som var den första med den "nutida" malteserlänken? Personligen tycker jag att just länken är betydligt snyggare på den jämfört med den polerade/borstade länken.hört roliga kommentarer när jag varit i Genéve, som ” det där är inte bara en klocka, du köpte en del av Schweiz historia samtidigt”. Och en herre på VC fabriken sa, när jag frågade om gen 2. ”Är en ny Aston Martin alltid snyggare än en gammal?”
Svar ja.Provade denna klump idag. Någon som vet om icke-chronon bärs mindre?![]()
Icke-chronon bärs klart mindre.Provade denna klump idag. Någon som vet om icke-chronon bärs mindre?![]()
Grymt! Känns den nättare med gummi?Icke-chronon bärs klart mindre.
Chronon satt som bäst på mig med gummi-bandet.
![]()
Hur upplevs denna storleksmässigt kontra seadwellern ex?Svar ja.
Nättare med gummi.Grymt! Känns den nättare med gummi?
Hur upplevs denna storleksmässigt kontra seadwellern ex?
Grym klocka för övrigt, vilken av färgerna föredrar du?Grymt! Känns den nättare med gummi?
Bredare men tunnare, nättare på gummi.Grymt! Känns den nättare med gummi?
Verkligen. Jag var inne på blå i början men har nu landat i att svart känns mest rätt!Grym klocka för övrigt, vilken av färgerna föredrar du?
Grymt, verkar lovande!Bredare men tunnare, nättare på gummi.
![]()
![]()
Har inte sett svarta irl men på alla bilder ser den grym ut!Verkligen. Jag var inne på blå i början men har nu landat i att svart känns mest rätt!
Grymt, verkar lovande!
Lite liten med mina mått mätt, men ack så grann!En liten trevlig rackare från 90-talet. Vacheron Constantin ref. 43040 "Saltarello"
https://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=6306454&rid=12189#msg_6306454
![]()
![]()
![]()
![]()
Finns rätt mycket kul hos de stora tillverkarna i de lite mer klassiska storlekarna som känns väldigt undervärderat. Bra finishering, trevliga urverk etc. för rimlig peng.Lite liten med mina mått mätt, men ack så grann!
Mm helt klart. För det allra mesta rör det sig om modeller man inte har en susning om att de existerar om man inte förkovrar sig rejält..Finns rätt mycket kul hos de stora tillverkarna i de lite mer klassiska storlekarna som känns väldigt undervärderat. Bra finishering, trevliga urverk etc. för rimlig peng.
Tycker du inte klassiska och eleganta boetter blir svåra i större storlek?Lite liten med mina mått mätt, men ack så grann!
Jupp, finns givetvis tak här. Däremot finns det fortfarande i många fall viss rörelsemån uppåt. Tror exempelvis VC:n ovan hade sett alldeles utmärkt ut även i tex 38mm..Tycker du inte klassiska och eleganta boetter blir svåra i större storlek?
Jag tror den hade gjort sig mycket sämre på 38mm, framförallt på handleden.Jupp, finns givetvis tak här. Däremot finns det fortfarande i många fall viss rörelsemån uppåt. Tror exempelvis VC:n ovan hade sett alldeles utmärkt ut även i tex 38mm..
Beror såklart på handledsstorlek med, men det finns ingen rund klocka du skulle velat ha mindre än 38 mm?Jupp, finns givetvis tak här. Däremot finns det fortfarande i många fall viss rörelsemån uppåt. Tror exempelvis VC:n ovan hade sett alldeles utmärkt ut även i tex 38mm..
Nja, det är ju det här med handleder och handleder. Det är omöjligt att hävda att något "gör sig sämre på handleden" och då inkludera allt mellan 15 och 20 cm-handleder.Jag tror den hade gjort sig mycket sämre på 38mm, framförallt på handleden.
Jag tycker det är få klockor av denna typ som ser bra ut på normalstora handleden när de är större än 35-36mm!
Oj, går säkert att komma på flertalet om jag anstränger mig; exempelvis gamla trevliga vintagepjäser.Beror såklart på handledsstorlek med, men det finns ingen rund klocka du skulle velat ha mindre än 38 mm?
Men om de äldre varit minst 38 hade du föredragit dem? Gillar elegansen det tillför när boetten täcker en relativ liten del av handledens ovansida. Skulle nog velat ha ovan i 34 mm helst. Speciellt om det varit en klassisk tvåhandare.Oj, går säkert att komma på flertalet om jag anstränger mig; exempelvis gamla trevliga vintagepjäser.
Moderna klockor? Nej. 38 mm är nog någon mental smärtgräns för mig gällande runda klockor (även vad gäller dressare)..