• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Den är bra, har en fallenhet för osymmetriska tavlor

E550A3B0-4161-4954-AED3-1232B610D13A.jpeg

C2B0653E-3FF6-492E-964A-34F340AEB3A7.jpeg
7B19A9EB-1F24-46B8-BB73-AA1B2842CD82.jpeg

Riktigt bra!

Håller med om att att osymmetriska tavlor kan ha något speciellt ibland.

Klickar många boxar för mig, lite ovanlig, går att bada med, snabbfäste med läder, gummi och länk, gmt, härlig tavla. Liiiiite tjock men annars bra storlek. Kan leva med lite pappakropp :)

Tack! Tycker du att ca 90K är rimligt? Jag har extremt dålig koll på VC men modellen i fråga tickar många av mina boxar.
90k verkar lite dyrt. Låg väl en nyservad ute på KS i höstas för 85 och givet att en service landar på 16-18k så borde det kanska gå att hitta lite bättre/billigare om du har tid att leta lite.
Edit: Såg nu även att Kaplans sålde en i bra skick på Kvalitén i maj 2019 för 59k + avgifter => 72-ish...

Satan vad bra den är på gummi. Är det lika bekvämt med gummit? Hur är det med centreringen av låset på VC när man hänger på gummi?
Original VC gummit som följer med klockan är utan tvekan det skönaste gummibandet till någon klocka av alla jag har provat. Sedan hur det är med centreringen vågar jag inte svara på, min har vart på läder nästan hela tiden jag har ägt den men provade gummibandet en vecka och har inget minne av att låset inte skulle vara centrerat.

Har länge suktat efter en VC vintage, men det som avskräcker är servicekostnaden hos VC. Någon som har koll på vad den kan ligga på för enbart vanlig service av time only?

:facepalm:
Intressant hur klocktillverkare kan vara så obrydda om sina tidigare klockor, när de marknadsför och hype:ar sin historia för att sälja mer... Trodde mest att IWC sabbade tavlorna på sina vintage-klockor de får in men tydligen kan även VC göra detsamma.
Ser nu att Vacheron tagit bort sitt inlägg. De skrev att de hade ett duktigt kompetent team som fokuserade på vintageur och att de bara hade en klocka av denna modell registrerad. De bad Roni att kontakta dem. Roni svarade att det var hans klocka och att de redan har fuckat upp och fått sina chanser, vad skulle ett till pm tjäna till?

• Like
Reactions: fc2
Ser nu att Vacheron tagit bort sitt inlägg. De skrev att de hade ett duktigt kompetent team som fokuserade på vintageur och att de bara hade en klocka av denna modell registrerad. De bad Roni att kontakta dem. Roni svarade att det var hans klocka och att de redan har fuckat upp och fått sina chanser, vad skulle ett till pm tjäna till?
Jag hann läsa - varit inskickad till VC tre gånger sedan 2013... Tur att det finns kapabla oberoende urmakare också...

Tillbaka
Topp