PJZ
Silver
Det var det också. Jag vart helt paff... en sak om man kommer in som vilken janne som helst, men här hade jag ändå en inbjudan och pratat med säljaren i fråga innan! Otroligt.Usch låter hemskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var det också. Jag vart helt paff... en sak om man kommer in som vilken janne som helst, men här hade jag ändå en inbjudan och pratat med säljaren i fråga innan! Otroligt.Usch låter hemskt.
Jag har den svarta och är mycket nöjd med den! Gillar dom svarta banden som följer med också. Den silvriga tänker jag kan vara fräsch på sommaren men den svarta kan du matcha outfits med året runt. Här kommer lite inspo:Besökte vår VC boutique igår- MYCKET TREVLIGT!
Hade både silvrig och svart Overseas att klämma på. Jag gillade den silvriga bättre än den svarta, min polare föredrog den svarta.
Vart imponerad av att den fanns "på lager" och att jag bara kunde traska ut med den direkt! Vad tycker ni- svart eller silver? Får se om jag väljer att rotera ut nånting för att göra plats för min första VC![]()
Fina bilder! Hur känns den nu efter ett ”tag”?Jag har den svarta och är mycket nöjd med den! Gillar dom svarta banden som följer med också. Den silvriga tänker jag kan vara fräsch på sommaren men den svarta kan du matcha outfits med året runt. Här kommer lite inspo:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lycka till!
Haft den lite mer än en månad nu och känns riktigt bra! Är väldigt levande i olika ljus och gillar verkligen detaljerna i klockan.Fina bilder! Hur känns den nu efter ett ”tag”?
Kul att höra att du gillar den! Att man kan byta bandet så enkelt gör klockan så underbar.Haft den lite mer än en månad nu och känns riktigt bra! Är väldigt levande i olika ljus och gillar verkligen detaljerna i klockan.
Även fast jag älskar stållänken så är det kul att kunna byta ut till gummibandet på helgerna. Gör att klockan blir ännu roligare att använda och så kan man få sakna stålarmbandet lite![]()
Besökte vår VC boutique igår- MYCKET TREVLIGT!
Hade både silvrig och svart Overseas att klämma på. Jag gillade den silvriga bättre än den svarta, min polare föredrog den svarta.
Vart imponerad av att den fanns "på lager" och att jag bara kunde traska ut med den direkt! Vad tycker ni- svart eller silver? Får se om jag väljer att rotera ut nånting för att göra plats för min första VC![]()
ChicagoNice att se att klockorna finns i butik! Var är detta? Här i Hongkong finns inga Overseas överhuvudtaget att köpa över disk, slut överallt. Enda sättet att ens få klämma på en är att be väldigt snällt att med plasten på få titta lite på ett kund-ex som kommit in för leverans. Alternativt gå på andrahandsmarknaden där det finns ett fåtal Overseas då och då.
Tycker synd att det diskuteras så lite kring VC. Gäller generellt runt på olika forum.Nästan en vecka utan uppdatering i denna tråd. Postar en bild på min VC från någon månad sedan![]()
![]()
Wristshot måste bifogas efter ett sånt uttalande!Ogillar min overseas, den gör att jag inte vill bära några andra klockor :/ burit den i 6 mån nu. Tidigare bytte jag varannan vecka... Måste bryta mönstret imorgon...
Idag satte jag tillslut på en annan efter 7 mån av konstant VCWristshot måste bifogas efter ett sånt uttalande!
Tycker synd att det diskuteras så lite kring VC. Gäller generellt runt på olika forum.
Idag satte jag tillslut på en annan efter 7 mån av konstant VCen wristshot kommer imorgon förmodligen
Senast för några veckor sedan - om inte minnet sviker- så fanns där en svart. Osäker på hur det är idag.Någon som har koll på hur ser situationen ut hos Nymans, Overseas i lager eller är allt beställningsvara numera?
15400 grå urtavla? Riktigt bra. Jag är en riktig sucker för gråa tavlor... fan dig. Tackade dock nej till 37MM RO grå urtavla för ungefär ett år sedan. Vill ha 39:an (jumbo) eller 15500. 37:an va inge bra enligt mig.Idag satte jag tillslut på en annan efter 7 mån av konstant VCen wristshot kommer imorgon förmodligen
![]()
Japp stämmer, grå 41mm. Köpte den ny i butik i Hongkong för några år sen, 140k sek15400 grå urtavla? Riktigt bra. Jag är en riktig sucker för gråa tavlor... fan dig. Tackade dock nej till 37MM RO grå urtavla för ungefär ett år sedan. Vill ha 39:an (jumbo) eller 15500. 37:an va inge bra enligt mig.
Haft den pjäsen länge?
Hyffsad affär... lätt avis! HahaJapp stämmer, grå 41mm. Köpte den ny i butik i Hongkong för några år sen, 140k seksamma morgon hade de precis fått in två st och jag råkade befinna mig på rätt plats vid rätt tid...
Japp stämmer, grå 41mm. Köpte den ny i butik i Hongkong för några år sen, 140k seksamma morgon hade de precis fått in två st och jag råkade befinna mig på rätt plats vid rätt tid...
Prövade både svart och silver för nån vecka sen, Silver var helt klart vinnare i mina ögon.Bor i Hongkong och hade samma case med en 41mm med silvertavla, var dock helt inställd på blå tavla på den tiden, så tackade nej. Även om jag säkert gjort pengar på det känns beslutet ändå rätt då jag fortfarande inte gillar silvertavlan.
För att återgå till ämnet, silvertavlan på 41mm VC Overseas däremot börjar växa på mig rejält. Sett på andra forum hur snyggt det matchar med tex blå armband.
Blå oversea då? Går den att hitta i HK?Bor i Hongkong och hade samma case med en 41mm med silvertavla, var dock helt inställd på blå tavla på den tiden, så tackade nej. Även om jag säkert gjort pengar på det känns beslutet ändå rätt då jag fortfarande inte gillar silvertavlan.
För att återgå till ämnet, silvertavlan på 41mm VC Overseas däremot börjar växa på mig rejält. Sett på andra forum hur snyggt det matchar med tex blå armband.
Den är nog körd WWBlå oversea då? Går den att hitta i HK?
Blå oversea då? Går den att hitta i HK?
Man har läst en del på internationella forum och där verkar det som att svart och silver är även i princip svåra att köpa till sig. Dock lite enklare i USA. En blå är omöjlig om man inte är en troligen köpare sen en tid tillbaka.Absolut inte, det verkar som tillgången på Overseas klockor är sämre i Hongkong än i Europa och USA. Kanske är det relaterat till att priser är lägre, oklart? Man verkar ju enligt er i princip kunna promenera in och direkt köpa en svart eller silver tavla av vissa Overseas modeller.
I Hongkong har ingen AD eller Boutique en endaste Overseas av någon modell (förrutom damklockorna) att få tag på över disk. ADs verkar inte för tillfället få någon tilldelning och man kunde inte betala sig in på en väntelista. I deras Boutique så fanns det tilldelning när prishöjningen hade skett 1a juni. Man kunde med en 40% deposit köpa svart/silver osv med varierande väntetid, men cirka 6 månader. De blå tavlorna var tilldelningen slut direkt till troligen tidigare trogna kunder. Pratade med en kille online som hade köpt en av två Rosegold med blå tavla som tilldelades Hongkong, väntetid 1 år.
Läste även att VC planerar att sluta tillverka den svarta under nästa år, så om man som jag, gillar svart så är det nog sista chansen nu att köpa den i butik. Jag har lagt min 40% deposit på reverse pandan![]()
Är en ljus framtid = långa väntetider och begpriser över listpris?Man har läst en del på internationella forum och där verkar det som att svart och silver är även i princip svåra att köpa till sig. Dock lite enklare i USA. En blå är omöjlig om man inte är en troligen köpare sen en tid tillbaka.
Ska bli oerhört spännande att följa VC:s framtid. Verkar se ljus ut!
Det är en definitions fråga. Jag tycker det är kul att alltfler har fått upp ögonen för VC. Ett underskattad ur jämfört med flera andra i samma kaliber.Är en ljus framtid = långa väntetider och begpriser över listpris?