Absolut inte, det verkar som tillgången på Overseas klockor är sämre i Hongkong än i Europa och USA. Kanske är det relaterat till att priser är lägre, oklart? Man verkar ju enligt er i princip kunna promenera in och direkt köpa en svart eller silver tavla av vissa Overseas modeller.
I Hongkong har ingen AD eller Boutique en endaste Overseas av någon modell (förrutom damklockorna) att få tag på över disk. ADs verkar inte för tillfället få någon tilldelning och man kunde inte betala sig in på en väntelista. I deras Boutique så fanns det tilldelning när prishöjningen hade skett 1a juni. Man kunde med en 40% deposit köpa svart/silver osv med varierande väntetid, men cirka 6 månader. De blå tavlorna var tilldelningen slut direkt till troligen tidigare trogna kunder. Pratade med en kille online som hade köpt en av två Rosegold med blå tavla som tilldelades Hongkong, väntetid 1 år.
Läste även att VC planerar att sluta tillverka den svarta under nästa år, så om man som jag, gillar svart så är det nog sista chansen nu att köpa den i butik. Jag har lagt min 40% deposit på reverse pandan