Oktogon
Silver
Har kikat på den där och den är riktigt fin. Tyvärr alldeles för stor för den typen av klocka, vilket förstörde det för mig…De här har orimligt fina visare som måste ses i verkligheten:
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har kikat på den där och den är riktigt fin. Tyvärr alldeles för stor för den typen av klocka, vilket förstörde det för mig…De här har orimligt fina visare som måste ses i verkligheten:
![]()
![]()
Håller med om American 1921, riktigt fin och unik klocka! Tycker även deras Retrograde Day-Date från Patrimony-serien är väldigt fin. Dock 42.5mm så kanske är lite stor för den typen av klocka, men har inte kikat på någon IRL så kan inte säga.VC är helt klart ett av mina favorit-hus. Finns mycket bra som jag gillar.
Jag älskar mycket från deras ”Historiques” serie. Två klara favoriter är 1921 American i både WG och RG. Samt kanske den bäsa, Cornes du Vache, remaster på deras 1955 kronograf. Sitter ruskigt bra på armen.
Du skulle frågat mig vännen! Hade kunnat tagit vilken av färgerna som helst!Jag skulle accepterat erbjudandet jag fick genom jobbet ett ar sedan att köpa en 4500V med bla tavla... Tänkte dumt nog att jag ville ha en bättre affär än 40% (Dock med skatt pa 40% av dem 40% rabatten sa slutrabatten blir typ 6400€ och slutpris totalt pa 13.600€.
Tackade nej till VCs sales manager dumt nog och köpte annat istället. Fragade igen i veckan och det sa att den blaa är tyärr inte tillgänglig för anställda alls längre.
Man är bra klok i eftertanke.
Inte sett nån IRL men jag håller med om att den är sjukt fin! Min kontakt på Nymans fick se en när han var nere hos Vacheron på deras huvudkontor och den ska vara ännu finare i verkligheten tydligen.Sprang över en VC 222 på insta häromdagen. Någon som äger/ ägt en och har lite fler bilder? Vilken sjuk klocka...
Kunde varit jag som skrev det där inlägget. Vi verkar ha samma smak.VC är helt klart ett av mina favorit-hus. Finns mycket bra som jag gillar.
Jag älskar mycket från deras ”Historiques” serie. Två klara favoriter är 1921 American i både WG och RG. Samt kanske den bäsa, Cornes du Vache, remaster på deras 1955 kronograf. Sitter ruskigt bra på armen.
Tack. Hade säkert gott utan att se helgalet ut men föredrar mindre klockor när det kommer till integrerade länkar.Ser bra ut Luciano, med din armstorlek skulle du ju kunna titta på Chrono också![]()
Tråkigt att höra. Hur kommer det sig?Vi börjar glida ifrån varandra![]()
Ja det är en bra fråga, från att varit solklar nr1 till att få vila. Det är en fantastisk klocka som går att matcha till i princip allt tack vare smidighet men det är väl något som gör att andra klockor ofta används istället tyvärrTråkigt att höra. Hur kommer det sig?
Har hänt likadant med mig dock med andra klockor. Brukar hjälpa att lägga undan den ett tag och därefter blir det bra. I vissa fall har det inte hjälpt och då har jag fått avyttra klockan. Oavsett vad så hoppas jag det att löser sig. Synd att göra sig av med en sån vacker klocka.Ja det är en bra fråga, från att varit solklar nr1 till att få vila. Det är en fantastisk klocka som går att matcha till i princip allt tack vare smidighet men det är väl något som gör att andra klockor ofta används istället tyvärr
I like! Har den första. Gillas skarpt.Heads up i tråden innan annons. Har 2st förvaringsboxar / travelcase. Den ena med plats för en, den andra med plats för två. PM vid intresse
![]()
![]()
De är trevliga. Lädret i den stora är sjukt mjukt, den känns typ som en lyxig läderfåtöljI like! Har den första. Gillas skarpt.
Precis! Och ändå ska du sälja…De är trevliga. Lädret i den stora är sjukt mjukt, den känns typ som en lyxig läderfåtölj![]()
Har ju inte ens en korrekt klocka att fylla ut de tre platserna medPrecis! Och ändå ska du sälja…![]()
Då tycker jag att du tar och skaffar en! Case-closedHar ju inte ens en korrekt klocka att fylla ut de tre platserna med![]()
Håller med, var på min försäljare om att jag verkligen ville ha en också, men icke. De gjorde bara cirka 100 exemplar och de gick åt som smör i solsken. Så även det orange:aMycket snygg rem.
Hmm... limiterade länkar/bracelet. Intressant, första gången jag hör det!Håller med, var på min försäljare om att jag verkligen ville ha en också, men icke. De gjorde bara cirka 100 exemplar och de gick åt som smör i solsken. Så även det orange:a
Vad är det för klocka?Verkar som väntetiderna inte är så farliga ändå, fick ett trevligt meddelande att min klocka ska levereras under nästa månadAlltså under 4 mån till leverans..
Grattis! Overseas? Vilken färg på tavlan?Verkar som väntetiderna inte är så farliga ändå, fick ett trevligt meddelande att min klocka ska levereras under nästa månadAlltså under 4 mån till leverans..
Vad är det för klocka?
Grattis! Overseas? Vilken färg på tavlan?
Gissar på inverted panda chrono!Har bläddrat igenom hela denna tråd och vad jag sett blir jag först med denna specifika modell, bilder kommer när jag har klockan =)