• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

De här har orimligt fina visare som måste ses i verkligheten:

CD798288-688B-4171-99EC-B03DC98AB3A8.jpeg
D5E3C3DD-E8CF-43D0-80FA-8B278203962D.jpeg
Har kikat på den där och den är riktigt fin. Tyvärr alldeles för stor för den typen av klocka, vilket förstörde det för mig…

VC är helt klart ett av mina favorit-hus. Finns mycket bra som jag gillar.

Jag älskar mycket från deras ”Historiques” serie. Två klara favoriter är 1921 American i både WG och RG. Samt kanske den bäsa, Cornes du Vache, remaster på deras 1955 kronograf. Sitter ruskigt bra på armen.
Håller med om American 1921, riktigt fin och unik klocka! Tycker även deras Retrograde Day-Date från Patrimony-serien är väldigt fin. Dock 42.5mm så kanske är lite stor för den typen av klocka, men har inte kikat på någon IRL så kan inte säga.

• Like
Reactions: PJZ
Jag skulle accepterat erbjudandet jag fick genom jobbet ett ar sedan att köpa en 4500V med bla tavla... Tänkte dumt nog att jag ville ha en bättre affär än 40% (Dock med skatt pa 40% av dem 40% rabatten sa slutrabatten blir typ 6400€ och slutpris totalt pa 13.600€.
Tackade nej till VCs sales manager dumt nog och köpte annat istället. Fragade igen i veckan och det sa att den blaa är tyärr inte tillgänglig för anställda alls längre.

Man är bra klok i eftertanke.
Du skulle frågat mig vännen! Hade kunnat tagit vilken av färgerna som helst! 😁

Någon i Stockholm som har en 4500v med blå eller svart tavla man kan få prova? Bjuder på en kaffe och tar med mig någon rolig klocka ni kan få prova. Dra iväg ett PM isf! :)

Tråkigt att höra. Hur kommer det sig?
Ja det är en bra fråga, från att varit solklar nr1 till att få vila. Det är en fantastisk klocka som går att matcha till i princip allt tack vare smidighet men det är väl något som gör att andra klockor ofta används istället tyvärr

Ja det är en bra fråga, från att varit solklar nr1 till att få vila. Det är en fantastisk klocka som går att matcha till i princip allt tack vare smidighet men det är väl något som gör att andra klockor ofta används istället tyvärr
Har hänt likadant med mig dock med andra klockor. Brukar hjälpa att lägga undan den ett tag och därefter blir det bra. I vissa fall har det inte hjälpt och då har jag fått avyttra klockan. Oavsett vad så hoppas jag det att löser sig. Synd att göra sig av med en sån vacker klocka.

Tillbaka
Topp