Du hade rätt!
Är otroligt nöjd, jag köpte faktiskt klockan utan att någonsin ha sett den svarta tavlan live, de hade bara en blå chrono inne och de har faktiskt inte fått in en endaste svart chrono jag kunde få titta på under hela min leveranstid, så det verkar inte vara en vanlig klocka i Hong Kong. Så det va lite lättnadskänsla när klockan är lika fin i verkligheten som på bilder. Hade någon mardröm om att de skulle infört någon sunburst effekt på den svarta tavlan som det diskuterats mycket att de nya blå tavlorna kommer med. Inget sådant, bara en otroligt djup svart tavla som osar kvalite.
Första intrycket är att med svart tavla känns klockan mindre än den blåa jag tidigare provade. Det är väl mer en psykologisk effekt att en svart tavla känns mindre antar jag. Otroligt vad enkelt man byter ifrån rem till länk, favorit just nu är nog gummi. Länken är också bekväm, men det är inte helt ny nivå ifrån min IWC som jag tycker också har en väldigt behaglig länk. Klockan tickar rätt högljutt, har man super-hörsel skulle det eventuellt kunna bli störigt. För mig hör jag klockan när jag sträcker upp armen för att titta på klockan men annars inte. Vi gjorde ett litet test, vi hör klockan på kanske 60-70cm avstånd, medans min IWC hör vi på typ 30cm avstånd.
Blir lite bildkavalkad det får ni stå ut med!