• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Ledig fredag och VC sugen så gått igenom alla 82 sidor men ingen har postat bild vad jag kunde se på några av de snyggaste klockorna VC gjort.
Skeleton kanske inte är för alla iofs.
2140896.png.scale.720.1176.jpeg.jpg
2148546.png.scale.720.1176.jpeg.jpg
patrimony-qp-squelette-ref-43032-105714.jpg
009.jpg
 
Ledig fredag och VC sugen så gått igenom alla 82 sidor men ingen har postat bild vad jag kunde se på några av de snyggaste klockorna VC gjort.
Skeleton kanske inte är för alla iofs.
2140896.png.scale.720.1176.jpeg.jpg
2148546.png.scale.720.1176.jpeg.jpg
patrimony-qp-squelette-ref-43032-105714.jpg
009.jpg
Denna verkar väldigt trevlig, finns i Skeleton också. Samma ref du postat?

w1200_q80.jpg



 
Vart hittade du list för skeleton? Hittar bara pris på förfrågan.
Edit: borde ju även gå att få den som finns på mr porter med deras rabattkoder. Testade att applicera förut men vet inte om det går igenom när man väl lägger en beställning
Förutsatt att vi pratar ultra-thin wg. :)

Price: $97,000 (blue dial), $130,000 (skeleton)
Availability: Exclusive to Vacheron Constantin boutiques

 
Sökte på Chrono24 nu, det är inte jättegott om vintage manual wind Chrono om man säger så. Fick upp ett par enstaka klockor som Vacheron Constantin Les Historiques 47101 Chronograph Sigma Dial Yellow gold 18kt.

Annars är det ju just Corne de Vache, tänkte inte på den..

Ja, jag tog i för mycket med ”massa”. Men 47101 har varit betydligt enklare att hitta förut. Känns som dessa börjar bli mer och mer eftertraktade.
 
Är genuint nyfiken och har ej avsikt att vara dryg, men kan du berätta för en amatör likt mig vad det är som gör visarna bra?
Åk till AD och titta på dem så kommer du se vad jag menar. Svårt att fånga på bild, men något med hur de är slipade och ljuset reflekteras.

Samma med glasringen på overseas, den måste också ses IRL då det inte syns på bild hur bra den egentligen är och hur mycket det gör för klockan.
 
@ssp226 bjöd med mig till en förhandsvisning av otroliga klockor. Aldrig varit med om något liknande då vi tilläts prova allt. Är nog lite för novis inom klockor för att ens uppskatta fullt ut vad jag var med om. Bland alla fantastiska klockor fanns även en 222 vilket var extra kul att prova! Klockan var i otroligt fint skick och länken var oväntat bekväm på armen. Faktiskt en vintage klocka jag skulle kunna tänka mig att köpa, mer som en investering, men även något man kan använda.

IMG_20211010_144858.JPG
IMG_20211010_144920.JPG

222 är fantastiskt - alltid hållit den väldigt högt.

…men alltså: FPJn där bakom. End game-klocka!
 
Vad sägs om 47101 i gult guld?

_B062048.JPG

Mycket läckert! Fascinerad över prissättningen på dessa klockor, då originalet ifrån 1940-50 talet bara går för runt 150k SEK. Om möjligt en ännu häftigare klocka:


 
Mycket läckert! Fascinerad över prissättningen på dessa klockor, då originalet ifrån 1940-50 talet bara går för runt 150k SEK. Om möjligt en ännu häftigare klocka:



Auktionen du länkar till är från 2019... Mycket har hänt sedan dess.
 
Senast ändrad:
Okej har du någon mer nylig referens? Visst klockmarknaden har blivit hypad, men har verkligen dessa klockor också dubblats? Känns inte riktigt som de faller in stål-sportklocke hypen..

Vet bara att en reko 4178 betingar minst 300-350k. Men gränsen mellan vintage och neo-vintage börjar suddas ut lite - det är samma verk och nästan samma boett (den nyare är något tjockare). Självklart ska man gå för originalet men det behövs viss kunskap att inte köpa ett lagat/ommålat/restaurerat ex.
 
Senast ändrad:
Vet bara att en reko 4178 betingar minst 300-350k. Men gränsen mellan vintage och neo-vintage börjar suddas ut lite - det är samma verk och nästan samma boett (den nyare är något tjockare). Självklart ska man gå för originalet men det behövs viss kunskap att inte köpa en lagad/ommålad/restaurerad ex.

Okej, så helt enkelt en dubbling där också :)
 
Tillbaka
Topp