• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Diskaren

Guld
2-Faktor
Bjuder på lite extra ögongodis idag tillsammans med tysken:

FC3645B6-4D5A-4D42-8424-993DC37E7C23.jpeg

AA4062DA-2F1A-4623-AD34-A14EEBB9340B.jpeg

DFA1D920-41DC-4662-A473-EC6006E6D544.jpeg

D1941D06-B3B7-490A-AED7-57816229B75E.jpeg
Herrejävlar vilken duo
 

MrSpez

Basic
Blir ju bra sugen på att sälja alla andra klockor o köpa hem en oversea!! Jäklar va snygg.

Intressant när man släpper Rolex fetischen och börjar kolla efter annat. Finns mycket kul.

ser på chrono att priset inte ser lika kul ut som hos AD..

är det någon som vet hur tillgängligheten är hos AD för en 41mm? Svart eller blå tavla..

hopplöst som det mesta idag?😓
 

PJZ

Silver
Blir ju bra sugen på att sälja alla andra klockor o köpa hem en oversea!! Jäklar va snygg.

Intressant när man släpper Rolex fetischen och börjar kolla efter annat. Finns mycket kul.

ser på chrono att priset inte ser lika kul ut som hos AD..

är det någon som vet hur tillgängligheten är hos AD för en 41mm? Svart eller blå tavla..

hopplöst som det mesta idag?😓
Blå omöjligt. Svart va möjligt att handla för 6 månader sen... inte besökt min lokala VC AD sen dess. Gissar att de är svårare nu..
 

RobHK

Basic
Ja blå är bara att glömma, svart med något års väntetid bör nog gå om du ringer runt en heldel och hamnar på rätt listor. Sen tror jag inte en beg svart faktiskt kostar så sjukt mycket över list om du hittar en vettig privatperson som säljer. Chrono24 priserna är ju överdrivna mot verkligheten. Tror du kan knipa en beg med en repa eller två för kanske 20% över list, vilket ju inte är så farligt. Särskilt om du kan sälja en Rolex i denhär marknaden till 150% över list. Ett klockrent byte i mina ögon att gå ifrån typ en Daytona till en VCO
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
FiftySix Complete Calender var en riktigt trevlig överraskning. Upplevdes förvånansvärt sportig. Tror det har med boettformen att göra.
22C39597-D2D9-4DBE-9B83-B257A0950157.jpeg

Nu är väl den där ett par mm tjockare än trehandaren men jag testade den senare nyligen och tyckte också den var ruggigt trevlig. Absolut inte en dressklocka men kommer undan som kombinerat dressig och sportig på ett sätt få andra gör.

Inser att jag aldrig tog en bild med den på armen men här är den i gott sällskap iaf 😬

DA505AA2-0C0B-4355-8AD8-07AEA0A1E282.jpeg
 

Kjellhoften

Basic
2-Faktor
Blir ju bra sugen på att sälja alla andra klockor o köpa hem en oversea!! Jäklar va snygg.

Intressant när man släpper Rolex fetischen och börjar kolla efter annat. Finns mycket kul.

ser på chrono att priset inte ser lika kul ut som hos AD..

är det någon som vet hur tillgängligheten är hos AD för en 41mm? Svart eller blå tavla..

hopplöst som det mesta idag?😓
LuxuryWatches har en svart inne för 490k begagnad…

Vet att Nymans inte tar lista på den svarta längre, iaf inte utan köphistorik.
 
LuxuryWatches har en svart inne för 490k begagnad…

Vet att Nymans inte tar lista på den svarta längre, iaf inte utan köphistorik.
Mycket som har hant pa ynka 6manader. Fragade om en VCO Kronograf i hostas och det fanns i lager da. Aven rabatt erbjods...
Men det verkar som om trehandaren ar dyrare som begagnad an kronografen?

Ser LW har andrat priset till POA pa sin VC. Eller ar 490' det pris som anges vid forfragan @Kjellhoften
 
  • Like
Reactions: PJZ

RobHK

Basic
Har ju varit lite besviken att VC inte släppt fler färger av gummi straps och de som släppts (orange) har varit limiterade, helt galet. Jag va på min sales kille som tusan att fixa fram åtminstone det gråa strappet som enligt amerikanskt forum skulle finnas. I månader gick det inte alls, sen släpptes Cory Richards klockan och den kom ju med grå strap. Så då gick det helt plötsligt att beställa och nu nästan 6 mån senare anlände det. Cirka 3000 SEK och 6 mån väntetid på en gummirem haha galet 😝

Tog lite tid att vänja sig vid en annan färgkombo men är nöjd och äntligen kan få börja variera med lite olika färger! Vad tycker ni?

F63ED103-205A-40E0-9FA1-09612D8AA897.jpeg
116097A0-64AC-4C7C-8A6C-2F5D5C280CE0.jpeg
95E2AB43-3935-46CB-96C0-B21302D2F34D.jpeg
 

RobHK

Basic
Kan ju också meddela att nu har det totalt spårat i VC boutiques också. Jag kan inte komma ihåg exakt men AP boutiques här i HK började ju bli sop-rena på klockor kanske 4-5 år sen. Visste VC tog Overseas slut under 2021 men i övrigt fanns ju mycket klockor, tex 1921 och andra fina modeller fanns att prova och köpa direkt över disk, det va helt tomt i montrarna i dag, hela butiken hade nog totalt kanske 10 klockor i alla fönster sammanlagt. Tydligen hade några kunder kommit in och lagt stora ordrar och typ sopat rent i butiken, helt sjukt, jaha så nu är VC som AP alltså, det gick fort!

Jag fick också prova vit strap, riktigt cool färgkombo, men det kändes inte rätt på mig och feminint på något vis. Så även om de matcha snyggt så avstår jag vit strap. Vad tycker ni om den kombon?
83CDA669-A081-4316-9B51-EEC30D67A529.jpeg
C0075FBD-B21F-4F60-A1B7-B8456AABA01C.jpeg
 

PJZ

Silver
Kan ju också meddela att nu har det totalt spårat i VC boutiques också. Jag kan inte komma ihåg exakt men AP boutiques här i HK började ju bli sop-rena på klockor kanske 4-5 år sen. Visste VC tog Overseas slut under 2021 men i övrigt fanns ju mycket klockor, tex 1921 och andra fina modeller fanns att prova och köpa direkt över disk, det va helt tomt i montrarna i dag, hela butiken hade nog totalt kanske 10 klockor i alla fönster sammanlagt. Tydligen hade några kunder kommit in och lagt stora ordrar och typ sopat rent i butiken, helt sjukt, jaha så nu är VC som AP alltså, det gick fort!

Jag fick också prova vit strap, riktigt cool färgkombo, men det kändes inte rätt på mig och feminint på något vis. Så även om de matcha snyggt så avstår jag vit strap. Vad tycker ni om den kombon?
83CDA669-A081-4316-9B51-EEC30D67A529.jpeg
C0075FBD-B21F-4F60-A1B7-B8456AABA01C.jpeg
Tack för båda inläggen gällande straps! Jag personligen ÄLSKAR orange och grått... så med en svart tavla hade båda funkat. Vitt kanske du kan rocka på sommarn? Känns ändå lite kaxigt.
 

RobHK

Basic
Hmm blandade känslor, kul att 222 gör comeback, men var är stålklockan som också skulle komma? Och seriöst, en ren kopia på den gamla klockan? Kanske att länken ser ut att vara lite annorlunda och man har glasbaksida. Men kunde man inte uppdaterat designen lite lite iaf? Och gjort den 39mm stor?

Det blir riktigt klurigt om man faktiskt blir erbjuden att köpa denna, ekonomiskt säkert smart men lite osäker om jag älskar klockan i guld med den tavlan. Om man jämför tex Overseas guld med blå tavla, en helt magisk klocka, som är billigare än denna, känns lite knas? Stålvariant hade varit ett lättare beslut.

Var rätt inställd på att köpa en stål 222 och hade messat min VC boutique redan igår och bett dom sätta mig på listan direkt. Men nu kom ju ingen stålklocka, wtf 🤦🏼‍♂️
 
Senast ändrad:

RobHK

Basic
Priset känns verkligen i högsta laget, antar det är mest för att de verkar lova att producera den i väldigt små volymer (även om den inte är limited). Är väldigt splittrad om man slår till om man har "turen" att bli allokerad en klocka. Vad tycker ni andra, bra eller anus?
 
Priset känns verkligen i högsta laget, antar det är mest för att de verkar lova att producera den i väldigt små volymer (även om den inte är limited). Är väldigt splittrad om man slår till om man har "turen" att bli allokerad en klocka. Vad tycker ni andra, bra eller anus?
Den ser val trevlig ut,men det finns valdigt mycket annat man teoretiskt kan kopa for samma pengar eller mindre. Tex en Daytona Meteorit eller AP ROC pa lader.
Man maste vara valdigt mycket entusiast och handla med hjartat for att lagga dessa slantar pa en halvdressig VC tror jag. Men jag kan ju ha helt fel och avsn denna ar superhypad och saljs for langt over list.
Da kommer de vara lika omojliga som allt annat....
 
  • Like
Reactions: PJZ

RobHK

Basic
Den ser val trevlig ut,men det finns valdigt mycket annat man teoretiskt kan kopa for samma pengar eller mindre. Tex en Daytona Meteorit eller AP ROC pa lader.
Man maste vara valdigt mycket entusiast och handla med hjartat for att lagga dessa slantar pa en halvdressig VC tror jag. Men jag kan ju ha helt fel och avsn denna ar superhypad och saljs for langt over list.
Da kommer de vara lika omojliga som allt annat....

Med tanke på dagens klock-hype hur få klockor VC säljer så lär det va lång väntelista på denna klockan, iaf tills stål släpps, då byter säkert många och vill ha den istället. VC påstår iaf tidigare att på icke-limiterade klockor att det inte är någon rangordning på väntelistan, alltså den som står först får en klocka först (sen finns det såklart ultra-VIP som går före). Och nu frågade jag i princip först om denna klocka. Därmed tror jag har en skaplig chans att få en tilldelning då jag var väldigt tidig att prata med min säljare om denhär klockan. Men det hänger då på att han är reko och sätter de som frågade först överst på listan, vilket återstår att se.

Med risk att få haters på sig nu när jag blandar in pris i frågan. Det är helt enkelt så mycket pengar för mig att jag inte kan ta det med en axelryckning om klockan tappar 50% i värde direkt.
 
Senast ändrad:
Topp