• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Chrisse

Pandion
2-Faktor
2000v till morgonjoggen

2C51F52F-71D6-49CB-9A08-FBE04C51EDDF.jpeg
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Har velat ha en Vacheron Constantin länge och efter flera månaders letande och research så landade jag tillslut i denna. Fick den idag och vart bättre än jag trodde 🎉 Guilloche dailen briljerar verkligen irl, är svårt att fånga det ljus fenomenet på bild men ska försöka ta lite bättre bilder framledes.

Kraven jag hade i mitt letande var :
VC
Dressare
Klassisk
Gulguld
35-40mm max (smal vrist)
Stilren och snygg
Max 150K
Original papper och box

Min första, men inte min sista VC?
 

Bilagor

  • 20220822_135307.jpg
    20220822_135307.jpg
    270.1 KB · Visningar: 48

Alarik

Guld
2-Faktor
Har velat ha en Vacheron Constantin länge och efter flera månaders letande och research så landade jag tillslut i denna. Fick den idag och vart bättre än jag trodde 🎉 Guilloche dailen briljerar verkligen irl, är svårt att fånga det ljus fenomenet på bild men ska försöka ta lite bättre bilder framledes.

Kraven jag hade i mitt letande var :
VC
Dressare
Klassisk
Gulguld
35-40mm max (smal vrist)
Stilren och snygg
Max 150K
Original papper och box

Min första, men inte min sista VC?
Superfin!
Är den inte närmre 32mm?

Oavsett - stort grattis. Det är en klocka jag hade burit med glädje.
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Superfin!
Är den inte närmre 32mm?

Oavsett - stort grattis. Det är en klocka jag hade burit med glädje.
Tack 😊

Den är 36mm samt endast 8mm i höjd vilket möjligen gör att den upplevs lite mindre. Men jag gillar verkligen låg höjd på klockor, om man inte har massa komplikationer så bör den va smal är mitt motto 😂
 
Senast ändrad:
När jag köpte min 47450 var det fullset förutom att USB-stickan med instruktionsmanualen inte var med. Har provat två gånger på Nymans att få tag på en, men samma resultat, dom kommer inte tillbaka med något svar trots försäkran att göra det.
Någon som har ett uppslag var jag iaf kan få filen?
 

Bilagor

  • 8D983290-810C-4599-9155-DF65AC4060B0.jpeg
    8D983290-810C-4599-9155-DF65AC4060B0.jpeg
    351.3 KB · Visningar: 27

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
När jag köpte min 47450 var det fullset förutom att USB-stickan med instruktionsmanualen inte var med. Har provat två gånger på Nymans att få tag på en, men samma resultat, dom kommer inte tillbaka med något svar trots försäkran att göra det.
Någon som har ett uppslag var jag iaf kan få filen?
Kontakta VC customer service direkt? De är snabba och hjälpsamma, åtminstone Lucrezia som jag haft rätt mycket kontakt med.
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
När jag köpte min 47450 var det fullset förutom att USB-stickan med instruktionsmanualen inte var med. Har provat två gånger på Nymans att få tag på en, men samma resultat, dom kommer inte tillbaka med något svar trots försäkran att göra det.
Någon som har ett uppslag var jag iaf kan få filen?
MKRGGs förlag låter vettigt men annars kan jag varmt rekommendera Julien på VC boutique i Paris. Mycket hjäpsam och snabb på att svara, skickar PM med nummer
 
Topp