• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
För er som inte orkar vänta på en svart och inte bryr er om dagligt använt skick så finns det en "billig" (247k) 4500v från privat säljare i Tyskland på c24.
 

dream_theater_

Basic
2-Faktor
Jag håller ut till Nymans ringer! Men tack för tipset.

För er som inte orkar vänta på en svart och inte bryr er om dagligt använt skick så finns det en "billig" (247k) 4500v från privat säljare i Tyskland på c24.
 
För er som inte orkar vänta på en svart och inte bryr er om dagligt använt skick så finns det en "billig" (247k) 4500v från privat säljare i Tyskland på c24.
Sådär ska den fan se ut, tröttnat på alla som har klockorna i kassaskåp och använder en gång var fjärde månad! :D
 

Fedor

Silver
Long shot > ingen här som råkar sitta på första generationens Overseas (35mm) och har ett par länkar till övers?😬😂
 

Fedor

Silver
Bumpar tråden med lite bilder. Sitter olåst och säkert🤟
A04D0D18-6746-4B1C-A32C-901A3D082FB8.png

548E7DD4-17EB-4D37-BFCF-7B6033D99C67.png
 

RobHK

Basic
Vilken bild och framförallt vilken klocka! Jag fick direkt ett slag i ansiktet av nostalgi för mitt älskade Hongkong. Vi får se om dagens matlagning iform av Laksa kan råda bot på min saknad.

Går det att köpa en god mix eller gör du ifrån scratch själv? Laksa på landmark cafe till lunch är en riktig favorit! När jag just hämtat ut klockan förra året firade vi med laksa där direkt efter :D
1E3D6431-DEE2-464D-86F1-D27E8CF57700.jpeg
 

Daedalus

Silver
2-Faktor
Går det att köpa en god mix eller gör du ifrån scratch själv? Laksa på landmark cafe till lunch är en riktig favorit! När jag just hämtat ut klockan förra året firade vi med laksa där direkt efter :D
1E3D6431-DEE2-464D-86F1-D27E8CF57700.jpeg
Det går säkert att hitta någon schysst kryddpasta om man letar runt lite men jag testade att göra från grunden denna gången. Aldrig testat Landmark men vill minnas att vårt bästa Laksa-ställe var något pyttelitet ställe på någon tvärgata till Johnston Road. Ingen aning om adressen men jag hade säkert hittat tillbaka på rent muskelminne om jag fick se gatan igen.
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Hänger på peaken, perfekt väder
2477D227-F743-4650-9FF3-7248ED1685FD.jpeg
Magiskt! Vilken bild, och klocka 😍

Hur ser situationen ut just nu i HK? Kan man köa på Overseas modeller där eller är det helt stängt?

Var inne på Nymans Ur i Stockholm som är enda AD och de sa att dom inte får in några modeller alls så fanns ingen lista 😥

Får se nu om klock nedgången påverkar läget.
 

RobHK

Basic
Magiskt! Vilken bild, och klocka 😍

Hur ser situationen ut just nu i HK? Kan man köa på Overseas modeller där eller är det helt stängt?

Var inne på Nymans Ur i Stockholm som är enda AD och de sa att dom inte får in några modeller alls så fanns ingen lista 😥

Får se nu om klock nedgången påverkar läget.

Tack blev en fin bild!

Har inte varit inne i butikerna på ett bra tag, men tror det är långa kölistor på de flesta modeller fortfarande, trots att vissa modeller nu går att köpa på grå marknaden runt eller till och med under list. Köa går ju dock bra, bara ställa sig på listan. Tror HK är rätt bra marknad att köpa en gråhandel via, har sett flertalet klockor just en bit norr om list, så med lite prut får man dom nog runt listpris, vilket ju inte är så illa!
 
Topp