• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Overseas på semester:

300F0336-693C-46B8-AEBA-A2C74B333F37.jpeg

D5464C11-90FC-4BE3-944D-A0AE9A6C27A5.jpeg

6511CB61-6BCB-47D5-A76F-4C0A8BBF75DD.jpeg

7EE8D35B-FE6D-4A42-8A01-7EAE0A068D78.jpeg

B6CF65B3-099E-466B-95A3-15BC03FCD85E.jpeg
Fina bilder vännen!
 

-SC-

Basic
Pledge Member
Nymans hade denna blåa i sitt skyltfönster i september.
Nu ligger priserna på C24 (från EU) som billigast kring 340k. Har dom sjunkit drastiskt eller lyckades Nymans sälja sin för ett sjukt överpris?
Svart tavla ligger på ca 300k.

3AC0E7E7-12C6-4A85-AE41-34EC40F35BDB.jpeg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nymans hade denna blåa i sitt skyltfönster i september.
Nu ligger priserna på C24 (från EU) som billigast kring 340k. Har dom sjunkit drastiskt eller lyckades Nymans sälja sin för ett sjukt överpris?
Svart tavla ligger på ca 300k.

3AC0E7E7-12C6-4A85-AE41-34EC40F35BDB.jpeg
Nytt list är 288k så de finns för list utanför eu. Silver så lågt som 240k. Hoppas det här håller i sig
 
Nytt list är 288k så de finns för list utanför eu. Silver så lågt som 240k. Hoppas det här håller i sig
Finns och Finns...
5ars vantetid pa en 4500 med bla tavla var svaret jag fick av VC Boutique I BeverlyHills.
Dock havdade man att det var en riktig vantelista. Dvs att man gick I turordning och inget annat.

Har jag tid sa tittar jag in hos VC Miami imorrn.
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Finns och Finns...
5ars vantetid pa en 4500 med bla tavla var svaret jag fick av VC Boutique I BeverlyHills.
Dock havdade man att det var en riktig vantelista. Dvs att man gick I turordning och inget annat.

Har jag tid sa tittar jag in hos VC Miami imorrn.
samma svar på VC i Paris. Skulle dock gissa att kön blir betydligt kortare när man inte kan gå runt hörnet och tjäna 100% på fem min.

Ang prishöjningar så har Lange flera modeller 60% på samma tid och JLC har uppat flera 40% det senaste året. Nu är detta en VC tråd men ”endast” 15% per år får närmast ses som nyktert i sammanhanget.
 
samma svar på VC i Paris. Skulle dock gissa att kön blir betydligt kortare när man inte kan gå runt hörnet och tjäna 100% på fem min.

Ang prishöjningar så har Lange flera modeller 60% på samma tid och JLC har uppat flera 40% det senaste året. Nu är detta en VC tråd men ”endast” 15% per år får närmast ses som nyktert i sammanhanget.
Jag haller helt med dig.

Klockor och andra leksaker kops for leksakspengar och prislappen ar helt ointressant.
Antingen sa har jag tillrackligt pa lek-kontot eller sa far jag avsta.
Jag vill garna ha men blir jag utan sa spelar det ingen roll.
 
Nymans hade denna blåa i sitt skyltfönster i september.
Nu ligger priserna på C24 (från EU) som billigast kring 340k. Har dom sjunkit drastiskt eller lyckades Nymans sälja sin för ett sjukt överpris?
Svart tavla ligger på ca 300k.

3AC0E7E7-12C6-4A85-AE41-34EC40F35BDB.jpeg
Den ville man salja till mig...Men jag avböjde den affären.

Var 500 fel peng I höstas? För någon som Bara skulle ha en?
Å andra sidan så vet ju bara Nymans och köparen vad den gick för om den öht blev såld.
Och det VAR rätt pris.
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Är det någon som vet varför Overseas är betydligt dyrare i Europa jämfört med usa/Asien? Är rejält sugen och kollar på chrono24 men det är ganska stora skillnader..
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Moms är sannerligen en bra förklaring tack FlipSwede 🎉

Annars lite flummigt att det ska vara billigare i Asien /usa när klockorna faktiskt tillverkas här i Europa..
 
Moms är sannerligen en bra förklaring tack FlipSwede 🎉

Annars lite flummigt att det ska vara billigare i Asien /usa när klockorna faktiskt tillverkas här i Europa..
Skatter ar givetvis en forklaring.
Valutaskillnader en annan. SvenskaKronor gor val inte nagon glad nar det ska vaxlas till EUR USD CHF.
Daremot ar det riktigt kul jamfora priser I Sverige mot USA och se hur billigt det ar dar hemma.

Sedan sa kan ju tillverkarna satta lokala priser efter den tilltankta kundgruppens kopkraft.
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Skatter ar givetvis en forklaring.
Valutaskillnader en annan. SvenskaKronor gor val inte nagon glad nar det ska vaxlas till EUR USD CHF.
Daremot ar det riktigt kul jamfora priser I Sverige mot USA och se hur billigt det ar dar hemma.

Sedan sa kan ju tillverkarna satta lokala priser efter den tilltankta kundgruppens kopkraft.
Sant det med valutan har inte varit rolig senaste hmm... Ja länge egentligen 😅

Läste faktiskt ganska nyligen att vi låg 1:1 med CHF för ca 40 år sedan. Vi har tappat "lite" sedan dess om man säger så..
 
Sant det med valutan har inte varit rolig senaste hmm... Ja länge egentligen 😅

Läste faktiskt ganska nyligen att vi låg 1:1 med CHF för ca 40 år sedan. Vi har tappat "lite" sedan dess om man säger så..
For en svensk har alltsa Schweitz blivit 11ggr dyrare pa 40ar medan schweitzare betalar 9% av vad det kostade da nar de besoker Sverige.
Lite grovt raknat och sakert inte helt sant.

Men sant ar att SEK inte ar kul utanfor Sverige.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp