Fina bilder vännen!Overseas på semester:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fina bilder vännen!Overseas på semester:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Overseas på semester:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack kompis! Bjussar på lite bilder med gummibandet ocksåFina bilder vännen!
Riktigt fina bilder.! Sitter även sjukt bra på dig.Tack kompis! Bjussar på lite bilder med gummibandet också
![]()
![]()
![]()
![]()
Tusen tack! Klockan gör sig riktigt bra på bild men tyvärr inte lika bra anti-reflecting coating som typ en RO.Riktigt fina bilder.! Sitter även sjukt bra på dig.
Nytt list är 288k så de finns för list utanför eu. Silver så lågt som 240k. Hoppas det här håller i sigNymans hade denna blåa i sitt skyltfönster i september.
Nu ligger priserna på C24 (från EU) som billigast kring 340k. Har dom sjunkit drastiskt eller lyckades Nymans sälja sin för ett sjukt överpris?
Svart tavla ligger på ca 300k.
![]()
Ändå sjuka höjningar, jag köpte min för 225k våren 2021. List var då 235k men prutade 10k för en liten hairline på bezeln.Nytt list är 288k så de finns för list utanför eu. Silver så lågt som 240k. Hoppas det här håller i sig
Finns och Finns...Nytt list är 288k så de finns för list utanför eu. Silver så lågt som 240k. Hoppas det här håller i sig
Det var val inget markvardigt procentuellt sett?Ändå sjuka höjningar, jag köpte min för 225k våren 2021. List var då 235k men prutade 10k för en liten hairline på bezeln.
samma svar på VC i Paris. Skulle dock gissa att kön blir betydligt kortare när man inte kan gå runt hörnet och tjäna 100% på fem min.Finns och Finns...
5ars vantetid pa en 4500 med bla tavla var svaret jag fick av VC Boutique I BeverlyHills.
Dock havdade man att det var en riktig vantelista. Dvs att man gick I turordning och inget annat.
Har jag tid sa tittar jag in hos VC Miami imorrn.
Jag haller helt med dig.samma svar på VC i Paris. Skulle dock gissa att kön blir betydligt kortare när man inte kan gå runt hörnet och tjäna 100% på fem min.
Ang prishöjningar så har Lange flera modeller 60% på samma tid och JLC har uppat flera 40% det senaste året. Nu är detta en VC tråd men ”endast” 15% per år får närmast ses som nyktert i sammanhanget.
Den ville man salja till mig...Men jag avböjde den affären.Nymans hade denna blåa i sitt skyltfönster i september.
Nu ligger priserna på C24 (från EU) som billigast kring 340k. Har dom sjunkit drastiskt eller lyckades Nymans sälja sin för ett sjukt överpris?
Svart tavla ligger på ca 300k.
![]()
Fina bilder och fantastisk klockaTack kompis! Bjussar på lite bilder med gummibandet också
![]()
![]()
![]()
![]()
Klockar är rent generellt billigare i USA och Asiens.Är det någon som vet varför Overseas är betydligt dyrare i Europa jämfört med usa/Asien? Är rejält sugen och kollar på chrono24 men det är ganska stora skillnader..
Moms.Är det någon som vet varför Overseas är betydligt dyrare i Europa jämfört med usa/Asien? Är rejält sugen och kollar på chrono24 men det är ganska stora skillnader..
Skatter ar givetvis en forklaring.Moms är sannerligen en bra förklaring tack FlipSwede
Annars lite flummigt att det ska vara billigare i Asien /usa när klockorna faktiskt tillverkas här i Europa..
Sant det med valutan har inte varit rolig senaste hmm... Ja länge egentligenSkatter ar givetvis en forklaring.
Valutaskillnader en annan. SvenskaKronor gor val inte nagon glad nar det ska vaxlas till EUR USD CHF.
Daremot ar det riktigt kul jamfora priser I Sverige mot USA och se hur billigt det ar dar hemma.
Sedan sa kan ju tillverkarna satta lokala priser efter den tilltankta kundgruppens kopkraft.
For en svensk har alltsa Schweitz blivit 11ggr dyrare pa 40ar medan schweitzare betalar 9% av vad det kostade da nar de besoker Sverige.Sant det med valutan har inte varit rolig senaste hmm... Ja länge egentligen
Läste faktiskt ganska nyligen att vi låg 1:1 med CHF för ca 40 år sedan. Vi har tappat "lite" sedan dess om man säger så..
Nope. Tveksam om någon 4500v finns tillgänglig hos AD öht.vad är status idag med 4500v blå? Går de att få tag på snabbt hos AD?
cool! skönt att man var tidig dåNope. Tveksam om någon 4500v finns tillgänglig hos AD öht.
Finns inte att få tag i hos ad men går att få tag i för strax över listcool! skönt att man var tidig då
(den är lite skitig då den hänger på min handled flitigt varje dag de senaste +2 åren)
![]()
Som sig bör. Trevligt att se!cool! skönt att man var tidig då
(den är lite skitig då den hänger på min handled flitigt varje dag de senaste +2 åren)
![]()
Åh ser riktigt bra ut. Kul när den verkligen kommer till användning. Hur ser länken ut?cool! skönt att man var tidig då
![]()
Blå tavla är Boutique ExclusiveNope. Tveksam om någon 4500v finns tillgänglig hos AD öht.