• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Ingen som går runt med VC längre?😅
Jag har börjat kolla på en rad olika modeller från VC då jag känner att det börjar bli dags att slå till och införskaffa en. Jag har fått upp ögonen för Fiftysix Complete Calendar.

Är det någon som har erfarenhet av Fiftysix Complete Calendar?

Jag kör lite VC då och då

DSCF8397.jpeg

Måste säga att Perpetual calendar klockan är verkligen helt perfekt för mig ifrån utseende, storlek, tjocklek. Den blåa tavlan är otroligt fin men denna i burgundy känns mer speciell. Enda problemet är att det är guld, om den fanns i stål skulle de kunna vara en one-and-done klocka, bara köra den varje dag. Men att ha en guld-klocka som daily beater, nja..

Hej!
För mig som varit lite utanför klocksvängen ett tag, vad får man ge för en någorlunda modern enklare Overseas? Ref 47040 verkar finnas iaf utomlands för ett ganska rimligt pris?

Och hur ser priset ut i USA med lägre dollarkurs? Ska dit, kan det vara värt att köpa där?

Idag tog jag ut klocksvängarna på jobbet med lite orange, försöker annars mest hålla låg profil med klockor där (dom som vet dom vet).

IMG_2783.jpeg
Gillar egentligen också "låg profil" men det där var ändå rätt snyggt och passade klockan förvånansvärt bra.
Matchar nästan det färgglada tangentbordet du nog har också 😁

Tillbaka
Topp