Här är två bilder på min Seamaster 600 med likadat mönster på tavlan, fast mörkgrå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var ett trevligt sätt att bjuda in till diskussion. Typ som "berätta mer". Fast det förstår du nog...egentligen
Jag skulle nog kört med två smileys. Inga kor på isen.Oj...jag visste faktiskt inte att det kunde gå att misstolka mitt svar som otrevligt eller näsvist, men uppenbarligen. Jag kanske skulle ha hoppat över smileyn.
Fin! Vad är det för ref/modellserie?Det självklara svaret är:![]()
Seiko Sarb 065 Cocktail timeFin! Vad är det för ref/modellserie?
Kanon tack! Google nextSeiko Sarb 065 Cocktail time
Roger W Smith lär ju ha fått inspiration från den här plåtenOtippat svar av @Undersköterskan
Enligt mig är Roger W Smith nästan helt utan konkurrens i konsten att tillverka tavlor, möjligen Voutilainen eller Urban Jürgensen som är i snarlik liga. Inte många andra.
Roger W Smiths Great Britain:
![]()
Urban Jurgensen:
![]()
Kari Voutilainen GMR:
![]()
Förutom nedsänkta subdials så är väl strukturen obefintlig?Kan det bli mer välavägt? Perfektion.![]()
Less is more!Förutom nedsänkta subdials så är väl strukturen obefintlig?
Fast givet hur mycket markeringar och funktioner det är på en speedmaster (missförstå inte, fin klocka) så är det väl inte så mkt "less" över den.Less is more!
Det är sant, det köper jag men det jag menade på var att, jämför man den med andra kronografer (tänk VC overs, AP RO, Breitling Navitimer) så är den mycket sparsmakad. Symetrisk, avsaknad av datum och färger. Enligt mig blir inte en tavla vackrare för att den har massor med olika nyanser, höjdskillnader osv, utan det basala är det vackra i dehär fallet.Fast givet hur mycket markeringar och funktioner det är på en speedmaster (missförstå inte, fin klocka) så är det väl inte så mkt "less" över den.
Instämmer i mycket har själv en Speedy som jag håller mycket högt. Helheten är ubderbar och hur subtilt balanserad den är och står emot tidens tand. Men kan ändå inte säga att själva tavlan i sig är så vacker. Är ju trots allt en enkel mattsvart tavla, utan någon direkt texur eller annat. Helheten dock med dess formgivning case, twisted lugs, visare och sådär är något helt annatDet är sant, det köper jag men det jag menade på var att, jämför man den med andra kronografer (tänk VC overs, AP RO, Breitling Navitimer) så är den mycket sparsmakad. Symetrisk, avsaknad av datum och färger. Enligt mig blir inte en tavla vackrare för att den har massor med olika nyanser, höjdskillnader osv, utan det basala är det vackra i dehär fallet.
Speedy är bra, men i det här sammanhanget platsar den inte..Kan det bli mer välavägt? Perfektion.![]()
Det är sant, det köper jag men det jag menade på var att, jämför man den med andra kronografer (tänk VC overs, AP RO, Breitling Navitimer) så är den mycket sparsmakad. Symetrisk, avsaknad av datum och färger. Enligt mig blir inte en tavla vackrare för att den har massor med olika nyanser, höjdskillnader osv, utan det basala är det vackra i dehär fallet.