• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vackraste urverket?

Ronnie

Rolex
Alla urverk i tråden är underbara men jag tycker det saknas ett: royal capital verket från vår egna Sjöö Sandström
IMG_5346.JPG

Dålig bild men enda jag har på min gamla skönhet som tyvärr fick lämna alldeles för tidigt, R.I.P

Fint verk, det där! Visste inte att klockan var så vattentät förresten.
Vilar den verkligen i klockhimlen, eller fick den bara lov att byta ägare? :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
@bbits , har du visat upp din Breguet här? Lite närbilder tack! :)

Min Breguet 1747 har solid boett och den har jag aldrig öppnat så jag gissar att du tänkte på min Ulysse Nardin? Tycker nog inte riktigt att den kvalar in i denna tråd, men här kommer några högkvalitativa bilder jag har tillgängliga... :)

Har för mig att jag läst någonstans att verket är baserat på Lemania 2320, men har helt ärligt ingen aning...

20170131_102426.jpg
UN .jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Min Breguet 1747 har solid boett och den har jag aldrig öppnat så jag gissar att du tänkte på min Ulysse Nardin? Tycker nog inte riktigt att den kvalar in i denna tråd, men här kommer några högkvalitativa bilder jag har tillgängliga... :)

Har för mig att jag läst någonstans att verket är baserat på Lemania 2320, men har helt ärligt ingen aning...

20170131_102426.jpg
UN .jpg
Du har så rätt, det är boettlocket som är så fantastiskt på din Breguet. Jag blev förblindad och minns det som graverat urverk. Framsidan är inte dum heller. Kan du inte fuska och slänga in en närbild på locket då?
Här är rätta tråden annars för klockan: https://klocksnack.se/threads/dagens-klockbaksida.13593/
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Topp