• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är er största fysiska prestation?

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag är antagligen inte ensam här om att älska att röra på mig och vara utomhus. Därför undrar jag vad ni har gjort för något som ni anser är er största fysiska prestation? Spelar ingen roll om ni sprungit en mil eller nio.

Sommaren 2013 cyklade jag genom åtta länder på sju dagar mellan Oslo och London för att samla ihop pengar för ryggmärgsforskning.
Totalt blev det nästan 200 mil på sju dagar, alltså nästan en Vätternrunda om dagen, varje dag i en vecka.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det mest våghalsiga jag gjort är bungyjump från den här bron i Sydafrika. 216m, sex sekunders fritt fall.
För övrigt rör jag mig inte så mycket.
fa01.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Bodde i Frankrike ett par säsonger för snowboardåkning, vid ett tillfälle åkte jag offpist på ett ställe där jag inte hade koll. Detta resulterade i åtta timmars klättring delvis i djupsnö. Var helt död dagen efter, kunde inte komma ur sängen ..
 

Greven

Audemars
Imponerande bedrift där @cjperry ! Att du sedan gör detta för välgörenhet är ännu mer imponerande!
Jag har gjort mycket fysiska grejer, framförallt när jag var yngre, men inget i närheten av din bedrift. Sprungit Lidingöloppet är ju som uppvärmning jämfört med det du gjorde 2013. ;)

Kom på en händelse när jag läste @Ako klättring efter offpiståkande: Jag hängde i ungdomens dagar med ett gäng i snowboardlandslaget. Jag var inte ens i närheten så duktig som dem men vill hänga med för att vara lite cool. :) Vi drog till Stryn och åkte på glaciär en midsommar. Det hängde fotografer bakom de största hoppen och när det var min tur så tänkte jag att nu jäklar är det min tur att stå i rampljuset. Jag drar en rejäl backflip tänkte jag på väg mot (det enorma) hoppet. När jag lämnade kicken så ångrade jag mig vilket resulterade i att rotationen stannade av och jag flög upp och ner en stund innan jag till slut landade. På huvudet! Hela Stryn stannade upp och tittade på mig. Dog han, frågade sig alla? Som tur var så hade solen gjort glaciären mjuk och jag grävde fram mig själv, borstade av mig och åkte en smula skamsen vidare ned mot väntande landslagskompisar.
 

Mudfold

Cartier
Det mest våghalsiga jag gjort är bungyjump från den här bron i Sydafrika. 216m, sex sekunders fritt fall.
För övrigt rör jag mig inte så mycket.

Också hoppat där.. Måste vara det sjukaste jag gjort i mitt liv :D
Som svar på tråd skulle jag nog säga "aldrig ge upp" momentet på GMU. Genomblöt i minusgrader över 48h. Aldrig varit med om så vidriga förhållanden
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tog en riktig funderare och kom fram till att jag inte har gjort något att vara stolt över. Jag har inte sprungit sedan mellanstadiet, jag har inte cyklat långt, inte klättrat berg, inte vunnit något nämnvärt genom fysisk prestation.
Jag har varit vaken 5 dygn i sträck, det är nog min största fysiska prestation.
 

rogart-63

Patek
Riktigt strongt gjort får jag säga @cjperry .Och för en god sak:) . Har cyklat mycket förut men aldrig 30 mil om dagen . Har avverkat ett antal långlopp på MTB . Bockstensturen,Ränneslätt m.m
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Klassikern har man ju gjort. Vätternrundan 2012 där nästan 200 av de 300 km avverkades i hällregn var tuft (även blött och kallt!).

Annars är det nog i bergen jag presterat bäst. Försökt bestiga Mont Blanc (4810möh) nerifrån Chamonix (1050 möh) tre gånger. Fått vända på sista etappen två ggr på grund av vädret (för mycket snö=lavinfara, andra gången stormvindar uppe på toppen). Tredje gången kom jag upp. Klättrade då på tu mans hand med min nyblivna fru. Vi gjorde traversen över fyra toppar, Mont Blanc du Tacul, Mont Maudit, Mont Blanc och ner via Mont Gouter, på en dag.

Lycklig fru på väg ner från Mont Blanc
IMG_5624.JPG


Undertecknad
IMG_6155.JPG


Sedan har jag gjort ett flertal veckolånga ski randonné turer som alltid tenderar att bli tuffa. Jag längst fram.
IMG_5880.JPG


Se mer bilder;
https://klocksnack.se/threads/vilken-klocka-på-everest.31430/page-2#post-690625
 
Senast ändrad:

cjperry

Audemars
2-Faktor
Riktigt strongt gjort får jag säga @cjperry .Och för en god sak:) . Har cyklat mycket förut men aldrig 30 mil om dagen . Har avverkat ett antal långlopp på MTB . Bockstensturen,Ränneslätt m.m
Tackar :) långlopp på mtb är riktigt kul!

Klassikern har man ju gjort. Vätternrundan 2012 där nästan 200 av de 300 km avverkades i hällregn var tuft (även blött och kallt!).

Annars är det nog i Bergen jag presterat bäst. Försökt bestiga Mont Blanc (4810möh) nerifrån Chamonix (1050 möh) tre gånger. Fått vända på sista etappen två ggr på grund av vädret (för mycket snö=lavinfara, andra gången stormvindar uppe på toppen). Tredje gången kom jag upp. Klättrade då på tu mans hand med min nyblivna fru. Vi gjorde traversen över fyra toppar, Mont Blanc du Tacul, Mont Maudit, Mont Blanc och ner via Mont Gouter, på en dag.

Lycklig fru på väg ner från Mont Blanc
IMG_5624.JPG


Undertecknad
IMG_6155.JPG


Sedan har jag gjort ett flertal veckolånga ski randonné turer som alltid tenderar att bli tuffa. Jag längst fram.
IMG_5880.JPG


Se mer bilder;
https://klocksnack.se/threads/vilken-klocka-på-everest.31430/page-2#post-690625
Härligt och grymt jobbat! Skulle också köra vättern 2012 men fick influensa och ryggskott så jag slapp cykla i skitvädret :)
 
Topp