Och vattenskadan.. ?Mark 1 tavla. Den tillverkades bara under ett år, vilket är unikt.
Priset är "godkänt" av en av OQ-experterna, alltså rimligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och vattenskadan.. ?Mark 1 tavla. Den tillverkades bara under ett år, vilket är unikt.
Du leker med ord. Ovanlig är inte samma sak som unik.Mark 1 tavla. Den tillverkades bara under ett år, vilket är unikt.
Blå OCH stardust! Nytt namn: "Unik Skywalkertavla". Premium med en faktor på 1,3. Take it and run!Ställer mig tveksam till att en skadad unik tavla innebär premium..
Expertutlåtanden är alltid mer trovärdiga när experten själv uttalar demMark 1 tavla. Den tillverkades bara under ett år, vilket är unikt.
Det enda som är säkert är att det kostar några tusen extra att skaffa en icke-defektStäller mig tveksam till att en skadad unik tavla innebär premium..
Har diskuterats förut. Men! Varför sätta högre bytesvärde än försäljningsvärde? Snälla, kan inte ni som gör det förklara det för mig?
Bra fråga. De AT jag sett har varit från 23-28k beg. Men flesta runt 25k.Ny fråga. Eller två frågor.
Omega PO 42mm, orange bezel, uttagen i sverige september 2013.
Ponera att jag vill byta denna mot en AT skyfall 38.5mm som är ungefär lika gammal. Vi talar fullset på båda. Bör jag be om pengar mellan? I sådana fall, ungefär hur mycket?
Har diskuterats förut. Men! Varför sätta högre bytesvärde än försäljningsvärde? Snälla, kan inte ni som gör det förklara det för mig?
Tack! Blir nog till att hysta upp en rakt av-bytesannons då.Jag undrar jag med, kan det kanske vara för att man hellre vill sälja & få pengar än att byta. Men att man ändå är villig att byta, men bara lite.
Bra fråga. De AT jag sett har varit från 23-28k beg. Men flesta runt 25k.
Och PO's brukar ju ligga runt 26-29k som jag sett. Flesta runt 27k. Någon tusenlapp kanske eventuellt till dig om det är så.
Skitenkelt, man vill hellre ha cash än någons dinka.
Fattar det! Men då kan man skita i att skriva bytes öht...
Varför? Finns alltid någon som nappar då det är bra mycket enklare att slippa sälja sin klocka och bara byta in den.
Fast om man vill ha cash är ju en dinka ett dåligt substitut.
Jag sade att man hellre ville ha cash, någonstans möts kurvorna cash och halvtoönskad dinka.
Jag är med dig på allt utom att en klocka ska betinga ett högre bytesvärde än ett försäljningsdito.
Edit: allt i detta resonemang alltså...
Är ärligt lite intresserad nu, vad är det i resonemanget du inte köper?
Rimligheten i att en pryl blir mer värd vid byte än försäljning. Rätt och slätt.
Rimligheten i att en pryl blir mer värd vid byte än försäljning. Rätt och slätt.
Men värdet för människan som skriver annonsen är ju precis så som man skriver. Man vill hellre ha cash, men om man får 2' rabatt på inbytet så kan annonsören lika gärna ta inbytet?
Såhär va. Vissa klockor är väl kanske lättare att sälja än andra, samt att man kanske hittar en köpare för 50% av summan man söker och betalar resterande 50% i en klocka. Den klockan man får i inbyte kanske man inte vill ha, utan planerar att sälja den vidare. Det blir lite på ett sätt att man ligger ute med pengar, och det vill man ha betalt för, se det som en ränta.
Aurum säljer klocka för 100k. Apan betalar 70k cash och en klocka som är värd 35k. Dessa 5k som blir över blir då Aurums ränta och plåster på såren för att han måste sälja ännu en klocka innan han har sina 100k på kontot. Dock när han gjort det mödosamma att sälja den så har Aurum 105k på kontot, det är han efter allt slit nöjd med, och då är den gode Aurum lite mindre arg.
Är du med på resonemanget?
Man spelar helt enkelt med prutmånen i båda riktningarna och summan torde bli i det närmaste noll. Alltså kunde man annonserat samma bytes- och försäljningsvärde från början
Din förklaring fungerar bara på okunniga och lättlurade människor.
Ja, jag är med på ditt resonemang. Men du resonerar om delbetalning, inte högre bytesvärde...
Lokal prisinflation på OQs på KS verkar det som...
Oklart om en "unik" tavla är värd så mkt mer än ett vanligt ex utan B&P
http://www.klocksnack.se/threads/rolex-oysterquartz-17000.28553/
Blå OCH stardust! Nytt namn: "Unik Skywalkertavla". Premium med en faktor på 1,3. Take it and run!
Premium på det oxå eller....?kärt barn har många namn när jag bytte bort den för ett tag sen kallade jag den för "skyfall"
kärt barn har många namn när jag bytte bort den för ett tag sen kallade jag den för "skyfall"
Premium på det oxå eller....?