Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
IWC Pilot 3717, svart tavla på läder, från mellan 2007-2010, fullset, okänd servicehistorik. Spretar en del på C24 mellan ~26-35k
Vad säger ni, vad är rimligt?
Dyr tycker jag. Googleöversatt annons från King of Serbia skulle jag hoppat. Lägg ut köpes annons här ist el köp rakt över disk på en vintagehandel ist.Hittade en Omega på Tradera. Tycker ni att 2700kr är ett rimligt pris på denna?
http://www.tradera.com/item/190118/215149691/omega-vintage-watch-cal-600-
Dyr tycker jag. Googleöversatt annons från King of Serbia skulle jag hoppat. Lägg ut köpes annons här ist el köp rakt över disk på en vintagehandel ist.
Vill inte riktigt starta en ny tråd, men hur ser skicket ut på denna?
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-3570-50.29460/
Uttagen 2009, betyder det att det är dags för service snart?
Antagligen men kan lika gärna klara sig utan i 3-5 år till. Det är lite lotto på den fronten.
Skulle vara smutt med en sammanställning över "rimliga" priser för beggade klockor- finns det någon sådan på ks?
förstår det, men som en total nybörjare så har jag svårt att skatta om det är rimligt att betala 2000, 4000 eller 6500 för klockor som ser ungefär likadana ut på chrono (samma modell och skicket verkar liknande), jag tänker då 2000- förfalskning, 4000 kanske fair pris och 6500 över pris? Men jag kan förstås ha helt fel.
förstår det, men som en total nybörjare så har jag svårt att skatta om det är rimligt att betala 2000, 4000 eller 6500 för klockor som ser ungefär likadana ut på chrono (samma modell och skicket verkar liknande), jag tänker då 2000- förfalskning, 4000 kanske fair pris och 6500 över pris? Men jag kan förstås ha helt fel.
Jävla tryck på vintagetudors. Skulle säga 20, men skulle inte bli förvånad om den gick för mer. Kör en referenssökning på tidigare objekt. Snowflake: -Beror ju helt på hur tavla och lume har överlevt och om det är utbytestavla eller inte.Vad kan en sån här Tudor Sub vara värd idag?
7016 utan lume och ganska polerad.
Hur mycket mer hade den varit värd om det hade varit snowflaketavla?
Jävla tryck på vintagetudors. Skulle säga 20, men skulle inte bli förvånad om den gick för mer. Kör en referenssökning på tidigare objekt. Snowflake: -Beror ju helt på hur tavla och lume har överlevt och om det är utbytestavla eller inte.
Vad får man ge för en Vacheron Constantin 222 i stål? Midsize och den större. Hittar ju typ inga till salu. Är det bara jag som är dålig på att söka?
Vad får man ge för en Vacheron Constantin 222 i stål? Midsize och den större. Hittar ju typ inga till salu. Är det bara jag som är dålig på att söka?
Ping Guinness
Det är en av mina favoritklockor och jag kollade lite för skojs skull för typ ett år sedan. Det spretade rätt bra då. Jag skulle säga 70'-80'+ men nu när jag letade lite till såg jag att någon sålts på Ebay för under 5000 pund.
Men egentligen har jag ingen koll! De dyker inte upp så ofta...
Med jubilelänk 15-16000kr.Vad är normalpris för en DJ 1601/1603 i bra skick?
Tacksam för svar