Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BumpEn nyservad 1601a?
Behöver du verkligen hjälp med detta? Säljs ju mängder med 1601or både på KS och internationellt..?
Brukar börja på 20 med länk och tråkig tavla. Säg att en nyservad ger några tusen till. ca 23-24?
Grymt cool!Går i köptankar på en Tudor Advisor 7926, med länk! Vad är ett rikligt pris för en sådan liten rackare? Och vilken länk ska det vara till den, någon som vet?
Lånad bild.
Ja den är ju grym cool. Kom på att jag kanske skulle ställt frågan i vintage avdelning. Men den som har ett bra får ju gärna svara här.Grymt cool!
alltid lite knepigt med rätt nya klockot utan cert, men priset låter väl ok. Kvittot kopplar inte en specifik klocka till ett specifikt köp.Rolex Submariner No date 114060, utan box och cert orginal kvitto från svensk klockhandlare. 47k låter detta rimligt ?
NT watches är gråhandlare? Alltså inte originalkvittoDen är köpt av ntwatches med serienummer på kvittot, detta ska väl även stå på ringen innanför glaset ?
Men varför är boxen och certet borta? Dvs att klockan kom till Nt watches utan det och då är det lätt att skriva serie nr från ringen på ett egenskrivet kvitto, vilket inte står högt i värde efterom det är en gråhandlare. Det bästa är nog att låta Bergströms göra en äkthetskonroll. Gör dem det fortvarande?NT watches är gråhandlare? Alltså inte originalkvitto
De gör dom ,men de tar någon dag och en nätt kostnad på 1800 kr, och de är nog inte säljare så intresserad av. så ni misstänker att gråhandlare kan sköta de såhär, även dom har väl ansvar som handlare ? jag tycker med det är skumt med så nya klockor utan box o cert och från ntwatches. Skrev här för att försöka få någon logisk förklaring. Är sugen som attans efter en sub-c nu.Men varför är boxen och certet borta? Dvs att klockan kom till Nt watches utan det och då är det lätt att skriva serie nr från ringen på ett egenskrivet kvitto, vilket inte står högt i värde efterom det är en gråhandlare. Det bästa är nog att låta Bergströms göra en äkthetskonroll. Gör dem det fortvarande?
Addera 5 lök och köp ett full set istället.De gör dom ,men de tar någon dag och en nätt kostnad på 1800 kr, och de är nog inte säljare så intresserad av. så ni misstänker att gråhandlare kan sköta de såhär, även dom har väl ansvar som handlare ? jag tycker med det är skumt med så nya klockor utan box o cert och från ntwatches. Skrev här för att försöka få någon logisk förklaring. Är sugen som attans efter en sub-c nu.
HejDe gör dom ,men de tar någon dag och en nätt kostnad på 1800 kr, och de är nog inte säljare så intresserad av. så ni misstänker att gråhandlare kan sköta de såhär, även dom har väl ansvar som handlare ? jag tycker med det är skumt med så nya klockor utan box o cert och från ntwatches. Skrev här för att försöka få någon logisk förklaring. Är sugen som attans efter en sub-c nu.
Hej
kommer ihåg att du hade ringt mig ang. den klockan. Och jag gav tippset till dig att du går till en Klockmästare o visa Klockan innan du köpa den.
Jag ha sagt till dig precis så här: Jag ha såld en Original Klocka , men vad säljaren sälja vidare kan jag inte veta, därav gav jag tippset att du visa klockan till en kunnig fackman innan du köpa den
Kommer in en sådant Klocka så kontrollera vi och gå genom innan vi lägger den ute till försäljningen.
Tjena!
Vad skulle ni experter säga är ett rimligt pris på en vintage Kronograf från Omega med antingen 321 eller 861 verket? Tänker på både Seamaster och De Ville
Vad tycker panelen är ett rimligt pris för en ny 2016 Rolex 116234 med jubilee och silver index, fullset, fortfarande inplastad? Listar typ 71K. Vart landar en gråhandlare?
Inga problem, har blivit erbjuden det över telefon från svensk AD bara genom att fråga om priset.Du borde kunna få ner priset med runt 5k hos en ad också!
Inga problem, har blivit erbjuden det över telefon från svensk AD bara genom att fråga om priset.
Det billigaste jag har hört någon handla för i år är 51.000 kr, men det var kompispris från gråhandlareVad tycker panelen är ett rimligt pris för en ny 2016 Rolex 116234 med jubilee och silver index, fullset, fortfarande inplastad? Listar typ 71K. Vart landar en gråhandlare?
Svårt att säga utan bilder, men om de är mitten av 80-talet borde den ha tavlan med WG, du kan surfa in på hqmilton o kolla runt lite.Då jag fortfarande är relativt grön inom vintage och särskilt vintage rolex undrar jag lite över vad som kan vara rimligt för en 5513 från tidigt till mitten av 80-talet? Utgår från ett ur utan tillbehör som cert och box.
Alla 16610LV är mer eller mindre eftertraktade. Tror att det sålts endast klockor för närmare 60 här så 70 för en komplett låter väl inte helt tokigt. Tror inte efterfrågan kommer minska på dem hellerKan vi snacka om 16610LV? Har svårt för att motivera priset, känns som att de är ganska arbiträrt prissatta, uppemot 70k fullset även för de icke så eftertraktade varianterna... eller har det verkligen skett en så kraftig reell prisökning? +10k på mindre än 1 år??
Vad är folk villiga att betala för en icke flat four, fullset i helt okej skick, dvs inga djupa dings men inte NOS heller?
Som andra sagt innan. Lägg till lite och köp ett fullset om du skall ha nytt. Skulle du vilja sälja så är det lättare med cert då klockan kommer vara relativt ny. Folk är som du, lite misstänksamma av sig med all rättRolex Submariner No date 114060, utan box och cert orginal kvitto från svensk klockhandlare. 47k låter detta rimligt ?
Många jämför med C24. Jag tycker du bör jämföra här. Det har ju sålt en del på forumet så jag tror du kan få en rättvis bild.Vad säger panelen om en 16710 från 2002 med box, äkthetsintyg (inget cert) och i gott skick? Biligaste 2002:an (Pepsi) på Chrono24 ligger på 54k men det känns högt och det känns som att priserna varierar en del beroende på var man kollar...