• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad anser forumet vara ett i dag rimligt pris för en tvåtons Datejust 16013 från 1984, head only, som i november servades och samtidigt försågs med nytt glas och ny krona hos Dr Watch. Kostnaden för detta var 5.700 SEK och klockan är under garanti till och med november i år. Klockan säljs med äkthetsintyg från auktoriserad Rolex-handlare. Tack på förhand!

Vad anser forumet vara ett i dag rimligt pris för en tvåtons Datejust 16013 från 1984, head only, som i november servades och samtidigt försågs med nytt glas och ny krona hos Dr Watch. Kostnaden för detta var 5.700 SEK och klockan är under garanti till och med november i år. Klockan säljs med äkthetsintyg från auktoriserad Rolex-handlare. Tack på förhand!
Beror på hur rolig tavlan är och skick på boetten, men säg 25000 kr, men då är jag ganska snål :)

• Like
Reactions: JCC
Låter löjligt högt.

Alltid kul och givande med en värderingsdialog. Man kan ju dels säga att det finns ett osålt ex på Klocksnack för 20.000 kr och att det finns billigare ex på Chrono24. Men, jag tycker inte att 25 är löjligt mycket för ett eventuellt fint ex, nyservat, med värderingsintyg från AD. Två ton har sina likers och många uppskattar nyservat och garanti.

Alltid kul och givande med en värderingsdialog. Man kan ju dels säga att det finns ett osålt ex på Klocksnack för 20.000 kr och att det finns billigare ex på Chrono24. Men, jag tycker inte att 25 är löjligt mycket för ett eventuellt fint ex, nyservat, med värderingsintyg från AD. Två ton har sina likers och många uppskattar nyservat och garanti.

Löjligt högt är väl att ta i, men 16013 är inte speciellt poppis (i jmf med andra 5siffriga reffar) och avsaknad av länk drar ner priset närmare 20k. Jag skulle troligtvis aldrig handla en DJ utan länk, men alla är vi olika! :)

Utan länk känns det som om priset sjunker rätt rejält. Vad kostar en ny tvåtons jubilee? 15k? Med länk kanske 25 är rimligt med snarare runt 20 utan.

Posta gärna en bild :)

Bilagor

• IMG_0100.jpg
    IMG_0100.jpg
    175.5 KB · Visningar: 125
funderar på att sälja min
Seiko Age of Discovery 7T36 -7A10, nytt strutsband från hirsch. Inga tillbehör och går som en quartzare.
Kollar runt. Allt från 3000-6000:-!?

Screenshot_20160914-215301-01.jpeg

Tillbaka
Topp