• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helt handgjorda klockarmband tillverkade i Sverige i min lilla "studio" i garaget, samt klock rullar (rese fodral)?
IMG_20161023_134846.jpg
IMAG1120.jpg
IMAG1114.jpg

Det känns som 16710 Gmt Master 2 har gått tillbaka till en mer rimlig prisnivå runt 50.000 kr. Eller vad säger ni? Ungefär samma nivå som en Submariner, eller kanske runt 5000 kr mer än en sub? Undantaget kanske är sena fullsetare med SEL som fortfarande ligger 60+.

Det känns som 16710 Gmt Master 2 har gått tillbaka till en mer rimlig prisnivå runt 50.000 kr. Eller vad säger ni? Ungefär samma nivå som en Submariner, eller kanske runt 5000 kr mer än en sub? Undantaget kanske är sena fullsetare med SEL som fortfarande ligger 60+.
Jag skulle nog säga strax över för ett fullset i bra skick. 52-55 kanske. Om det inte dyker upp en stålvariant av Pepsi på Basel får vi nog se en fortsatt liten klättring tror jag och kanske runt 55 nästa år.

Funderar lite på att testa speedy
Gärna någon lite äldre men behöver inte vara pre moon
Så typ sent 70 mitten 80 talet
Vad får man ca ge för en Head Only?

image.png

Ref 35705000 cal 1862 årsmodell 2001 bra skick. Vad är ett rimligt pris? Går den att jämföra med den Speedmaster som ligger på Blocket för 26500kr?
Tacksam för svar

Vad är ett rimligt pris för en Sjöö Sandström Royal Steel 1 (37mm)?

Uttagen 2005, utan tillbehör men nyligen genomgången av uris.

Jag har en till synes opolerad och nyservad Rolex Exp.II ref.16550 "non rail dail" -88
Vad skulle ni säga är ett rimligt marknadsvärde på den???
Finns inte så många ute till salu och priserna varierar kraftigt.. får liksom ingen koll på vad man skall sätta för pris i händelse av försäljning.. hoppas på lite hjälp i denna fråga;)

på chrono24 börjar svarta "non rail" på 64k..
IMG_1372.PNG

Luxurywatches i Sthlm har en dom begär 88k för...
IMG_1373.PNG

Några bilder på min..
IMG_1358.JPG

IMG_1365.JPG

IMG_1368.JPG

IMG_1357.JPG

Jag har en till synes opolerad och nyservad Rolex Exp.II ref.16550 "non rail dail" -88
Vad skulle ni säga är ett rimligt marknadsvärde på den???
Finns inte så många ute till salu och priserna varierar kraftigt.. får liksom ingen koll på vad man skall sätta för pris i händelse av försäljning.. hoppas på lite hjälp i denna fråga;)

på chrono24 börjar svarta "non rail" på 64k..
IMG_1372.PNG

Luxurywatches i Sthlm har en dom begär 88k för...
IMG_1373.PNG

Några bilder på min..
IMG_1358.JPG

IMG_1365.JPG

IMG_1368.JPG

IMG_1357.JPG
Ingen som har input om värde??

Om jag själv skulle göra en uppskattning utifrån den fakta som finns tillgänglig så skulle jag säga att 50-55 skulle vara rimligt i dagsläget med tanke på hur priserna ligger på Chrono24.. som oftast är i överkant;)

Låter det rimligt???

Tillbaka
Topp