• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena,
Hitta en Rolex dj 1603 (med länk) på ett ställe i jeddah, priset han ville ha var 6000 sar, men tror jag skulle kunna få den för 5k (12300sek). Skicket var sådär, men tänkte ta den till ad här så får de bedöma så allt står rätt till.
Vad tror ni om det? Han tyvärr inte ta några bilder.
Kanske roligare att spara lite och köpa ett fint ex? Går inte riktigt att värdera utifrån dina uppgifter.

Tjena,
Hitta en Rolex dj 1603 (med länk) på ett ställe i jeddah, priset han ville ha var 6000 sar, men tror jag skulle kunna få den för 5k (12300sek). Skicket var sådär, men tänkte ta den till ad här så får de bedöma så allt står rätt till.
Ja, det är ju ca 10.000 kr under marknadsvärdet så du har ju god marginal att serva den om det behövs.

Tjena,
Absolut ett bra pris!

Tjena,
Edit: Dubbelpost.

Yikes!
Visste att det fanns fler (en till?) på forumet, men hade helt missat att den också var till salu.

I och med att det är en relativt ovanlig modell så är den ju inte helt enkel att prissätta. Men när det gäller mitt eget pris så har jag kikat på C24/Ebay och kollat vad folk verkar vilja ha betalt där, vägt in vad jag lagt på service/hur mycket jag tycker att skick och avsaknad länk kan dra ner priset, och sedan tagit en gnutta "fan jag gillar ändå klockan - vad är jag beredd att släppa den för?".

Jockes är dock i väsentligt bättre skick, och har ytter-/innerbox.

Värt 13 papp till? Det är ju nästan dubbla priset. Vore kul att vet om din är tokbillig eller hans tokdyr.

Jag tror inte att min är tokbillig. Let's leave it at that...

Men, som sagt, svår modell att prissätta.
Och sedan får man ju också väga in hur pass snabbt man vill sälja. Jag blev sugen på att testa något nytt, och lade då upp till ett pris som jag tror gör det möjligt att sälja/byta bort klockan relativt snabbt.
Har man bättre tålamod än mig så kanske man gör på något annat sätt.

Fan. Man skulle blivit diplomat! ;)

Och vad är syftet med dina inlägg?
Jag tyckte din verkade dyr när du lade ut den men med tanke på att modellen är ovanlig så var det ju inte jättelätt att hitta referenspriser.

Någon vecka senare dyker det upp en likadan på samma annonsplats för ungefär halva priset, är det då konstigt att man undrar vad som motiverar prisskillnaden?

Spelar det någon roll? Objektivt, subjektivt du kan tycka vad du vill om det men det är ett etablerat faktum. Hook svarar på frågan, du bitchar vidare om vad du tycker om PP. Hook har rätt, du är i fel tråd.

Asså va? frågan har hela tiden varit varför någon vill betala 20% över listpris för en PP5711, jag har i övrigt inte ens uttalat mig om märket. Det är ett etablerat faktum.

Tillbaka
Topp