• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Menar du den Gripenbro har ute? http://gripenbro.se/artiklar/watches/breitling-aerospace-avantage.html

14k från handlare är väl OK, inget rövarpris direkt men avsolut inget kap. Från privatperson hade priset sjunkit någon tusenlapp (sett till vad de gått för på forumets K&S).
Yes, precis den jag spanar lite på. Misstänkte väl att det låg lite i överkant, men det är ju inte så konstigt då den faktiskt säljs av handlare nu som du säger.

Vad är ett rimligt pris för ett Rolex pinbuckle i solitt 18k guld (alltså inte ett pläterat...) i princip nyskick?

Försökt med tillbehör på Chrono24 och Ebay-sökningar men inte hittat ngt bra att jämföra med...

116200 med svart stick dial, superjubilee och full set med cert stämplat 01/16. En ägare och grön tagg samt superskick utan märken. Tänker 46 tkr?

Hej,
Har lånat hem en B13050.1 från en vän som ska sälja sin.
Nyservad i Måndags för 6.980:-.
Årsmodell 2002, Org. Box, bra skick och papper finns.
Han vill ha 20.000:-, rimligt?

Tack för hjälpen!

Bilagor

• 14794050293332119423313.jpg
    14794050293332119423313.jpg
    118.6 KB · Visningar: 148
Senast ändrad:
Låter det rimligt att en senare årsmodell begagnad Submariner 16610 i bra skick kostar kring 55K med box och papper och cirka 45K utan?

Tjena,
Vad kan ett rimligt pris vara för ett set tritiumvisare till en datejust (16014)?
Om man går till AD har dom då tritiumvisare eller är det bara luminova som gäller? Och nån som har koll på kostnad hos AD?
Tack på förhand!

Jag är erbjuden att köpa den här Omega Seamastern från gissningsvis sent 60-tal. 18K. Den verkar hålla tiden väl. Enligt uppgift fick den en service för ca 5 år sedan och har mest legat inlåst sedan dess. Jag tycker själv att den är charmig och vansinnigt bekväm. Jag vill gärna ha en dressare, men egentligen helst utan datum. Om någon har en fingervisning om marknadsvärdet skulle det uppskattas. Tyvärr saknas originalspännet till bandet.
Jag kommer också posta i vintageavdelningen.
IMG_4688.JPG

IMG_4690.JPG

Senast ändrad:
Jag är erbjuden att köpa den här Omega Seamastern från gissningsvis sent 60-tal. 18K. Den verkar hålla tiden väl. Enligt uppgift fick den en service för ca 5 år sedan och har mest legat inlåst sedan dess. Jag tycker själv att den är charmig och vansinnigt bekväm. Jag vill gärna ha en dressare, men egentligen helst utan datum. Om någon har en fingervisning om marknadsvärdet skulle det uppskattas. Tyvärr saknas originalspännet till bandet.
Jag kommer också posta i vintageavdelningen.
IMG_4688.JPG

IMG_4690.JPG
Tyvärr vet jag inte..
Såg dock denna och tänkte på dig :) https://klocksnack.se/threads/omega-guldklocka-14k-vintage-1962.63119/

Trevlig patina på tavla/index/visare

Jag har dock svårt med ett så blekt insert när index/visare är så mörka
Vore även trevligt med en lite bättre boett

Som lösa delar är det dyra prylar men ihoppsatt mest underligt och inte direkt prisvärt i mina ögon

Såg ett snyggt huvud med bättre boett och snygg, blekt insert (svart/ghost) för ca 70k nyligen dock då ej tokmörk patina på index/visare

Som lösa delar är det dyra prylar men ihoppsatt mest underligt och inte direkt prisvärt i mina ögon

Såg ett snyggt huvud med bättre boett och snygg, blekt insert (svart/ghost) för ca 70k nyligen dock då ej tokmörk patina på index/visare

Tack för ett mycket informativt svar!

Grymma resonemang!

Vad tror panelen om priset på en Le Coultre Memovox worldtimer? Kommer med box.
Det är alltså inte en Jaeger Le Coultre utan en Le Coultre.

Tack för hjälpen

Vad är ett rimligt pris för en Seiko SKX009J, fullset och i fint skick? Verkar som att K-modellen säljs för mellan 2-3k men brukar J-modellen tinga ett högre pris?

Mvh Robin

Tillbaka
Topp