• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som har en aning om vad det här skulle kunna vara värt?

Till rootbeer med plexi.

@Per har du koll?

F117BD7E-C897-4995-A8C1-5742B54AC7DA.jpeg

Ah, så det är såpass mycket.
Det blir nog en Tudor Glamour Date Day för mig, är mer förtjust i stål. Men tack för info :)
Mmm de kostar en del. Det svåra är att hitta en med bra presidentlänk. Är den sliten och stretchad vilket många är kostar det en förmögenhet att få den fixad. 100K enligt AD genom Rolex. Bara låset skulle kosta 20K. Detta gällde gulguld.

Hittar du en fin så köp, de är sjukt snygga. Men välj med omsorg.

Vad är ett rimligt pris för.. min Lemania TG 195 från -54? Det tar emot att sälja med behöver göra utrymme i klockbudgeten då annat ska in. Visarna är med största sannolikhet bytta, i övrigt original och klockan går bra.
Har spejat på lite auktioner och det verkar pendla mellan 30-40k?

Ett rimligt pris på en 1 år gammal Sjöö Sandström Royal Steel Classic 41mm, silvertavla, visare och index i rödguld, alla papper och kartonger (utom instruktionsbok, den glömde de lägga tillbaka), två remmar, en brun crocorem och en mörkblå i kalvskinn, S&S original båda två.
Inga repor eller dings. Har använts i rotation och har som mest nån hairline.

Vad skulle kunna vara ett rimligt pris? :)

Mvh Roffe

hejhej har en rolex datejust från 77 som jag funderar på att sälja, men vad tycker ni är ett bra pris? den servades för 1,5 år sedan och har box och cert. Bergströms ur värderade den till 35k, kan man få det priset tro?

har även en datjust lady helguld med diameter ist för siffror, dock ingen låda eller cert, vad tror ni om den?

har en datejust som jag funderar på att sälja, från 77, med box och cert. Jag servade för 1,5 år sedan. bergströms ur värderade den till 35k, tror ni man kan få det? :)

Boxen samt papprena från 2014 om min tyska är rätt. Det är inte lika bra som papper samt box från 1998 men bättre än inget, hur mycket är jag dock osäker på. Vad säger expertpanelen?
Men det där är väl inte fullset, snarare ett hopkok med en reparationsgaranti?

Hej klocksnack!
Är ny här, dock har jag spanat runt lite innan men utan konto.
Jag har ärvt en klocka som tyvärr inte har någon box eller certifikat men den är fint skick och tickar på (batteri). Det är en Longines Lungmare kronograf, bifogar även en hastigt tagen bild. Vad tror ni denna kan vara värd? Har inte tänkt att sälja denna då den har sentimentalt värde men vore kul att veta ungefär vad den är värd.
Tack på förhand!

En kompis sålde en sån där på tradera. Box, cert. Gick för 3000kr vill jag minnas.

hejhej har en rolex datejust från 77 som jag funderar på att sälja, men vad tycker ni är ett bra pris? den servades för 1,5 år sedan och har box och cert. Bergströms ur värderade den till 35k, kan man få det priset tro?

Är den i helstål eller stål/vitguld eller stål/gulguld? Vilken tavla sitter i?

Vore enklare med en bild på klocka och alla tillbehör

För en riktigt fin är nog 30-34k inte helt omöjligt men beror som sagt på vilken combo och om alla tillbehör är med (fullset)

Är den i helstål eller stål/vitguld eller stål/gulguld? Vilken tavla sitter i?

Vore enklare med en bild på klocka och alla tillbehör

För en riktigt fin är nog 30-34k inte helt omöjligt men beror som sagt på vilken combo och om alla tillbehör är med (fullset)

Den är i stål, den är inte fullset, det som tillkommer är box, cert, serviceintyg och extra länkar. :)

Bilagor

• 952C14E5-A201-4E82-AA89-50848257D712.jpeg
    952C14E5-A201-4E82-AA89-50848257D712.jpeg
    213.3 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp