För en nyservad fullsettare tycker jag 30-32 känns rimligt. Vid privatförsäljning. @LolaHåller med. Jag är ingen expert på rollar. Men 8-10 mindre känns mer rimligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För en nyservad fullsettare tycker jag 30-32 känns rimligt. Vid privatförsäljning. @LolaHåller med. Jag är ingen expert på rollar. Men 8-10 mindre känns mer rimligt?
Håller med. Jag är ingen expert på rollar. Men 8-10 mindre känns mer rimligt?
Japp, skulle säga runt 30k om den är i fint skick.För en nyservad fullsettare tycker jag 30-32 känns rimligt. Vid privatförsäljning. @Lola
Den är i stål, den är inte fullset, det som tillkommer är box, cert, serviceintyg och extra länkar.
41-43k typ.Rolex 14060 idag? Säg utan box och cert.
Priset låter bra om allt annat är bra. Den fina länken är ju med. Trusted checkout innebär att Chrono24 agerar mellanhand. Du betalar till Chrono24, inte till säljaren. Säljaren får sina pengar när du hämtat ut varan. All kommunikation sker också via Chrono24 så allt ni säger sparas. Är det en PAM050? Den ser fin ut, men är du osäker så fråga i Chrono24-tråden (inte i privatmail) om du får skicka tillbaka den, om länken och allt annat är original och om servicen var en full underhållsservice. Ibland skriver de nyservad när det egentligen har varit en reparationsservice. Då åker du ändå på en underhållsservice som på den klockan med ETA-verk hos AD går på ca 6000 kr.Hej,
Har hittat en Panerai på chrono24 hos en privat säljare. Den är servad 2015 och han begär ~34k för den. Är det rimligt för denna och vågar man lita på en privat säljare även om det är med trusted checkout ?
Jag tror du får den såld.. den låg på nån "25 häftigaste klockorna" lista el liknande för ett tag sen.. sekundvisaren går ett varv på 58, och står still på kl12 i 2 sek, va?Av någon outgrundlig anledning råkade denna hamna i min ägo. Varken jag eller frun vill ha den, så den får vandra vidare. Slitage enligt bild. I övrigt fungerar den som den skall.
Är detta något som kan vara säljbart här, eller är det bättre att försöka byta den mot en låda kexchoklad eller en veckas blöjranson till mina söner?
Inga bilder? Beroende på skick såklart men typ 80-85k?Gmt 16713 med serti dial och oysterlänk, inga tillbehör. Vad tycker panelen?
Jag tror du får den såld.. den låg på nån "25 häftigaste klockorna" lista el liknande för ett tag sen.. sekundvisaren går ett varv på 58, och står still på kl12 i 2 sek, va?
Klart det måste finnas intressenter på en sån looking!
Mvh Roffe
Många fyrsiffriga DJs med okänd verkar ligga osålda sen länge kring 30-strecket, vad är egentligen ett rimligt pris?
Jag skulle säga snarare runt 25k om man ska få den såld hyfsat smidigt, enligt vad de gått för här på k&s senaste tiden iallafallVill du sälja en snabbt: 26-27 med länk och 18-19 utan skulle jag nog säga.
Edit: med okänd servicehistorik.
Jag skulle säga snarare runt 25k om man ska få den såld hyfsat smidigt, enligt vad de gått för här på k&s senaste tiden iallafall
Håller med (-ish) om priset med länk men kan nog tänka mig att man får ~20-21 utan länk.Vill du sälja en snabbt: 26-27 med länk och 18-19 utan skulle jag nog säga.
Edit: med okänd servicehistorik.
Håller med (-ish) om priset med länk men kan nog tänka mig att man får ~20-21 utan länk.
Min uppfattning är att de flesta klockor säljs som "ett tag sen service men den går bra".Okej! Trodde man fick 20-21 (utan länk) om uret hade någon servicehistorik?
Kanske är det så att servicehistoriken inte spelar större roll?
Vanlig vaniljversion med hesalite? Typ 20k om den är i fint skick. Fullset med länk men samma år och historik runt 25.Speedy pro head only. Okänd servicehistorik men går bra. Från ca 2005. Vad känns rimligt?
Ja den helt vanliga. Tack för svar.Vanlig vaniljversion med hesalite? Typ 20k om den är i fint skick. Fullset med länk men samma år och historik runt 25.
Skulle jag betala iaf.
55-60 utan tillbehör. Kanske 15% mer med16700 från -90, servad sommaren 2017. Riktigt tool-igt utseende. Nyligen bytt glas och trycktestad, gammalt orginalglas och nytt pepdiinsert finns med. Rimligt pris?
Vet inte om det är rimligt men du får nog 85 för den, kanske lite mer till och med.Fullset Rolex Sea Dweller ref 116600, årsmodell 2015. Fint men använt skick. Rimligt pris?