JB_XII
Silver
Åh satan! Så högt listpris. Såg vissa conquest för 24 på uret. Tror 10-12 är en utmaning, men utanför Klocksnack kanske det är lättare.
Ser ut att vara den med ringen av guld?
Stålvarianten ligger lägre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh satan! Så högt listpris. Såg vissa conquest för 24 på uret. Tror 10-12 är en utmaning, men utanför Klocksnack kanske det är lättare.
År? Med/utan (rätt) länk?Vad borde vara rimligt att betala för en Rolex 14060, nyservad utan tillbehör?
Det är helt omöjligt att svara på utan mer information.Rimligt pris för en PP Calatrava (gult guld) i bra skick?
Inom Sverige.
Mvh
Från 94, Oysterlänk med rätt claspcode!År? Med/utan (rätt) länk?
Antag att allt är som det ska. Fullset, orepad inte något brådskande servicebehov etc.Det är helt omöjligt att svara på utan mer information.
Det jag tror @christian-h syftde på är att det finns ganska många olika referenser av CalatravaAntag att allt är som det ska. Fullset, orepad inte något brådskande servicebehov etc.
Kan ~140k vara en rimlig summa att betala?
Mvh
Exakt. Jag är dålig på Patek, men ett rimligt pris beroende på referens lär kunna skilja med ett antal hundringar.Det jag tror @christian-h syftde på är att det finns ganska många olika referenser av Calatrava
Ingen dålig kloss det.T0055141606100
Fullset, använd under 10ggr, utplockad -10. Kostade då 10k. Frågar åt svåger. Inte jag som tagit bilderna men den klockan
Aahh, fan.. ursäkta, klantigt!!Det jag tror @christian-h syftde på är att det finns ganska många olika referenser av Calatrava
Snabbkollpå c24 visar att de börjar på typ 145k och uppåt.. brukar dock inte löna sig att ta billigaste exen på c24.Aahh, fan.. ursäkta, klantigt!!
Jag syftade på en Calatrava 5196 i gulguld.
Även liiite intresserad av vad en 5119 i gult alt vitt guld kan kosta.
I MINT skick och utan direkt servicebehov.
Tack för rättelse.
Mvh
Såg den men den är nyIngen dålig kloss det.
Ligger en på C24 för 11k. Om det ger en fingervisning.
Men speglar C24 svenska priser?Snabbkollpå c24 visar att de börjar på typ 145k och uppåt.. brukar dock inte löna sig att ta billigaste exen på c24.
Ring AD eller någon gråhandlare här hemma o kolla pris, de kommer antagligen inte ha någon hemma och då behöva hämta hem en från utlandet och då kommer det priset gälla.. så jovisst påverkar kronan mot usd eller euro.. just nu påverkar det på fel håll för köpare.. typMen speglar C24 svenska priser?
Jag tänker att dollar och euro drar upp priset när det konverteras till den svaga svenska kronan.
Eller tänker jag helt galet?
Mvh
I bästa fall 45-50k skulle jag säga, beroende på skick. Sålde min från -91 med papper och låda för ett halvår sedan, för 50kFrån 94, Oysterlänk med rätt claspcode!
Spara den, serva den när du känner att du har råd?Hallå!
En frågeställning har dykt upp.
Lämnat in min Oris Cronograf XXL med Oris 674 / Eta/Valjoux 7750 verk i på service. Lång kö, så det lär ta ett tag. Köpte mig ett annat ur att ha så länge.
Nu sedan jag kikat runt lite, funderar jag på om jag skall sälja Orisen och köpa ngt annat.
Så långt inga problem. Jag kan bara inte bestämma mig för om jag skall utföra servicen som givetvis är relativt kostsam innan jag i så fall säljer den, eller om jag skall slumpa iväg XXL’en billigt oservad.
Den går ok, sackar typ 15sek/dag, vilket den gjort sedan ny. Så, skall jag kränga den för 5kkr oservad, eller försöka få ut (vilket iofs kan bli svårt) styvt 10, närmre 11kkr.
Alternativet är såklart att lägga den i en låda, och ge till ngn av barnen när de blivit större.
Kan nämnas att jag haft den sedan den var ny, och har allt som medföljde vid köp.
Tacksam för input.
Se nedan bild för ref.
Jag sålde min sena 2016, 42mm 8500 fullset och nyskick i somras för 28k, så 20?Vad brukar Planet Ocean 2500c gå för?
Den är 42mm, inga tillbehör och servicehistorik okänd. Håller tiden inom cosc.
Väldigt avgörande med bilder på så gamla klockor. Boettens skick är väldigt viktigt. Men 16710 ligger ju runt 70 så 70-80 kanske?Var er et rimligt pris for en GMT 16750 på jubilee från 86 med okänd servicehistorik? Bare klocka och box. Inge andra tilbehør.
Takk for svar. Har lagt til bilder nuVäldigt avgörande med bilder på så gamla klockor. Boettens skick är väldigt viktigt. Men 16710 ligger ju runt 70 så 70-80 kanske?
Ser fin ut i boetten. Osäker på insertet och länken ser ganska stretchad ut, men 70-80 är nog rimligt.Takk for svar. Har lagt til bilder nu