• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tror ni om den här; vad är rimligt att betala och är tavlan original eller ommålad tro?
Screenshot_20181009-221118.png Screenshot_20181009-221111.png Screenshot_20181009-221105.png

Söker efter en IWC Portofino Laureus Edition, helst med alla tillbehör i bra skick. Inte den vanligaste modellen på beg marknaden, så är det någon som har en idé vad man får tänka sig att betala för en med skinnband respektive med meshlänken?

T0055141606100
Fullset, använd under 10ggr, utplockad -10. Kostade då 10k. Frågar åt svåger. Inte jag som tagit bilderna men den klockan
IMG_20181010_200247.jpg
IMG_20181010_200310.jpg
IMG_20181010_200228.jpg

Aahh, fan.. ursäkta, klantigt!!

Jag syftade på en Calatrava 5196 i gulguld.
Även liiite intresserad av vad en 5119 i gult alt vitt guld kan kosta.
I MINT skick och utan direkt servicebehov.

Tack för rättelse. :)

Mvh
Snabbkollpå c24 visar att de börjar på typ 145k och uppåt.. brukar dock inte löna sig att ta billigaste exen på c24.

Men speglar C24 svenska priser?
Jag tänker att dollar och euro drar upp priset när det konverteras till den svaga svenska kronan.
Eller tänker jag helt galet?

Mvh
Ring AD eller någon gråhandlare här hemma o kolla pris, de kommer antagligen inte ha någon hemma och då behöva hämta hem en från utlandet och då kommer det priset gälla.. så jovisst påverkar kronan mot usd eller euro.. just nu påverkar det på fel håll för köpare.. typ

Hallå!
En frågeställning har dykt upp.
Lämnat in min Oris Cronograf XXL med Oris 674 / Eta/Valjoux 7750 verk i på service. Lång kö, så det lär ta ett tag. Köpte mig ett annat ur att ha så länge.
Nu sedan jag kikat runt lite, funderar jag på om jag skall sälja Orisen och köpa ngt annat.
Så långt inga problem. Jag kan bara inte bestämma mig för om jag skall utföra servicen som givetvis är relativt kostsam innan jag i så fall säljer den, eller om jag skall slumpa iväg XXL’en billigt oservad.
Den går ok, sackar typ 15sek/dag, vilket den gjort sedan ny. Så, skall jag kränga den för 5kkr oservad, eller försöka få ut (vilket iofs kan bli svårt) styvt 10, närmre 11kkr.
Alternativet är såklart att lägga den i en låda, och ge till ngn av barnen när de blivit större.

Kan nämnas att jag haft den sedan den var ny, och har allt som medföljde vid köp.
Tacksam för input.

Se nedan bild för ref.

8BB294DD-11FA-4309-A393-615628F27EAE.png

Hallå!
En frågeställning har dykt upp.
Lämnat in min Oris Cronograf XXL med Oris 674 / Eta/Valjoux 7750 verk i på service. Lång kö, så det lär ta ett tag. Köpte mig ett annat ur att ha så länge.
Nu sedan jag kikat runt lite, funderar jag på om jag skall sälja Orisen och köpa ngt annat.
Så långt inga problem. Jag kan bara inte bestämma mig för om jag skall utföra servicen som givetvis är relativt kostsam innan jag i så fall säljer den, eller om jag skall slumpa iväg XXL’en billigt oservad.
Den går ok, sackar typ 15sek/dag, vilket den gjort sedan ny. Så, skall jag kränga den för 5kkr oservad, eller försöka få ut (vilket iofs kan bli svårt) styvt 10, närmre 11kkr.
Alternativet är såklart att lägga den i en låda, och ge till ngn av barnen när de blivit större.

Kan nämnas att jag haft den sedan den var ny, och har allt som medföljde vid köp.
Tacksam för input.

Se nedan bild för ref.

8BB294DD-11FA-4309-A393-615628F27EAE.png
Spara den, serva den när du känner att du har råd?
För hur väl behöver du VERKLIGEN 5k kr från försäljningen av den just idag?
Är det inte bättre att vänta en månad och köpa din nya klocka då, samt spara din Oris och avgöra i framtiden vad du finner bäst, en kul gåva till äldsta sonens 18års dag eller 5k kr Nu som mest troligt spenderas på pizza och folköl under tre månader (om inte dessa exakta tusenlappar på dessa exakta ting så säkert motsvarande summa på motsvarande onödigheter)

Mvh

Hej och tack.
Blir nog så att jag servar den, så att den är fit for fight. Som du säger, der är ju inte att mina hobbies står och faller med 5000:-
Ha en härlig fredag

Vad brukar Planet Ocean 2500c gå för?
Den är 42mm, inga tillbehör och servicehistorik okänd. Håller tiden inom cosc.

5D7D490A-D58D-44D1-B4DF-37EF07787B31.jpeg

Var er et rimligt pris for en GMT 16750 på jubilee från 86 med okänd servicehistorik? Bare klocka och box. Inge andra tilbehør.

46B6A23E-02FE-4AF1-A472-4AE480C61BC2.jpeg
C9A9EDFE-9964-4289-9F5A-589412D8AA96.jpeg
EEF20460-D7DD-4760-999B-8DF74FF004BF.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp