Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Uttagen i september 2018 så måste vara så nära ny som det går. Såg nån på K&S för 28.
Så den här bör väl ligga rätt bra prismässigt?
![]()
35k kan väl vara rimligt.Vad kan en Speedmaster 3572.50 med box och Cert, servad 2018, på 1171-länk, med perfekt krämgula index och visare, från 93, tänkas rendera för pris vid försäljning?
Det beror på vad du behöver pynta för att rätta till det du ställt till med. Sälj den oservad och gå vidareService behov eller för den som kan plocka isär urverk
Visarställararmen har hoppat snett när jag plockade ur urverket för att ta bort smuts på insidan av glaset.. Tickade på fint innan men nu har den legat sen det hände och jag har inte orkat ta tag i det.
Är det enklast att sälja den i befintligt skick Eller lämna in den på en service och sen sälja den.
Vad tror ni jag kan få för den? Servad resp. Oservad?
![]()
Tack! Trevligt att någon svarade.35k kan väl vara rimligt.
Mayol är den enda jag kan svara för. Kollar man på Ebay är det orimliga priser men ett överkomligt skulle kunna vara runt 15-17k. Det var inte länge sedan de landade på runt 10k men numera är det svårt att hitta dem överhuvudtaget och då stiger priset. Fina klockor med en rolig historiaVad skulle ni säga är ett rimligt pris för en Omega Seamaster Jacques Mayol respektive Seamaster Alveoles?
Vad jag har kunnat se är att Alveoles ligger Mycket högre i pris. Ofta ca 3-4ggr priset på en mayol. Är det en motiverad prisskillnad? Om ja, vad beror det på?
En anledning till detta finns säkert, men för ett otränat öga ser de snarlika ut till det yttre, samt att båda är quartz osv osv.
Funderar på en smp från 2005. Den är servad 2018 från ad.
Allt verkar följa med förutom kvitto och skicket är bra ut.
Vad är rimligt pris?
Nog det jag har tänkt så jag kan glömma mitt misstag så fort som möjligt, den tittar på mig varje gång jag öppnar klocklådan.. Vad tror ni man kan få för den oservad nån som har någon koll alls?Det beror på vad du behöver pynta för att rätta till det du ställt till med. Sälj den oservad och gå vidare![]()
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-ck2998-limited-edition-prisbump.80405/Vad vore ett rimligt pris för en Omega Ck2998 LE. Små spår av användning (inga dings), fullset![]()
Mercy bo-ko
Hej,Hej! Vad är det här för modell exakt och vad är ett rimligt pris för den? Inköpt på sent 50 tal! Bör också tilläggas att den fungerar felfritt! Tack på förhand!![]()
Tack på förhandFunderar på att sälja/byta min Datejust 126334 jubile svart tavla och tänker om någon har bra kolla på vad man kan begära. Kollat lite på Chrono 24, inte mycket ute här på forumet för försäljning. Fullset uttagen från AD feb 2018 lite små spår av användning på spänne inga dings.
Dåligt med svar här, Men är 16,000:- ok eller bör jag ta mera ?Tänkte sälja vidare min Conquest Classic ref. L2.786.5.56.3 till förmån för en rolex batman.
Inköpt utav gråhandlare (uret,se) 20/7-2018. Väl medveten att jag kommer förlora en större summa men är en smäll jag får tar,
Box och cert finnes, Men frågan är hur mycket kan jag begära för den ?
![]()
Vad kostar den ny? Skulle tippa på ca halva listpriset.Dåligt med svar här, Men är 16,000:- ok eller bör jag ta mera ?
Ja eller ned mot 35-40%. Bäst betalt på traderaauktion skulle jag tro.Vad kostar den ny? Skulle tippa på ca halva listpriset.
Dåligt med svar här, Men är 16,000:- ok eller bör jag ta mera ?
(Vissa) Longines är svårsålda här på forumet. Kanske får du som skrivet innan mer betalt via andra kanaler. Jag har varit sugen på en själv tidigare och 15-16 är nog rimligt. Lycka till.Dåligt med svar här, Men är 16,000:- ok eller bör jag ta mera ?
Ok! Den är ny.Går att beställa ny från C24 för runt 30k och listar strax över hos svensk ÅF.
16k låter som ett rimligt/bra pris om den är i fint skick.
Åh satan! Så högt listpris. Såg vissa conquest för 24 på uret. Tror 10-12 är en utmaning, men utanför Klocksnack kanske det är lättare.Går att beställa ny från C24 för runt 30k och listar strax över hos svensk ÅF.
16k låter som ett rimligt/bra pris om den är i fint skick.
Ok! Den är ny.