Lär vara 2014 han menade då klockan är från 2007Du skriver servad 2004? Service dok? Vet du om det är 3185 eller ett 3186 urverk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lär vara 2014 han menade då klockan är från 2007Du skriver servad 2004? Service dok? Vet du om det är 3185 eller ett 3186 urverk?
Japp, stämmer menade 2014. Cal 3185, z-serienLär vara 2014 han menade då klockan är från 2007
Utifrån dom bilderna skulle jag nog säga att den är polerad. Haft flera opolerade att jämföra med. Kan ha fel men den ser inte helt 100 ut. Väldigt fin dockROLEX 16710BLRO -2007
Servad 2004 och är gott bruksskick, Nån repa på låset men inget på Boett, glas eller krona.
Aldrig polerad och alla delar är Orginal.
Länkdel, Fullset.
Har burit den sedan 2007
Vad tror ni är ett vettigt pris idag?
Kan bekräfta detta efter att ha sett servicekvittot så opolerad är den ejUtifrån dom bilderna skulle jag nog säga att den är polerad. Haft flera opolerade att jämföra med. Kan ha fel men den ser inte helt 100 ut. Väldigt fin dock
Kan bekräfta detta efter att ha sett servicekvittot så opolerad är den ej
Om du gillar din bb36 och är ute efter en dressklocka så hade jag gått på ny Longines conquest heritage i 35mm. Den ovan på 39(?) tror jag kan bli för stor.Är prissättningen korrekt på denna? https://klocksnack.se/threads/longines-flagship-heritage.103426/
Ingen service sen 2015, så misstänker det börjar bli dags för en, vilket kan kosta en del.
Rekommenderar att skita i dessa nya och relativt tråkiga heritagemodeller och istället köpa typ en 50-tals Seamaster eller liknande.Om du gillar din bb36 och är ute efter en dressklocka så hade jag gått på ny Longines conquest heritage i 35mm. Den ovan på 39(?) tror jag kan bli för stor.
https://www.klockia.se/longines-heritage-l1.611.4.52.2
https://www.klockia.se/longines-heritage-l1.611.4.75.2
Ja vintage är alltid trevligt.Rekommenderar att skita i dessa nya och relativt tråkiga heritagemodeller och istället köpa typ en 50-tals Seamaster eller liknande.
ROLEX 16710BLRO -2007
Servad 2014 och är gott bruksskick, Nån repa på låset men inget på Boett, glas eller krona.
Alla delar är Orginal.
Länkdel, Fullset.
Har burit den sedan 2007
85-90k för full-set med rectangular dial och känd servicehistorik? Begärs ju 100-105k utan tillbehör för motsvarande. Borde ju iaf vara 100k isf
Har du kollat om det verkligen sitter 3185 i klockan?ROLEX 16710BLRO -2007
Servad 2014 och är gott bruksskick, Nån repa på låset men inget på Boett, glas eller krona.
Alla delar är Orginal.
Länkdel, Fullset.
Har burit den sedan 2007
Nymans noterade det vid servicen 2014. Det kan ju vara felskrivet, de senare z serierna fick väl 3186?Har du kollat om det verkligen sitter 3185 i klockan?
Tycker den är riktigt nice. Men vet ingenting om värdetVad tycker ni om denna Rancheron?
Jag gillar den verkligen tavlan till trots men priserna varierar mellan 20-80k eller något så det är ett ganska brett spann.Tycker den är riktigt nice. Men vet ingenting om värdet
Jag gillar den verkligen tavlan till trots men priserna varierar mellan 20-80k eller något så det är ett ganska brett spann.
30mm är så litet också, men den är banne mig vacker.
Som sagt noll koll. Googlade lite snabbt och fick upp 36mm som fick mig att undra vad tusan 30mm på tavlan stod förJag gillar den verkligen tavlan till trots men priserna varierar mellan 20-80k eller något så det är ett ganska brett spann.
30mm är så litet också, men den är banne mig vacker.
Som sagt noll koll. Googlade lite snabbt och fick upp 36mm som fick mig att undra vad tusan 30mm på tavlan stod för
Diametern på tavlan?Som sagt noll koll. Googlade lite snabbt och fick upp 36mm som fick mig att undra vad tusan 30mm på tavlan stod för
Diameter på verket?Diametern på tavlan?
Diametern på tavlan?
Ganska säker på att det syftar på 30mm verket.Det framstår ju som rimligt!
Som sagt noll koll. Googlade lite snabbt och fick upp 36mm som fick mig att undra vad tusan 30mm på tavlan stod för
Jag köpte en 116034 -15 Fullset för 41500kr på C24. Någon speciell urtavla du tänkt?Vad tycker ni är ett rimligt pris för en Rolex 116034?
Var inte många dagar sedan det såldes en här på k&s. Den såg ovanligt fin ut och var tämligen billig. Hur det var med servicen vet jag ej. 1012 har inte varit bland de mer efterfrågade verken utan ansetts lite tråkiga. Nu har de väl börjat bli lite attraktivare.Vad är ett rimligt pris för en Omega Genève, cal. 1012 i stål från tidigt 70-tal med nyservad urverk?
Diametern på tavlan?
Diameter på verket?
Vidareutveckling av 30t2 (cal 26x) linjen vilka är 30mm
https://omegaforums.net/threads/the-love-of-the-30mm-movements.735/