• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moilis

Cartier
2-Faktor
Mellan 25-30 skulle jag säga att de generellt går för begagnade, ej jättebra koll på hur en svart urtavla påverkar priset. Vad har du sett för priser?
 

jakobvi

Breitling
Mellan 25-30 skulle jag säga att de generellt går för begagnade, ej jättebra koll på hur en svart urtavla påverkar priset. Vad har du sett för priser?
Någonstans mellan 23-35, så då stämmer det nog ganska så bra med 25-30 om man räknar bort de som är i absolut topskick. Tack för svaret :)



Är nu medveten om att inlägget ligger fel, lyckas inte ta bort det själv men en admin får mer än gärna plocka bort tråden.
 

jakobvi

Breitling
Har länge funderat på att köpa min första riktiga klocka. Just nu så är det en Omega Seamaster Aqua Terra som ligger högst på listan, vad tror ni att man får ge för en begagnad sådan med följande krav:
- 38, 39, eller 41 mm
- Svart urtavla
- På länk
- Automat
- Fint skick men ålder spelar mindre roll
- Fullset
Har sett några som varit till salu i forumet men lyckas inte riktigt få en bild av vad normala priset är då det skiljer sig ganska kraftigt mellan annonserna.

Hälsningar Jakob
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har länge funderat på att köpa min första riktiga klocka. Just nu så är det en Omega Seamaster Aqua Terra som ligger högst på listan, vad tror ni att man får ge för en begagnad sådan med följande krav:
- 38, 39, eller 41 mm
- Svart urtavla
- På länk
- Automat
- Fint skick men ålder spelar mindre roll
- Fullset
Har sett några som varit till salu i forumet men lyckas inte riktigt få en bild av vad normala priset är då det skiljer sig ganska kraftigt mellan annonserna.

Hälsningar Jakob
Du får nog räkna med 26k+ för automat fullset. Där gen 1 kostar strax över 25k, gen 2 och 3 runt 30k och den nyaste generationen strax över 30k.

Jag hade tittat på någon av de 3 senare generationerna, alltså inte den första generationens Aqua Terra med 2500 verket.
Väldigt stor skillnad kvalitetsmässigt och inte mycket mer pengar, lycka till med sökandet! :)
 

jakobvi

Breitling
Du får nog räkna med 26k+ för automat fullset. Där gen 1 kostar strax över 25k, gen 2 och 3 runt 30k och den nyaste generationen strax över 30k.

Jag hade tittat på någon av de 3 senare generationerna, alltså inte den första generationens Aqua Terra med 2500 verket.
Väldigt stor skillnad kvalitetsmässigt och inte mycket mer pengar, lycka till med sökandet! :)

Så du skulle rekommendera att kolla på generation 2 och 3 då? Är det då dem introducerade 8500 verket istället?
Tack för svar :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Så du skulle rekommendera att kolla på generation 2 och 3 då? Är det då dem introducerade 8500 verket istället?
Tack för svar :)
Precis, jag tycker att de är de bästa generationerna :) jag har ägt 3st med 8500 verket och varit riktigt nöjd med allihopa!

Stort hopp kvalitetsmässigt från generation 1 och IMO snyggare än senaste generationen med vågrät tavla :)

(Min nuvarande, generation 2 med borstad länk och datumram)
F7F4BD07-97ED-48E4-9DBA-81063861A646.jpeg
 

Jimboo

Breitling
Hej!
Undrar lite vad det här är för modell? Frågan kanske låter väldigt dum då det står på klockan. Har iaf googlat runt en del, tycker mig inte hitta en identisk som denna. Kan någon hjälpa mig med att länka vad det är för något, samt vad för pris det är som bör gälla på en sådan.

Mvh
Jimmy

auktionsvara_897055_stor.jpg
 

Mimmi

Breitling
Hej... köpte en klocka på en returen butik, försökt att googla å lagt ut en diskussion på fb. Många konstiga svar... många säger att värdet ligger runt 2000 kr. Mvh Mimmi
 

Bilagor

  • 15514382360416945506397429548419.jpg
    15514382360416945506397429548419.jpg
    191.1 KB · Visningar: 3

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Det var lite oklart om det fanns en fråga i ditt inlägg men det är en trevlig klocka och om skicket är så bra som det ser ut skulle jag nog vilja säga att den är värd ca 3k om den fungerar. Finns det kvitto på en utförd service i någorlunda närtid kan värdet nog skrivas upp till 4-5k.

Länken vet jag inte vad det är så den passar jag värdegissning på.

Posta annars i denna tråd
https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för-värde-värdering.26910/

Lycka till!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Hej!
Undrar lite vad det här är för modell? Frågan kanske låter väldigt dum då det står på klockan. Har iaf googlat runt en del, tycker mig inte hitta en identisk som denna. Kan någon hjälpa mig med att länka vad det är för något, samt vad för pris det är som bör gälla på en sådan.

Mvh
Jimmy

auktionsvara_897055_stor.jpg
”Frankenmonster” SKZ249 http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/search/?MOD=SKZ249
2.000-4.000kr beroende på skick och tillbehör.
 

Kramer

Omega
Hej!
Har länge funderat på att köpa min första riktiga klocka. Just nu så är det en Omega Seamaster Aqua Terra som ligger högst på listan, vad tror ni att man får ge för en begagnad sådan med följande krav:
- 38, 39, eller 41 mm
- Svart urtavla
- På länk
- Automat
- Fint skick men ålder spelar mindre roll
- Fullset
Har sett några som varit till salu i forumet men lyckas inte riktigt få en bild av vad normala priset är då det skiljer sig ganska kraftigt mellan annonserna.

Hälsningar Jakob

För dom med 8500 får du nog med den kravlistan räkna med 28-32 iaf. Jag sålde en som checkar av alla dina punker till svenska handlare (vilket ändå säger något då han skulle klämma ytterligare några tusenlappar genom sin säljkanal) för en summa kring mitten i det spannet. Otroligt många svar på Blocket fick jag kommer jag ihåg så intresset för modellen tycks vara mycket stort och konstigt vore ju annars. Väldigt bra klocka och använder nu min andra AT (38,5 blåa) mest av alla i klocklådan. Funkar till allt och är otrolig. I min mening är antingen Explorer 1 eller ATn det bästa grundstenen för en samling som innehåller en handfull klockor. Bra val och lycka till! :)
 

Maximuschabbe

Breitling
Hej
Har en sea dweller 116660 uttagen september 2016.
Vad är rimligt att sälja den för???
Fick min Pepsi för nån månad sedan och nu är det dags att den får en ny ägare
20190302_120939.jpg
 

Mimmi

Breitling
Hej. Jag ä ju ganska ny på detta, köpte denna klocka på secondhand och har nu kollat upp nummer bakom boetten. 136.011 å Cal 611. Klockan har inte varit öppnad tidigare enl urmakaren. Jättefint skick. Försöker att googla på denna, många olika prisbilder. Tänkte att ni är ju duktiga och har vetskapen på klocksnack . Mvh Mimmi
 

Bilagor

  • 20190302_132510.jpg
    20190302_132510.jpg
    146.4 KB · Visningar: 3
  • 20190302_132422.jpg
    20190302_132422.jpg
    98.4 KB · Visningar: 1

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej. Jag ä ju ganska ny på detta, köpte denna klocka på secondhand och har nu kollat upp nummer bakom boetten. 136.011 å Cal 611. Klockan har inte varit öppnad tidigare enl urmakaren. Jättefint skick. Försöker att googla på denna, många olika prisbilder. Tänkte att ni är ju duktiga och har vetskapen på klocksnack . Mvh Mimmi
Skriv direkt i denna tråden nästa gång. Den ligger klistrad överst i diskussionsdelen.
 

Blomqvist

Breitling
Jag har en 116234 Rolex Date Just i rostfritt/vitguld med blå som jag köpte på Rob Engström i juni 2005.
När jag köpte klockan hade den svart urtavla, men AD bytte den till blå på min begäran innan den ens lämnade butiken.
När jag googlade på klockan så hittade jag priser på ända upp över 50.000:-, kan det stämma?
Vad är den här klockan värd om jag skulle sälja den idag?
Den är i superskick, knappt använd, och har i stort sett bara legat i originalkartongen.
Aldrig polerad eller servad, dock.
 

Bilagor

  • mGzNefesRLWldPgtx6s5IQ.jpg
    mGzNefesRLWldPgtx6s5IQ.jpg
    100.5 KB · Visningar: 1
  • IS1zvKtQQrmCbVxNTZenhw.jpg
    IS1zvKtQQrmCbVxNTZenhw.jpg
    95.4 KB · Visningar: 1
  • eKnGLZdRT9aKqtZ95fOaGw.jpg
    eKnGLZdRT9aKqtZ95fOaGw.jpg
    234.9 KB · Visningar: 2
  • +6ikND0gTIm7Eb+Z7n9x1Q.jpg
    +6ikND0gTIm7Eb+Z7n9x1Q.jpg
    162.3 KB · Visningar: 3
  • M87u81a+TqO1cTE5+3NL+g.jpg
    M87u81a+TqO1cTE5+3NL+g.jpg
    174.1 KB · Visningar: 2
  • JNJKaNOuQVSn03NHwnvDaA.jpg
    JNJKaNOuQVSn03NHwnvDaA.jpg
    204.2 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag har en 116234 Rolex Date Just i rostfritt/vitguld med blå som jag köpte på Rob Engström i juni 2005.
När jag köpte klockan hade den svart urtavla, men AD bytte den till blå på min begäran innan den ens lämnade butiken.
När jag googlade på klockan så hittade jag priser på ända upp över 50.000:-, kan det stämma?
Vad är den här klockan värd om jag skulle sälja den idag?
Den är i superskick, knappt använd, och har i stort sett bara legat i originalkartongen.
Aldrig polerad eller servad, dock.
Runt 40 skulle jag tro är rimligt. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Står dock 16234 på kvittot så alltså en 5 ref och inte 116234 men priset ligger där någonstans ca 35-40
Såg det men en opolerad 16234 i knappt använt skick ligger väl däromkring. @Nissenutz köpte en kanonfin 16200 för ungefär de pengarna har jag för mig. Borde väl vara ungefär samma summa för de två referenserna. 116234 ligger väl närmre 60 beggade
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Såg det men en opolerad 16234 i knappt använt skick ligger väl däromkring. @Nissenutz köpte en kanonfin 16200 för ungefär de pengarna har jag för mig. Borde väl vara ungefär samma summa för de två referenserna. 116234 ligger väl närmre 60 beggade
Den på bilderna som @Blomqvist la upp såg riktigt fin ut. Slät glasring och oyster som på min kostade mer än så dock :)

Utan större belägg än bilderna och magkänsla skulle jag säga +40k för en så fin och fullset.

Sletna äldre DJ finns i drivor men fina ex är inte lika vanligt.

Min 16200, opolerad
IMG_20190303_134559-01.jpeg
 
Senast ändrad:

Herr.Svensson

Breitling
Jag tycker det är på tok för dyrt, det får du iprincip den nyare generationen SMP-C för (ej senaste generationen)!
Okej!
tack för snabbt svar. Har snöa in mig på en svart seamaster men vet inte riktigt vart jag ska hitta info om vilka olika generationer det finns.
Var sugen på att köpa en helt ny men gillar inte hur den senaste modellen ser ut.
Men jag letar vidare.
Än en gång tack.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Okej!
tack för snabbt svar. Har snöa in mig på en svart seamaster men vet inte riktigt vart jag ska hitta info om vilka olika generationer det finns.
Var sugen på att köpa en helt ny men gillar inte hur den senaste modellen ser ut.
Men jag letar vidare.
Än en gång tack.
Titta på denna referens: 212.30.41.20.01.003
Det är den svarta modellen av näst nyaste generationen, de går att hitta för strax över 20k och då är de hyfsat nya allihopa då modellen inte är så gammal :)
Lycka till!
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Okej!
tack för snabbt svar. Har snöa in mig på en svart seamaster men vet inte riktigt vart jag ska hitta info om vilka olika generationer det finns.
Var sugen på att köpa en helt ny men gillar inte hur den senaste modellen ser ut.
Men jag letar vidare.
Än en gång tack.

Titta på denna referens: 212.30.41.20.01.003
Det är den svarta modellen av näst nyaste generationen, de går att hitta för strax över 20k och då är de hyfsat nya allihopa då modellen inte är så gammal :)
Lycka till!

Den ref @hejsam nämner brukar finnas på KS delen titt som tätt
 

Jårp

Breitling
Vad är ett rimligt värde på en Omega Speedmaster reduced 3510.50 från 98? Har kollat runt lite men det verkar vara sjukt spridda skurar.
Endast klockan med spår av användning (främst hairlines, inget som inte går att polera bort), samt plexi. :)
 
Topp