• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Finns det någon tvåtons DJ med champagnefärgad linnetavla och räfflad guldring? :)
Om jag förstått det rätt så ändrar inte Rolex på ref vid olika tavlor, så ref i detta fall är poänglöst?

Skulle en sådan modell finnas, vad skulle en sådan i så fall kosta?

Finns det någon tvåtons DJ med champagnefärgad linnetavla och räfflad guldring? :)
Om jag förstått det rätt så ändrar inte Rolex på ref vid olika tavlor, så ref i detta fall är poänglöst?

Skulle en sådan modell finnas, vad skulle en sådan i så fall kosta?

Jag har haft en!

IMG_7939.JPG

Skulle väl gissa att du kan hitta motsvarande för mellan 14-19k beroende på skick.. :)

Vad är ett rimligt pris att ta för en nyservad Omega Seamaster 300M från 03 i fint skick med Ytter- och innerbox, kvitto och certifikat.
20141205_113329.jpg

Det är ju fantastiskt. Säljs dom för de höga priserna? Inte bara optimistiska annonser? Vi talar väl affärer mellan privatpersoner?
Vet att det låter galet men så är det faktiskt. Känner till affärer mellan privatpersoner i de summorna för sena 16710 med sel & fullset.

16710 har ökat överlag rätt mkt senaste året.

vet inte om det är samma modell som postades på förra sidan
men ca pris på en 16013? är det som resten av DJs runt 15-20 beroende på skick/servicebehov etc ?

vet inte om det är samma modell som postades på förra sidan
men ca pris på en 16013? är det som resten av DJs runt 15-20 beroende på skick/servicebehov etc ?
Tycker att tavlan spelar in en del på dessa. Kan vara urtrist eller väldigt fin! Om vi talar om ett ex med jubileelänk är nog ca 18.000 kr ett bra riktmärke vid privataffär. Sålde själv en 16030 för 1,5 år sedan för 18.500kr.

Tycker att tavlan spelar in en del på dessa. Kan vara urtrist eller väldigt fin! Om vi talar om ett ex med jubileelänk är nog ca 18.000 kr ett bra riktmärke vid privataffär. Sålde själv en 16030 för 1,5 år sedan för 18.500kr.

sant, är lite sugen på en med roman dial, fast det kanske är mer ovanligt
i värsta fall får man köpa en och byta tavlan men är ju lite surt

Crash - boom - Bang har det sagt där. Jag blev avråd från av köpa en sen 16710, fullset, tre inserts och nyservad för 40.000 i somras. :heart:

Var inte just det här exemplaret en sk "stickdial" ( II efter master) ? och eventuellt då med det senare urverket, dock så trodde jag det var senare än 2007 men där är jag lite osäker.

Tillbaka
Topp