• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gissar det jag med, men jag köpte en -01 för drygt 30' för en månad sen så det finns ju lite variation på priserna inom 16710 också, just nu verkar alla jag ser vara ute för 40+ men då är de lite nyare och oftast fullset.

Nu är väl detta kanske en tråd för begagnade ur men gick förbi christ och kollade på en IW323902. Skulle fått den för 5140euro dvs. 48500sek.

Detta är ju 4k mindre än nymans pris fast Hur mycket brukar det gå att göra i svenska butiker?

Jag fick erbjudande att köpa för 45K av handlare i Stockholm i höstas.
/j

Gissar det jag med, men jag köpte en -01 för drygt 30' för en månad sen så det finns ju lite variation på priserna inom 16710 också, just nu verkar alla jag ser vara ute för 40+ men då är de lite nyare och oftast fullset.
Det är nog bara att gratulera om inte skicket dåligt.

Visst finns variationer och de utan sel går ju billigare, helt klart. Sålde en extremt fin 16710 i våras för 34 på under 10 min på KS, idag har sämre gått för 38. Klocka samt länk alltså, utan sel.

Min har SEL och den fick grönt ljus hos Rob E men kände det nog som jag hade lite tur där.:)

Jo. Gripenbro har ibland riktigt bra priser på sina klockor. Man undrar vad han själv har köpt dom för.
Handlar inte det om att han ofta säljer dem utan länk....
..och sen säljer han länken löst och på så sätt får ut mer än om han säljer klocka+länk ihop.

Kolla bara på hemsidan nu, ligger några rolex ute utan länk, kollar man sedan i fliken där tillbehör finns ligger länkar löst till salu..

Hej, vad behöver jag räkna med för en Daytona 116520 i fint beggat skick, fullset? Har sett allt från ~70 k till upp mot 100 k, svårt att veta vad som är rimligt.

För en begagnad full set Speedmaster 3573.50 i bra skick?

Strax norr om 20 lök. 22 kanske...

Omega SMP Americas Cup Limited Edition från 2001 i fint skick?

10-12 kanske. Limited Edition är inget positivt.

Hej, vad behöver jag räkna med för en Daytona 116520 i fint beggat skick, fullset? Har sett allt från ~70 k till upp mot 100 k, svårt att veta vad som är rimligt.

70 är riktigt bra pris, 100 är för dyrt. Dom listar ju under 100... Verkar som många på chrono24 ligger i spannet 75-85. Ska du köpa här på KS får du nog betala närmare 80+

Jag har sett att det står "LNIB" bakom en del klockmärken/referenser. Vad betyder det?
FSOT for sale or trade
NIB new in bow
LNIB like new in box
NOS new old stock
BT bank transfer
PP PayPal
OHPH on hold pending funds
YHPM you have personal message

Där är de vanligaste säljförkortningarna som inte är märkesspecifika. :)

Vad är ett rimligt pris för en Omega 166.0251?
Någon som har en?

IKTfVyX.jpg

(Bild lånad från Google :) )

Vad kan jag få för min 116710?
Full set. Sen 2013 med blå lume. Garanti 10 mån kvar.
Bra skick med lite smårepor på länk.

Tillbaka
Topp