Vad kan jag få för min 116710?
Full set. Sen 2013 med blå lume. Garanti 10 mån kvar.
Bra skick med lite smårepor på länk.
Ca 45000 kr borde vara rimligt vid en privatförsäljning. Kanske mer efter valutaförändringarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Omkring 22k som JacobZ nämner är nog den bästa gissningen . 3570 är något billigare och 3572 är något dyrare.För en begagnad full set Speedmaster 3573.50 i bra skick?
3572 något dyrare? Även om den bara har en safirsida och den andra hesalit? Borde inte safir x2 vara dyrast, eller är jag ute och cyklar nuOmkring 22k som JacobZ nämner är nog den bästa gissningen . 3570 är något billigare och 3572 är något dyrare.
3572 togs "tidigt" ur produktion. Många är eniga om att en riktig månklocka SKA ha plexi istället för safirglas . Nu har den blivit ganska eftertraktad.3572 något dyrare? Även om den bara har en safirsida och den andra hesalit? Borde inte safir x2 vara dyrast, eller är jag ute och cyklar nu
Ca 45000 kr borde vara rimligt vid en privatförsäljning. Kanske mer efter valutaförändringarna.
Själv vill jag ha safirglasets repfrihet, ändå är jag Speedmaster-fan [emoji4]3572 togs "tidigt" ur produktion. Många är eniga om att en riktig månklocka SKA ha plexi istället för safirglas . Nu har den blivit ganska eftertraktad.
Förutom själva estetiska övergreppet så är safirglaset inte perfekt. Närvdu väl repat safirglaset har du en del jobb eller byte framför dig. Plexi putsar du lätt bort repor på själv.Själv vill jag ha safirglasets repfrihet, ändå är jag Speedmaster-fan [emoji4]
Javisst, svårare att åtgärda repor men bra mycket svårare att få repor från första början.Förutom själva estetiska övergreppet så är safirglaset inte perfekt. Närvdu väl repat safirglaset har du en del jobb eller byte framför dig. Plexi putsar du lätt bort repor på själv.
Finns ju "massvis" av avslutade annonser du kan söka och kolla som referens.Vad kan jag få för min 116710?
Finns ju "massvis" av avslutade annonser du kan söka och kolla som referens.
Hur brukar ni göra när ni ska handla klockor? Det är ju bara stt kolla avslutade annonser på i princip alla ur ni frågar efter:Ute efter en Pelagos, men väldigt glest med beg. just nu så svårt att få en rättvis uppfattning om vad som är rimligt.
Den enda på blocket kostar 25,5 och är från 2013.
Det är ju bara stt kolla avslutade annonser på i princip alla ur ni frågar efter:
Ute efter en Pelagos, men väldigt glest med beg. just nu så svårt att få en rättvis uppfattning om vad som är rimligt.
Den enda på blocket kostar 25,5 och är från 2013.
Många handlare som tar runt 25k också, det som sålts på KS har gått för 20-22k när jag var på jakt på en senast. Är ju en grym klocka så ägarna håller ju i dem uppenbarligen, så man blir nästan tvungen att köpa en sprillans antingen från ad eller gråhandlare.
På jakt efter en årsklocka från 1989. Inne på Submariner 5513, gillar inte bubblan så får blir utan datum.
Rimligt pris på den? Efter en snabb sökning på Chrono24 ligger de på från 39k och upp, någon som kan bekräfta?
På jakt efter en årsklocka från 1989. Inne på Submariner 5513, gillar inte bubblan så får blir utan datum.
Rimligt pris på den? Efter en snabb sökning på Chrono24 ligger de på från 39k och upp, någon som kan bekräfta?
5513 med vitguldsindex är i ärlighetens namn rätt så skittrist...
Fins en som Gripenbro säljer, men tyvärr är den ett år fel ca 1988 och utan länk om du nu var ute efter det.
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-7.html
"• Ankare 300m/1000ft sk. "Green Dot" med silversnöre. EXTREMT eftertraktat tillbehör som bara stiger i värde."Inte för att jag har järnkoll på vad rolexankare kostar, men är 4k vad de går för numera?
https://klocksnack.se/threads/rolex-box-mtbh-för-submariner-16800.34397/
Blivit erbjuden att köpa en för 21750 kr. Fullset, år 2013 i bra skick. Men från utländsk handlare... Känns inte så jättelockande.Ja, 20-22 är väl rimligt såvida den inte är så gott som ny. Köpte min ny, bytte bort den, ångrade mig grovt och köpte tillbaka den från ägare no 3. [emoji2]
Nu lär den få stanna ett tag, tror jag.
Tycker det låter som ett vettigt pris.Blivit erbjuden att köpa en för 21750 kr. Fullset, år 2013 i bra skick. Men från utländsk handlare... Känns inte så jättelockande.
Är väl det att jag inte kommer få se klockan irl innan jag köper den. Hade det funnits en ute på K&S för det priset hade jag inte tvekat..Tycker det låter som ett vettigt pris.
Är det en seriös handlare är det nog inget problem.Är väl det att jag inte kommer få se klockan irl innan jag köper den. Hade det funnits en ute på K&S för det priset hade jag inte tvekat..
Fått dessa bilder skickade till mig. Skulle uppskatta om någon med mer kunskap och ett tränat öga kan ge en rättvis bedömning.Är det en seriös handlare är det nog inget problem.