Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I fint skick (fullset) runt 25 k.Dålig koll men jag har en Omega Smp 300 svart från 2018, köpt på Karl Sandin för 35k, jag är dålig på att använda den och vill gärna sälja den för att har råd med mer flipperspel Vad är ett rimligt pris för klockan?
/David
En Rolex Datejust 1625 G/S från -72.
Servad för 3 år sedan.
Vad är ett rimligt pris ?
Krosspost från vintageavdelningen, vet ej om det här är vintage?
Som total Rolex-novis har jag några frågor å min frus vägnar. Damklockor kanske är lite mindre intressanta för de flesta här men jag skulle uppskatta vilken relevant input som helst!
Klockan på bilderna finns på en utländsk auktionssite från en säljare med goda omdömen (har nöjt handlat av dem själv många gånger). Den går, men inga garantier lämnas vad gäller gångreserv eller hur den håller tiden (standardbeskrivning av alla deras klockor de säljer). 24.5 mm stor.
Så till mina frågor: ser den äkta ut? Vad är ett rimligt pris? Givet att inget är trasigt, vad borde en service kosta?
Tacksam för hjälp som sagt!
Tack för svar!Vad ligger utrop på?
Om du räknar utrop ev service på minst 6k är det inte bättre att gå på en billigare stål Datejust av handlarna här hemma, där de oftast är kollade/servade och garanti finns
Hmm ja kanske värt att kolla runt lite. Det var just att den var 24.5 mm som lockade faktiskt. Men tror du 15 vore ett ok pris annars? Plus service är det ju en fin klocka med servicegaranti för 21' isåfall. Tror den kan gå för utropet, legat ute ett tag.inga slagavgifter tillkommer heller.Tänkte inte kaplans direkt men de brukar iofs uppmärksamma servicebehov
Tänkte mer på de övriga handlarna som annonserar här och på blocket
Gripenbro, dr watch, Royal mfl
Sen är 24.5 mm väldigt litet, de flesta med tunna handleder brukar gå på 26mm
Fick den för 30, skulle säga att det är mycket bra skick! Hoppas på att jag gjort en förlustfri affärSvårt och se skicket på bilden men 25-30 för 1603 på vikt jubilee känns väl rimligt. Enbart klocka. snyggt med den grå tavlan.
Absolut, njut av den nu. Rolexägande över tid brukar inte resultera i några förluster.Fick den för 30, skulle säga att det är mycket bra skick! Hoppas på att jag gjort en förlustfri affär
Tycker det låter ganska högt (med risk för att jag lever i det förflutna). För något år sedan kostade en likvärdig i bra skick 10 tkr, men givetvis har även dessa följt med strömmen i prisuppgången även om det inte uppmärksammas lika tydligt. Om andrahandsvärdet har betydelse skulle jag satsa på en 26mm vilken du med en gnutta tålamod bör kunna hitta för samma peng.Hmm ja kanske värt att kolla runt lite. Det var just att den var 24.5 mm som lockade faktiskt. Men tror du 15 vore ett ok pris annars? Plus service är det ju en fin klocka med servicegaranti för 21' isåfall. Tror den kan gå för utropet, legat ute ett tag.inga slagavgifter tillkommer heller.
Fick den för 30, skulle säga att det är mycket bra skick! Hoppas på att jag gjort en förlustfri affär
Räknar du in moms i dessa 15'? Schweiz är inte med i EU och vid import tillkommer därför 25% moms och lägger man på 6' i servicekostnad hamnar vi på drygt 25'.Hmm ja kanske värt att kolla runt lite. Det var just att den var 24.5 mm som lockade faktiskt. Men tror du 15 vore ett ok pris annars? Plus service är det ju en fin klocka med servicegaranti för 21' isåfall. Tror den kan gå för utropet, legat ute ett tag.inga slagavgifter tillkommer heller.
Tycker det låter ganska högt (med risk för att jag lever i det förflutna). För något år sedan kostade en likvärdig i bra skick 10 tkr, men givetvis har även dessa följt med strömmen i prisuppgången även om det inte uppmärksammas lika tydligt. Om andrahandsvärdet har betydelse skulle jag satsa på en 26mm vilken du med en gnutta tålamod bör kunna hitta för samma peng.
Tack för era svar!Räknar du in moms i dessa 15'? Schweiz är inte med i EU och vid import tillkommer därför 25% moms och lägger man på 6' i servicekostnad hamnar vi på drygt 25'.
Rolex höjde priset på en Sub 116610ln med ca 13,5% och det påverkar ju beg marknaden också. Du får nog räkna med 102-105k för en från 2018.Hej lite sugen på en sub 116610ln. Hittat en 2018 i bra skick och fullset. Vad tror ni är rätt pris för den? Påverkar prishöjningen som kom den 1/1? Tacksam för hjälp.
Ett Omega Nasa Kardborreband som medföljde en Speedmaster "legendary moonwatch"?