• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corgi

Rolex
2-Faktor
Ett Omega Nasa Kardborreband som medföljde en Speedmaster "legendary moonwatch"?

Tycker det är svårt att hitta någon vettig referens online. Men ett har varit uppe här för 600kr - vet ej om det såldes.

https://klocksnack.se/threads/speedmaster-velcro.85605/

En bra dag skulle man väl kunna få lite till. Jag vågar däremot nästan lova att du sänker värdet mer på moonwatch-presentationen i sin helhet än vad du får ut för bandet styckvis.
 
  • Like
Reactions: HSK

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Vad brukar Heuers gamla 200 m quartz-dykare gå för?
e7415071ba61183592d3d6e30888dec4.jpg
 

ChumpTime

Panerai
A421FB13-3776-4E0D-AD8C-168404E04F36.jpeg


Lite förvirrad av detta. Var prospektiv köpare men 30.000kr+ inkl provision verkar vara 10-12k över de billigare skikten på C24. Vad borde en 3210.50 betinga nuförtiden?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Lemania kronograf i detta skick?

B3A46B37-1772-415C-B5BA-02223765BAB2.jpeg

Intressant klocka, men helheten svår att bedöma utifrån en bild framifrån. Min gissning runt 10k oservad och närmre 15k servad en mkt solig dag. Enbart baserat på liknande referenser jag kikat på tidigare. Kronan (är det ens en krona?) ser väldigt nött ut, så det är en brasklapp. Pröva vintage-avdelningen!
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Intressant klocka, men helheten svår att bedöma utifrån en bild framifrån. Min gissning runt 10k oservad och närmre 15k servad en mkt solig dag. Enbart baserat på liknande referenser jag kikat på tidigare. Kronan (är det ens en krona?) ser väldigt nött ut, så det är en brasklapp. Pröva vintage-avdelningen!
Tack för svar! Hade ungefär samma uppfattning oservad dvs. Knepigt med kronan dock precis som du skriver. Får se om jag slår till eller inte.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vad skulle ni värdera en OMEGA SMP 2220.80 till (från 2011)? Vettigt köp om man får den för under 25.000kr?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad skulle ni värdera en OMEGA SMP 2220.80 till (från 2011)? Vettigt köp om man får den för under 25.000kr?
Utan att vara vidare insatt i Omega tycker jag att det låter dyrt, du får ju för tusan en SMPc till det priset. Jag skulle snarare säga att 20' är max och då ska den vara i riktigt fint skick. Men som sagt, någon med bättre koll på Omega får gärna tycka till.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Utan att vara vidare insatt i Omega tycker jag att det låter dyrt, du får ju för tusan en SMPc till det priset. Jag skulle snarare säga att 20' är max och då ska den vara i riktigt fint skick. Men som sagt, någon med bättre koll på Omega får gärna tycka till.
Okej, är själv lite dålig och därför jag vänder mig till alla kunniga på KS. Men du har nog rätt i det du säger:happyhappy:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det är dock en helt annan modell och är du helsåld på en 2220.80 ska du så klart ha en, jag tyckte bara att 25' lät väldigt saftigt i och med att man kan få en betydligt nyare och mer modern variant (SMPc) till samma pris.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Så alla med en SMPC som kan tänkas säljas kan ju höra av sig till mig först:)
Ref. 2220.80 skulle jag tro att man får punga ut lite mer för, då 1. Den har vågtavlan OCH co-axial verket och 2. Den har ett av kortaste tillverknings tiderna av SMPn och under dens tid så var det inte storsäljaren, så den är betydligt ovanligare än 2531.50 och SMPCn.
 
Senast ändrad:

PANI

Cartier
Någon som har koll på Panerai! Har en nära vän som är intresserad av att sälja denna.
Utplockad 2012, box och 3 läderband plus 1 gummi (allt panerai). Tyvärr slarvat bort certet och inte servad, men håller tiden som den ska.
Luminor 1950 Chrono Flyback Automatic Steel (Referens PAM00361)
Prisförslag?
PAM.jpg
PAM 2.jpg
PAM 1.jpg

Tack!
 

Sebby

Omega
Vad skulle ni värdera en Rolex 116234 med jubilee och vitguldsring från -17 till -18 till efter deras prishöjning?
Utgår också ifrån fullset. :)
 

Sebby

Omega
Den referensen har utgått. Så prishöjning spelar igen roll.
Om jag ska utgå från dom senaste annonserna här på KS så går en 116234 för runt 63-68k, vilket fortfarande är ett aktuellt pris enligt dig?
Vill jag köpa en ny datejust 36 i liknande utförande är den prishöjd från 73k till 92k.
Vet att det är skillnader på referenserna men 116234 bör väl ha stigit i pris? Finns ju tyvärr ingen annons ute nu som man kan jämföra med.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om jag ska utgå från dom senaste annonserna här på KS så går en 116234 för runt 63-68k, vilket fortfarande är ett aktuellt pris enligt dig?
Vill jag köpa en ny datejust 36 i liknande utförande är den prishöjd från 73k till 92k.
Vet att det är skillnader på referenserna men 116234 bör väl ha stigit i pris? Finns ju tyvärr ingen annons ute nu som man kan jämföra med.
Ja. Nej.
 
Topp