Pacta sunt servanda
Silver
Vad får man pynta för en 15450 vit/silver årtal 2017+?
bild skamlöst stulen för att förgylla inlägget
179 042 kr https://www.chrono24.se/audemarspiguet/royal-oak-selfwinding--id12837104.htm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad får man pynta för en 15450 vit/silver årtal 2017+?
bild skamlöst stulen för att förgylla inlägget
Jag sålde min 15450 med silvertavla för 127 500:- här på forumet för drygt ett år sedan. Priserna idag tror jag ligger på runt 135-140', lite beroende på skick och ålder.jo men chrono överlag är ju handlar priser. såg att i våras gick en här för 130k.
Ville få ett någorlunda humm om vad de går för här på privata marknaden
Jag sålde min 15450 med silvertavla för 127 500:- här på forumet för drygt ett år sedan. Priserna idag tror jag ligger på runt 135-140', lite beroende på skick och ålder.
Hej,
Någon som har en uppfattning om vad en Eterna Matic SuperKontiki Chronograph, vattentät till 120m, röd urtavla, inköpt/årsmodell 2003, måttligt använd, kan tänkas vara värd? De säljer en på Fredmans (inte min) för 10k. Är det en rimlig värdering?
Sålde min för 8500 kr, två år sedan. Var rätt svårsåld.
Prissänkt 20k och fortfarande osåld
Håller med dig. Samtidigt ser jag ofta klockor i den prisklassen som ryker direkt när de är rimligt/småbilligt prissatta, men det kanske är mer eftertraktade objekt. Så det kanske är mer objektet än prisklassen som gör att den ligger osåld?Min gissning är att det är rätt svårsålt överlag när man landar på 200.000 kronor för en klocka. Folk tänker nog i alla fall till en eller två gånger extra när det kommer till dem pengarna. Hittar man rätt köpare är det nog grönt, men jag tror målgruppen blir markant mindre när man kommer upp i dem pengarna.
Vad får man ge för en 16618 idag? Skiljer sig Ln/Lb?
Om vi tar denna som exempel vad gäller årtal, skick, tillbehör etc: https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-perfekt-till-granen-eller-kanske-grannen.120816/
Prissänkt 20k och fortfarande osåld, jag blir lite konfunderad över vad de egentligen ligger kring nuförtiden.
Hej,
Det hade varit underbart att få lite input på min Daytona -96 med lättcreme patrizzi tavla. Ute i Europa ligger priserna skyhögt. Hemma i Sverige?
Hjälp - vad skall jag begära? Tacksam för all hjälp.
Mattias
Detta är min fars guld klocka som han har fått på jobbet. Frågan till er är vad kan denna 18karats klocka vara värd?
Ganska exakt skulle jag tro.Guldvärdet ungefär.
Jag tycker det låter rimligt. Boett typen är inte den populäraste iofs.Omega Speedmaster Mark 4.5.
Servad juli-19 och jag har satt ett pris på 17k på säljes-rimligt?
Tack för svar !Jag tycker det låter rimligt. Boett typen är inte den populäraste iofs.