Ca 7000 kr skulle jag tro. Beroende på skick förstås. Går nog bra att sälja på Klocksnack eller Tradera.Ett Rolex Oyster 78360 med 558 endlinks ? fint skick. + vart säljer man ett sådant smidigast? C24? tack på förhand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ca 7000 kr skulle jag tro. Beroende på skick förstås. Går nog bra att sälja på Klocksnack eller Tradera.Ett Rolex Oyster 78360 med 558 endlinks ? fint skick. + vart säljer man ett sådant smidigast? C24? tack på förhand
ca 130 låter rimligtHulk 2018-2019
130? Priserna går ända upp till 150-160 på vissa ställen men känns helt orimligt
Tack!!ca 130 låter rimligt
EDIT: Från privatperson. Lite mer från handlare.
Här är några av bilderna jag fick. Som sagt, inte den bästa kvaliteten på bilder, och klockorna på bilden är kanske en femtedel av vad han hade liggande i div kartonger etc.
Så är det något på någon bild som någon (det blev mycket någon och något här ) tror kan ha nåt värde?
Samt bilder på de tre Rolex jag nämnde i inlägget ovan.
Jag fortsätter gissa. Har sett dem säljas för runt 8 med armband och utan UTC. Fullset och UTC borde ge några tusen till. Runt 12-13 kanske?Fullset från 00. Någon som har någon aning?
Har din släkting bett dig att värdera dessa Folex för försäljning?Här är några av bilderna jag fick. Som sagt, inte den bästa kvaliteten på bilder, och klockorna på bilden är kanske en femtedel av vad han hade liggande i div kartonger etc.
Så är det något på någon bild som någon (det blev mycket någon och något här ) tror kan ha nåt värde?
vad kan man få för detta brietling läderarmband med viklås. Suttit på en brietling a5303512u
Här är några av bilderna jag fick. Som sagt, inte den bästa kvaliteten på bilder, och klockorna på bilden är kanske en femtedel av vad han hade liggande i div kartonger etc.
Den senaste sålda på KS bumpades ner till 17500, servad 2018 men inga tillbehör och kronografen nollade inte exakt kl 12.Rimligt pris på en fullset speedy reduced? År 2000 och framåt! Mvh Albin
Okej tack för svar! Fick reda på att servicen ska vara dyr på reduced gentemot pro så ksnske blir en pro ändåDen senaste sålda på KS bumpades ner till 17500, servad 2018 men inga tillbehör och kronografen nollade inte exakt kl 12.
Jag säger därför 18-19k för nyservad fullset I bra skick. För mint kanske 20.
Ja, precis. Skulle undvika ett oservat exemplar själv då priserna på dessa sällan är låga nog jämfört med ett (relativt) nyservat ex.Okej tack för svar! Fick reda på att servicen ska vara dyr på reduced gentemot pro så ksnske blir en pro ändå
Okej tack för svar! Fick reda på att servicen ska vara dyr på reduced gentemot pro så ksnske blir en pro ändå
Du fick rätt svar. Service på det urverket blir många gånger svindyrt. När jag köpte en reduced så blev service kostnaden betydligt högre än jag gav för själva klockan. Början på 00-talet.
35-40k i detta skicketVad kan denna vara värd D13022?
Tack35-40k i detta skicket
Nähä, han har frågat mig om jag kan gissa ett ungefärligt värde på dem.Har din släkting bett dig att värdera dessa Folex för försäljning?
Vad tror du själv? Alla boxar tickar ju in förutom det uppenbara, klockorna.Nähä, han har frågat mig om jag kan gissa ett ungefärligt värde på dem.
Är de intw äkta?
Nä han har känt till de hela tiden, han har väl bara inte brytt sig speciellt mkt om de 4 Rolex som låg bland 150 andra Cortina, tissot, annat mindre exklusivt. Tror han pratade om en drös omegaur också.Vad tror du själv? Alla boxar tickar ju in förutom det uppenbara, klockorna.
Pissiga bilder, råkar upptäcka några klockor hemma, ingen aning om värde, släkting/vän/dödsbo/kompis frågar om värdering. Slår aldrig fel.
Vi vänder på frågan. Vad säger din släkting, att de är the real deal?