Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
”Såldes för” eller ”annonserades för”?Brukar gå mellan 150 - 160 ungefär utan cert, senast gick en för 159
Det är väl svårt att säga om annonsören inte ändrar priset till vad denne fick”Såldes för” eller ”annonserades för”?
Går inte att säga utan bilder.Vad tror ni en Rolex datejust 1601-68 är värd? Med nytt plexiglas, utan box, kvitto finns
Vad tror ni en Rolex datejust 1601-68 är värd? Med nytt plexiglas, utan box, kvitto finns
Beror då mkt på om det är stål/vitguld eller stål/gulguld?
På läderband eller länk?
Skick på boett, färg och skick på urtavla, skick på länk
Om alla delar är korrekta för serie nr ?
Bilder gör det mkt enklare
Här är en bild:
Precis bytt plexiglaset på klockan också (oanvänt)
@kahunaburger Kolla om du hittar ref.nummerBetvivlar att det är en 1601 från 1968
För då är tavla helt fel (1601 Har pie-pan tavla)
Ser ut som en trevlig 16014 quickset från 80 talet
För runt 28-32 beroende på hur länge man vill vänta
Tack!Betvivlar att det är en 1601 från 1968
För då är tavla helt fel (1601 Har pie-pan tavla)
Ser ut som en trevlig 16014 quickset från 80 talet
För runt 28-32 beroende på hur länge man vill vänta
Tack!
Jag har usel koll som ni märker. Var kan man hitta ref. Nummer?
Hej ks’are
Behöver eran hjälp!
Vad är rimligt pris för denna anser ni?
Stort tack till er experter
Planat ut och tom dippat lite. Fanns en på blocket för 140 så typ 140-145 för en i mycket bra skickHur ser priset ut på en Rolex gmt master II 126710BLNR idag? Gått snabbt upp på höga nivåer men planat ut något på senare tid? Är den på en prisbild för att stanna?
Tack! Kollar detta och återkommerMellan bandhorn/luggar vid kl 12
funderar att sälja frugans 1601 med låda fast utan cert. väldigt fint skick - hel-silver.
vad är rimligt?
Går inte att säga utan bilder.
Jag måste fråga i all välmening med risk för att låta snorkig vilket jag kan ta om så är:funderar att sälja frugans 1601 med låda fast utan cert. väldigt fint skick - hel-silver.
vad är rimligt?
Tror inte det är guld på stål. Ser inte så ut och vet faktiskt inte ens om de fanns i guld på stål? Förgyllda med stållock fanns inom märket och det ser ut som sån om än bilden är knackig. De kan ha funnits i homogent guld och stållock också men det vet jag inte, det förekom bland konkurrenter då på tiden så vem vet, IWC exemepelvis.Bilderna är inte så tydliga, svårt att bedöma bandhornen. Guld på stål. Skulle tro på knappt 20. 18 kanske.
Jag måste fråga i all välmening med risk för att låta snorkig vilket jag kan ta om så är:
Tror man verkligen att det finns ett enda pris på ett visst märke och modell oavsett skick eller utförande? Vill man ha gratisråd får man väl bemöda sig med att åtminstone skicka en bild och gärna lite mer om skick, servicehistorik etc. Detta om man vill ha seriösa svar vill säga.
https://klocksnack.se/threads/om-värdering-bra-att-veta-när-man-frågar-vad-är-den-värd.124314/#post-3126222
~20-60 000:- ungefär...funderar att sälja frugans 1601 med låda fast utan cert. väldigt fint skick - hel-silver.
vad är rimligt?
Vad går en sådan här att sälja för? Oris TT3 Chronograph Black, fullset från 2019. Har en som vill byta mot min Seiko SPB107
Oj så pass? Har en som vill byta den mot min Seiko Spb107 värd 12k ish, är dock lite rädd för att jag aldrig kommer kunna få Oris-klockan bytt.svårsålda, runt 20k skulle jag tro.