PJZ
Silver
Givetvis....Över förväntan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Givetvis....Över förväntan!
Är den precis 2 år? Ingen garanti kvar? Vad kostar en ny sådan?Hej
Vill köpa en Certina ds action powermatic 80. Har hittat en på blocket för 4000kr. Den är 2 år gammal och klickfjädern är sönder vilket gör att bezeln går att vrida åt bägge hållen. Detta kostar cirka 300kr att laga. Vad tycker ni denna borde värderas till? Jag föreslog 3500kr men som denna avslog och sa att hen vill ha 4000kr. Jag känner inte att detta är värt. Hur tänker ni? Hjälp mejjj
Är den precis 2 år? Ingen garanti kvar? Vad kostar en ny sådan?
En bild eller två skadar ju inte.
Certina har sin garanti 2 år efter köp, det är mer än 2 år sen så garantin finns ej kvar. Ny går att hitta för ca 7000kr.
Ett exemplar kvar i butiken, 6.100sek inklusive frakt och 60 dagars öppet köp. Då kan du plasta av en sprillans klocka och har 2 års garanti. Klockia är AD för Certina. Dessutom på länk.
https://www.klockia.se/certina-ds-action-diver-c032.407.11.051.00
Ja det är självklart smartast. Men har ett intresse för att köpa billigt, laga och använda. Sedan sälja för lika mycket eller för vinst. Är inte så erfaren på värderingar så behöver lite hjälp för att uppskatta ett bra pris!
Såg liknande fast blå säljas på Kaplans för ca 3500kr, i princip nya och inplastade.Hej
Vill köpa en Certina ds action powermatic 80. Har hittat en på blocket för 4000kr. Den är 2 år gammal och klickfjädern är sönder vilket gör att bezeln går att vrida åt bägge hållen. Detta kostar cirka 300kr att laga. Vad tycker ni denna borde värderas till? Jag föreslog 3500kr men som denna avslog och sa att hen vill ha 4000kr. Jag känner inte att detta är värt. Hur tänker ni? Hjälp mejjj
haha - emellertid finns mycket kul skryt men det mesta skulle bli off-topic. En klassiker är dock att framhäva en (enl. mig ofta obefintliga) talang och koppla detta till ett potentiellt karriärssteg.Jäkligt kul inlägg faktiskt.
Vad mer brukar pappa skryta om?
Hur menar du "hur ska man tänka om den ska flippas"?Vad är ett rimligt pris för en DJ41 -18 fullsett.
Hur ska man tänka om den ska flippas?
Vad säger experterna här inne om prisspannet?
Vad är en rimlig värdering? Framgick väl av mening 1Hur menar du "hur ska man tänka om den ska flippas"?
Gå/åk upp till Werner på Hornsgatan 29.Rimligt pris för service av ett ETA 2836-2? Någon med tips på plånboksvänlig men pålitlig urmakare (helst i Stockholm) som kan ordna det?
Någon annan får svara på värdet för jag har inte en aning om det. Jag skulle inte sälja den. Jag tror att du kommer att ångra dig om du gör det, kanske inte idag men i framtiden.Har min farfars tjänsteklocka, den kommer aldrig till användning så funderar på att sälja. Är novis på detta så vilket är bästa sättet/stället att sälja på?
En Jaeger-LeCoultre Club, 18K, mekanisk. Funkar och verkar hålla tiden. Inget armband. Gravyr på baksidan.
Någon som har uppfattning om värde?
En Tag Heuer professional 1000(?) som jag har väldigt dålig koll på får jag säga.
Kronan har fått sig en smäll (med på bild) och bra rassel i länken. Ingen aning om årtal men det kanske någon kan hjälpa med?
Vad skulle vara ett rimligt pris på denna?
Jag förstår din tanke, dock har klockan legat i min byrålåda i 20 år så känns som att den kan få vandra vidare.Någon annan får svara på värdet för jag har inte en aning om det. Jag skulle inte sälja den. Jag tror att du kommer att ångra dig om du gör det, kanske inte idag men i framtiden.
Hej allihopa!
Är det nån som vet vad en Explorer ll 16570 Polar går för idag? Eller vad som är ett rimligt pris att betala? Har sett allt från 45-85k...
Självklart beror det på skicket, fullsett, år, etc, men tänk er en begagnad, hyfsat fin och som har box och cert iallafall.
Är på jakt men vill inte betala ett överpris bara för att jag vet vad jag vill ha och det kliar i fingrarna.
Det skulle jag absolut tro. Det är ju typ världens bästa klocka! Har du råd och vill ha klockan skulle jag råda dig att slå till. Alternativt berätta var du har hittat denÄr det rimligt att betala 80 för en full set 16600 i fint skick från 2003?
Haha om den känns helt fel hör jag av mig servad av Rolex 2018 känns ju bra också så servicebehov är en bit bort.Det skulle jag absolut tro. Det är ju typ världens bästa klocka! Har du råd och vill ha klockan skulle jag råda dig att slå till. Alternativt berätta var du har hittat den