Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Runt 60k ska du kunna få sålt den förRolex air-king 116900 uttagen i maj 2019. Går i sälj tankar om denna, vad tror ni? Skicket är bra, men den är så klart använd. box, cert. 60k ?
Ser nu på bilden att den värsta repan syns vid kl 17 på ringen, allt annat är mindre...
Tjenix!
Undrar vad en Tissot T-sport Racing Chronograph Quartz med box kan vara värd? Klockan är väl i hyfsat skick, har dock använts som everyday watch, lite hairlines, någon enstaka ding, inget direkt synligt på rak arm. Mellan tummen och pekfingret...
36-37 för SMP bör det kunna sluta på, hade nog inte gått under 35 som säljare.Hej,
Börjar fundera på en höststädning, i klartext annat hägrar,
och tänkte då fråga forumet vad dessa kan tänkas säljas för.
Lite mastigt kanske med fyra på en gång.
Från vänster:
Oris Artelier Calibre 113, 43 mm
Oris in-house-verk 113 med dag, datum, månad och vecknummer.
Manuell uppvridning med 10 dagars (240 timmars) gångreserv.
Levereras på läderarmbandet på bilden, medföljer gör även stållänken Oris original för klockan med alla länkbitar.
Alla boxar och papper finns.
Klockan är i ett mycket bra skick.
Ref: 01 113 7738 4031-Set 1 23 83FC
Uttagen november 2019 från svensk AD, d.v.s. ca två års garanti kvar.
Sjöö Sandström Royal Steel World Timer 41 mm.
Kaliber SW330, med datum och GMT.
Levereras på Sjö Sandströms gummiarmband, kortat passar 18,5 cm handled.
Uttagen juni 2020 från svensk AD, som ett gruppköp via KS vilket innebär att den första servicen ingår.
Klockan är i ett mycket bra skick.
Över två och ett halvt år kvar på garantin.
Zenith El Primero Winsor Annual Calendar, 42 mm.
Zeniths El Primero verk kaliber 4054, automatisk med annual calender (årskalender) och Kronograf.
På urtavlan finns månad, dag och datum samt subdails för kronografminuter och gångsekunder.
Uttagen från svensk gråhandlare februari 2020, NOS.
Detta innebär att box, manual mm finns, men inte ett stämplat certifikat.
Utdrag från Zeniths register, vilket jag har papper på, visar att den är tillverkad 2013 men alltså inte använd för ens 2020.
Klockan är trots åldern i ett mycket bra skick.
Ref: 03.2070.4054-02.C711
Längst fram i bild:
Omega Seamaster Diver 300 Blå/Stål, 42 mm
Kaliber 8800, klockan behöver väl ingen närmare presentation.
Levereras på Omegas originallänk, även ett Zealande blått gummiarmband medföljer båda för 18,5 cm handleder, alla länkbitar följer med.
Uttagen hos svensk AD maj 2019, vilket innebär att det är långt kvar på den femåriga garantin.
Klockan är i ett mycket bra skick, men med oundvikliga repor på länklåset.
Ref. 210.30.42.20.03.001
Tack för din input.36-37 för SMP bör det kunna sluta på, hade nog inte gått under 35 som säljare.
Vad tror ni om denna? Uttagen 2016-07. Garantin gick precis ut. Har två repor i vänstra nedre bandhornet. Använt skick.
Ref 23110422101003
Du köpte den idag? Kanske vad du betalade kan ge en bra fingervisning på värdet?Skulle vilja veta vad en sådanhär inbringar idag.
Låda + alla länkbitar.
Tickar och går. + byter datum 4 minuter i 12. En 86a.
Vad är det för referens?Det tror jag inte med tanke på priset jag gav. Undrar var prisnivån ligger bara då dem chrono24 ligger kring 100-125k
14700 är refen.Vad är det för referens?
Har verkligen svårt att tro att tvåton kostar 100k+
Antar att det är den från Lund och som annonserades på Facebook. Om det är den, då grattis. Du gjorde en bra affär. Du lär sälja den för fem siffrigt mer än vad du gav.Skulle vilja veta vad en sådanhär inbringar idag.
Låda + alla länkbitar.
Tickar och går. + byter datum 4 minuter i 12. En 86a.
Får man betala 80k för tvåton idag?Antar att det är den från Lund och som annonserades på Facebook. Om det är den, då grattis. Du gjorde en bra affär. Du lär sälja den för fem siffrigt mer än vad du gav.
Edit: Finns en för 92kkr i UK, du lär utan tvekan få minst 80kkr här i Sverige.
Det tror jag man får. 50kkr är helt ärligt talat superbilligt, allt har dragit iväg. Bara att kolla annonser från 2-3 år sedan här på KS.Får man betala 80k för tvåton idag?
Jag såg annonsen på fb för typ 50k väl (?) och reagerade inte på att det var superbilligt, men tvåton har uppenbarligen dragit iväg väldigt mycket i pris senaste tiden isåfall.
Tack var förts på den bollen och har länge suktat en ap. Det jag var osäker på var värdet i just 2 ton då jag letat stål modellen i 35/36mm.Antar att det är den från Lund och som annonserades på Facebook. Om det är den, då grattis. Du gjorde en bra affär. Du lär sälja den för fem siffrigt mer än vad du gav.
Ja så är det men 50k är redan det bra mycket dyrare än vad tvåton kostade för några år sedan.Det tror jag man får. 50kkr är helt ärligt talat superbilligt, allt har dragit iväg. Bara att kolla annonser från 2-3 år sedan här på KS.
Du behöver inte i alla fall vara orolig för att ha gjort en dålig affär, njut av den.Tack var förts på den bollen och har länge suktat en ap. Det jag var osäker på var värdet i just 2 ton då jag letat stål modellen i 35/36mm.
De som inte kan få tag i en helguld eller helstål.Ja så är det men 50k är redan det bra mycket dyrare än vad tvåton kostade för några år sedan.
Vem vill ha tvåton RO liksom..
Tidhållning verkar funka ok. Reserven har jag inte hunnit prova ska nog köra den på service ändå då det senast gjordes 2008. Om jag hittar någon som tar sig an den.@Opinioncarb Hur ser tidshållningen och tidsreserven ut, eller är det för tidigt?
Edit: Ta den till panktbank, kolla vad de erbjuder. Alltid kul med skambud.
Grattis till klockan! Hur gammal är modellen? Tror att de som är äldre än 20 år skickas till Schweiz.Tidhållning verkar funka ok. Reserven har jag inte hunnit prova ska nog köra den på service ändå då det senast gjordes 2008. Om jag hittar någon som tar sig an den.
Tack, väldigt nöjd just nu! En 86aGrattis till klockan! Hur gammal är modellen? Tror att de som är äldre än 20 år skickas till Schweiz.
Vart hänger man för att hitta sådana kap? Facebook-grupp? Blocket?Antar att det är den från Lund och som annonserades på Facebook. Om det är den, då grattis. Du gjorde en bra affär. Du lär sälja den för fem siffrigt mer än vad du gav.
Facebook var detta viaVart hänger man för att hitta sådana kap? Facebook-grupp? Blocket?
PMa grupp - Om det inte är någon typ av affärshemlighet!Facebook var detta via