• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anser ni är ett rimligt pris på en Rolex 16013 från -81 med champagnetavla. Endast klocka utan tillbehör men med full länk. Klockan är i mycket bra skick och servad för en vecka sedan.
DCA3A736-ED9D-4663-B54D-DDDF288A736A.png
Tror nog snarare på ca 48-55k.
 
Hej! Är nedan datejust av referens 16014 i gott skick? Rimligt prissatt? https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-147.html

Och en tilläggsfråga, vad är ett rimligt pris för en 16014 watch only inkl. jubilee-länk i snarlikt skick som ovan? Tack på förhand.
Rolexen är fin och rimligt prissatt utifrån det jag ser. Vintage rolex passar bättre på läderband enligt mig, blir lite mer dress över det hela. Med länk går prisklassen upp 8-10k så är det. Hoppas du hittar rätt.
 

Marieberg

Omega
Hej
Har i min ägo en blå Omega smp 22208000 som jag är i valet o kvalet om jag skall avyttra, klockan är från 08 servad okt -19 hos Nymans för 5500:- med 2 års garanti, nya friktionsstift i länken, fullset o framförallt i ett absolut enastående skick. Min fundering blir då hur mycket påverkas priset av dels en service o det fantastiska skicket. Tacksam för
synpunkter på detta...
P1020750.JPG
 
Senast ändrad:

Klirrex

Breitling
11-13 känns som ett schysst pris. Kanske någon tusenlapp över om det inte behöver vara schysst :)

Tänkte samma, typ kompispris 10-11.

Beror på hur god vän det handlar om ;)

Har väl legat ett par för 11-12 här på ks för inte allt för länge sedan?

Ja, det känns inte som ett orimligt lågt pris.

Stort tack för hjälpen! :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej
Har i min ägo en blå Omega smp 22208000 som jag är i valet o kvalet om jag skall avyttra, klockan är från 08 servad okt -19 hos Nymans för 5500:- med 2 års garanti, nya friktionsstift i länken, fullset o framförallt i ett absolut enastående skick. Min fundering blir då hur mycket påverkas priset av dels en service o det fantastiska skicket. Tacksam för
synpunkter på detta...
P1020750.JPG
Priset påverkas vanligtvis inte av utförd service annat än att man i så fall gör ett avdrag motsvarande kostnaden om den är i behov av lite kärlek. Skicket kan däremot påverka en del och i synnerhet på lite äldre modeller men det är inga jättesummor vi pratar om.

Jag har inte superbra koll på automaterna men kika på de senast sålda objekten för en ungefärlig prisbild och lägg eventuellt på någon tusenlapp eller två om den är i jättefint skick. De har ökat en del i pris på senare år och jag har för mig att de brukar gå för runt 20' så kanske 22' eller däromkring för ett riktigt fint ex? :) Någon med bättre koll får så klart gärna komma med input.
 

Just_exclus1ve

Breitling
Hej,
Jag vet att dessa Qvartz Startimers har ett rätt uselt andrahandsvärde. Vad tror ni? Den är i otroligt gott skick, inga märken någonstans. Kommer i fullset såklart.

Vad kan man få för den?
Referensnr: AL-372BBG4FBS6
Är jag ute och cyklar om jag tänker mig 4500?
20200926_110747.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej,
Jag vet att dessa Qvartz Startimers har ett rätt uselt andrahandsvärde. Vad tror ni? Den är i otroligt gott skick, inga märken någonstans. Kommer i fullset såklart.

Vad kan man få för den?
Referensnr: AL-372BBG4FBS6
Är jag ute och cyklar om jag tänker mig 4500?
20200926_110747.jpg
Nja det tycker jag inte. Vad kostar den ny? Låter väl helt ok för en Alpina även om det är en ny under kinesiskt ägande...
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vad är rimligt pris för en TT Yacht-master 116621 rosé med chokladtavla? Fint skick men spår av användning, fullset.
 

Just_exclus1ve

Breitling
Nja det tycker jag inte. Vad kostar den ny? Låter väl helt ok för en Alpina även om det är en ny under kinesiskt ägande...
I somras köpte jag den i Nederländerna för 990euro. Jag har tyvärr inte sett något pris i Sverige för just den här modellen men Jälmers Ur har slängt upp några liknande på blocket för ca 9000-10000kr. På Alpinas hemsida ligger just den här modellen på ca 12000kr
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
I somras köpte jag den i Nederländerna för 990euro. Jag har tyvärr inte sett något pris i Sverige för just den här modellen men Jälmers Ur har slängt upp några liknande på blocket för ca 9000-10000kr. På Alpinas hemsida ligger just den här modellen på ca 12000kr
Du får väl testa att lägga ut den för det. Tyvärr känns det ju som en sådan klocka som kräver sin köpare, så du kanske får räkna med att den ligger ett tag innan någon nappar. Alternativt att du säljer den väldigt billigt.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ah. Köpte för 113k av Zed förra året. Känns konstigt då det är första klockan man ägt som ”gått upp” :)
Well, så är det ju med dem flesta Rolex numera. Det är ju trevligt om man ska sälja, mindre kul om man skall köpa :)

Inte stenkoll men senast en låg här på K&S var för 125k, och TT-Sub ligger ju i samma prisnivå.
Sen är väl YM något svalare än Sub’en men tror ändå däromkring är rimligt pris.
 

MrWaldemar

Omega
2-Faktor
En seriös fråga angående en länk
Rolex 7836 med 282 endlinks, claspcode 72, ganska lång och en extra länkbit

Har haft den på en Tudor Jumbo och har noll koll på Rolexpriser därav frågan.

Tack KS!

IMG_20eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee201001_162104.jpg
IMG_2020100ssssssssssssssss1_162042.jpg
IMG_20201001_1617wwwwwwwwwwwwwww53.jpg
 
Senast ändrad:
Jo jag tänker att eftersom den är så pass gammal som 48år och sitter på "höjdar klockor" vad jag googlat mig till så borde den väl vara eftertraktad, att den är "vikt" eller inte vet jag inte vad det gör på värdet?

sen sorry 282 ska det va inte 280, såg fel...

Ok rimligt att den satt på en Tudor då. Det är väl i princip 280 ändlänkar fast för Tudor. Tror fortfarande på runt 12 000 kr (iaf i Sverige), vet inte hur realistiska länkpriserna på C24 är.
 
Topp