• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket är rimligt att ge för en 1680 (vit) mitten av 70-talet, mk1 tavla, mk3bis insert? Rätt endlinks mm. Bedömer att den kan ha fått sig en polering men case och plexi ser rätt bra ut.
Jag kommer troligen köpa från handlare, priserna varierar rejält tycker jag från ca 110 k till 150 k. Något jag bör vara vaken på? Har försökt läsa på men har inte jättemycket erfarenhet av modellen :)

Hur mycket är rimligt att ge för en 1680 (vit) mitten av 70-talet, mk1 tavla, mk3bis insert? Rätt endlinks mm. Bedömer att den kan ha fått sig en polering men case och plexi ser rätt bra ut.
Jag kommer troligen köpa från handlare, priserna varierar rejält tycker jag från ca 110 k till 150 k. Något jag bör vara vaken på? Har försökt läsa på men har inte jättemycket erfarenhet av modellen :)
Lägg gärna med lite bilder så blir det lättare att bilda sig en uppfattning om yttre skicket. Är den servad nyligen?

Lägg gärna med lite bilder så blir det lättare att bilda sig en uppfattning om yttre skicket. Är den servad nyligen?
Har bland annat kollat på dessa, den översta är den jag beskriver. Enligt info jag fått är båda genomgångna ej servade av service center.

Den från LW är ju en ok 1680 men priset ju premium retail deluxe och inte i paritet med skicket på den så jag hade hållit koll här istället,

Jag tror tom det ligger några ute här just nu
Bra återkoppling kring skick och pris, jag ska hålla ögonen öppna. Brukar ofta bli en avvägning pris/kvalitet/trygghet i köpet. Just gällande LW har jag personligen bra erfarenheter och kan acceptera att betala premium om jag hittar det jag söker.

Omega PO chrono dykare från 2012. Fullset. 45 mm diameter. Frågar åt en kompis...

Med gummi och oanvänd länk.
DE83F2D5-D540-4D0E-8F11-A1E8A6FAB4CB.jpeg
9B8C4FAF-769E-41E5-9D65-282D95F494D9.jpeg

Skulle ni säga att den här ligger i en rimlig prisklass? Skicket ser ju bra ut, men ingenting som följer med annars.

Skulle ni säga att den här ligger i en rimlig prisklass? Skicket ser ju bra ut, men ingenting som följer med annars.

Det verkar rimligt. Känns som 120+ är normalt för en 5 siffrig med Länk. Denna är bark och ej hidden clasp vilket drar ner värdet något skulle jag tro.

Det verkar rimligt. Känns som 120+ är normalt för en 5 siffrig med Länk. Denna är bark och ej hidden clasp vilket drar ner värdet något skulle jag tro.
Tack :) Bark vill jag ha, tycker det är fint faktiskt. Däremot tyckte jag också det var synd att det inte var hidden clasp, det är lite tjusigare faktiskt. Ska fortsätta hålla koll, är först till midsommar som jag känner att jag vill ha en, som min egen 30-års present :) Så det är inte bråttom än.

Bark är ju sjukt snyggt, lite gubbigt kanske men men

Svårt att hitta 4 siffriga bark i bra skick (de flesta har fått både glasring och länk utbytta) så priset är nog helt ok

Sitter och är lite kluven
En Breitling A13356 från 2010 svensksåld Bo Berggren Sthlm
omkrets 19cm + en extra länkbit
det är en bruksklocka med någon skada på antireflexbehandling Inga ding på klockan men några på armbandet
Amplitud 272 nästan två dyngns gångreserv efter den använts
Ingen servicehistorik
Vet inte vad man kan förvänta sig lägga ut den för skulle uppskatta lite tips på ett rimligare pris för att få till en försäljning
Det har varit dåligt med liknande för att skaffa mig en uppfattning

Med vänlig hälsning, jojo
3CADD66D-7157-442D-90AA-F90066C87EBA.jpeg
DDA3766D-B760-4FFE-B07F-44E653920402.jpeg
CACB42C0-67F5-4017-B09A-AD759D14A033.jpeg
FAF11699-F27D-4819-990B-C1E516D6F2CA.jpeg
18B4E018-F3A6-4305-BAD5-B3A3B8BC4131.jpeg
73D93434-4B35-4C5E-977A-78D12922122E.jpeg

Senast ändrad:
Ingen som har en susning ?
Hade tänkt lägga ut den för 25k
Sista jag såg säljas var på läder utan länk för 27i annons
Som sagt knepigt

jojo

Ingen som har en susning ?
Hade tänkt lägga ut den för 25k
Sista jag såg säljas var på läder utan länk för 27i annons
Som sagt knepigt

jojo

Som sagt var, när det kommer till Breitling så är det svårt att sätta ett pris! Har sålt ett flertal Brattar här på KS, men aldrig fått det jag velat ha i princip! 2016 så sålde jag min Evolution för 26,5, men då var den i princip nyservad för 6 papp!

Men runt 25K känns väl vettigt kan jag tycka oservad, börja där och sen får du väl gå ner i pris om den inte blir såld inom några veckor! Se även till att ha bra bilder på klockan, det gör att man blir mer köpsugen...

Senast ändrad:
Tjena,
En kollega har en Sjöö Sandström Royal Steel Quattro med orginallänk + orginalband (alligator? eller snarare präglat läder) i fint skick.
De har knappts sålts några med den rosa (salmon?) dial. Har forumets samlade visdom någon tanke om rimligt försäljningspris?
Låda, kvitto, cert osv. finns. Fullset helt enkelt.
(bild från nätet, men klocka i nästan nyskick).
12219919_fullsize.jpg

Tjena,
En kollega har en Sjöö Sandström Royal Steel Quattro med orginallänk + orginalband (alligator? eller snarare präglat läder) i fint skick.
De har knappts sålts några med den rosa (salmon?) dial. Har forumets samlade visdom någon tanke om rimligt försäljningspris?
12219919_fullsize.jpg
storlek?

Tjena,
12219919_fullsize.jpg
Om man tittar på auktioner de senaste två åren så går dem för för ca 6 000kr.

Tack så mycket för input :) Storleken är 40x34mm.

Hittade du fler auktioner än Bukowskis? För jag kunde inte se priset där. Och hittar egentligen bara den och en från 2010.. och det känns som att den kan ha rört sig i båda riktningarna sedan dess :)
Kaplans... tex.

Tack så mycket för input :) Storleken är 40x34mm.

Hittade du fler auktioner än Bukowskis? För jag kunde inte se priset där. Och hittar egentligen bara den och en från 2010.. och det känns som att den kan ha rört sig i båda riktningarna sedan dess :)
Det är finns nog år 2021 en begränsad skara spekulanter till fyrkantig klocka med laxrosa urtavla. Det är idag knappast ett vanligt tema.

Det är finns nog år 2021 en begränsad skara spekulanter till fyrkantig klocka med laxrosa urtavla. Det är idag knappast ett vanligt tema.
Hehe det kan du ha rätt i! Den är ganska stor i storlek. Om den varit ungefär samma storlek som en medium Reverso så hade jag personligen inte haft några problem med färgen på urtavlan eller formen :)

Kaplans... tex.
Tack så mycket för hjälpen! 👍🏼

Tillbaka
Topp