• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

D64C6B7C-E484-4982-9440-26D7FB29C4D3.png

Hej,

Vad är ett rimligt pris för denna rackarn? Rolex Submariner 14060M från 2004. Inkl cert. Klockan är polerad.

mvh
Jonathan

Ligger en dros pa Chrono runt 10000-11500USD,sa sag att du som privatnisse kan fa ut runt 80-90sek beroende pa hur garna din kopare vill ha klockan,samt vilka du konkurerar med pa marknaden.
Det blir min kvalificerade gissning.

Ligger en dros pa Chrono runt 10000-11500USD,sa sag att du som privatnisse kan fa ut runt 80-90sek beroende pa hur garna din kopare vill ha klockan,samt vilka du konkurerar med pa marknaden.
Det blir min kvalificerade gissning.
Tack, låter rimligt ja. Kollade en sväng på Chrono24 med nu. Och 90 hade ju tänkvärt en eventuellt försäljning 😀

Vad är ett rimligt pris för en Rolex Submariner 16610 från 2001 P-series, nyservad men utan cert/box kommer med Värderingsintyg.
Skicket är bra men finns såklart oundvikliga hairlines efter användande. Polering har inte utförts i samband med servicen.

Vad är ett rimligt pris för en Rolex Submariner 16610 från 2001 P-series, nyservad men utan cert/box kommer med Värderingsintyg.
Skicket är bra men finns såklart oundvikliga hairlines efter användande. Polering har inte utförts i samband med servicen.
Verkar som runt 10-11USD ar vad man begar pa Chrono for nagot liknande. Somvanligt du som privatnisse far mindre,sa ska jag gissa runt 80 kanske.
Har har en som borde vara relativt lik den du fragar om.

jag har slängt ett öga på en Tudor Heritage Black Bay 79220B.
Box och cert finns, länk finns inte.
Skick till synes använt.

vad är ett rimligt pris med tanke på slitage och utan länk? (Går det att få tag på länk?)
tudor.png

kikade på den men alldeles för djupa repor å dings som alltid kommer finnas där dessutom skrapig bakboett, bättre lägga ett par tusen å få en i bra skick,

Skick till synes använt.

vad är ett rimligt pris med tanke på slitage och utan länk? (Går det att få tag på länk?)
tudor.png
Någon har gått loss med polertrissan också(?). Ska inte kantbrytningen vara blankpolerad och skarp?

• Like
Reactions: ace
Vad hade ni gett för den här? Den är på 5k nu

Bilagor

• E0862358-D1A4-4D9C-AB6A-45AD2323D51E.png
    E0862358-D1A4-4D9C-AB6A-45AD2323D51E.png
    340.4 KB · Visningar: 126
  • DA2175BA-4F90-4DF4-B2DD-30FC6D16B54A.png
    DA2175BA-4F90-4DF4-B2DD-30FC6D16B54A.png
    313 KB · Visningar: 118
  • 7774DADB-D740-461C-9C97-71A1AA7612AC.png
    7774DADB-D740-461C-9C97-71A1AA7612AC.png
    332.4 KB · Visningar: 98
Skick till synes använt.

tudor.png
Skulle faktiskt rekommendera dig att inte köpa den klockan... En vän till mig ägde den innan, var alldeles för oaktsam och slet ordentligt på den... Han bytte in den mot en Oyster Perpetual. Jälmers gav honom 15’ i inbytesvärde. Har för mig att de säljer den för 22’? De är nog vad en total genomgång kostade för dem. Min vän köpte den dessutom på ett orginalläderband vilket jag ser att de har bytt ut.

Skulle faktiskt rekommendera dig att inte köpa den klockan... En vän till mig ägde den innan, var alldeles för oaktsam och slet ordentligt på den... Han bytte in den mot en Oyster Perpetual. Jälmers gav honom 15’ i inbytesvärde. Har för mig att de säljer den för 22’? De är nog vad en total genomgång kostade för dem. Min vän köpte den dessutom på ett orginalläderband vilket jag ser att de har bytt ut.
jasså det är så illa, vad gjorde din kompis med klockan egentligen? man blir ju lite nyfiken :p
ja 22900 begär de. Jag personligen har inga problem med att den har repor osv, däremot så ska priset reflektera skicket, och jag tycker nog att 23k är för mycket med tanke på att de i fint skick brukar säljas för 25+ (och då har de länk med)
så för min del, så behöver säljaren justera priset något för att det ska vara aktuellt, men jag får kanske avstå om den nu är så misshandlad :p

jasså det är så illa, vad gjorde din kompis med klockan egentligen? man blir ju lite nyfiken :p
ja 22900 begär de. Jag personligen har inga problem med att den har repor osv, däremot så ska priset reflektera skicket, och jag tycker nog att 23k är för mycket med tanke på att de i fint skick brukar säljas för 25+ (och då har de länk med)
så för min del, så behöver säljaren justera priset något för att det ska vara aktuellt, men jag får kanske avstå om den nu är så misshandlad :p
Han arbetar som montör med stålbyggnader och hade alltid klockan på sig. Kan tänka mig att den fick en och annan smäll i arbetet. Vet också att den har en svetsloppa någonstans efter att han hade haft på den vid nån svetsning... Bezeln kunde man dessutom ta av utan problem i slutet av hans ägande. Sen fick den hänga med på blöta festkvällar på lördagar och hårt jobb på måndagar! Den behandlades kanske inte som en så pass fin klocka borde. Ska bli spännande och se hur mycket han lyckas förstöra sin nya Rolex OP... :) Däremot har Jälmers sett till att klockan fått en ordentlig genomgång och jag har bara hört gott om dem så urverket är det säkert inget fel på nu. Däremot finns det ju en del djupa repor och nån svetsloppa på den, vilket jag inte hade velat ha om jag betalar 23k för en klocka. Däremot är den ju galet snygg med blå tavla osv. Mitt tips är att leta vidare och betala några tusenlappar mer. :)

Han arbetar som montör med stålbyggnader och hade alltid klockan på sig. Kan tänka mig att den fick en och annan smäll i arbetet. Vet också att den har en svetsloppa någonstans efter att han hade haft på den vid nån svetsning... Bezeln kunde man dessutom ta av utan problem i slutet av hans ägande. Sen fick den hänga med på blöta festkvällar på lördagar och hårt jobb på måndagar! Den behandlades kanske inte som en så pass fin klocka borde. Ska bli spännande och se hur mycket han lyckas förstöra sin nya Rolex OP... :) Däremot har Jälmers sett till att klockan fått en ordentlig genomgång och jag har bara hört gott om dem så urverket är det säkert inget fel på nu. Däremot finns det ju en del djupa repor och nån svetsloppa på den, vilket jag inte hade velat ha om jag betalar 23k för en klocka. Däremot är den ju galet snygg med blå tavla osv. Mitt tips är att leta vidare och betala några tusenlappar mer. :)
Bara hört gott om Jälmers?! Sök på Jälmers här på forumet så hittar du lite andra upplevelser också.

fick lite fler bilder på klockan nu, och svar om att priset på deras begagnade klockor är fast.
Ärligt talat så stör inte det skicket mig så mycket, men 23k, njaa

5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

fick lite fler bilder på klockan nu, och svar om att priset på deras begagnade klockor är fast.
Ärligt talat så stör inte det skicket mig så mycket, men 23k, njaa

5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Var inte så illa som jag trodde! Tycker dock bandet är i fel kulör? Men det går ju köpa till ett snyggare från tudor. Nya ligger väl dock på typ 4000? Skicket är ju faktiskt helt okej men håller med om 23k känns mycket!

Var inte så illa som jag trodde! Tycker dock bandet är i fel kulör? Men det går ju köpa till ett snyggare från tudor. Nya ligger väl dock på typ 4000? Skicket är ju faktiskt helt okej men håller med om 23k känns mycket!
ja, jag ringde en Tudor AD för att se vad en länk kostar. 9300kr... så det lär det ju inte bli o_O
EDIT: förvisso så gör väl Miltat länkar till dom? så då blir det ju något billigare. - men man vill ju ha en original.

Det har du rätt i! Kanske bäst att släppa den klockan ;)
polerar man bort det mesta å fixar ny bezel helt ok men det kostar ju

Vad kan en sån här vara värd?
Full set och använd 2 ggr. Det är min kollegas klocka och han är sugen på att kränga den eftersom den bara samlar damm.
1500-2000:-?
DB307649-7E6C-42F1-AE5A-047CF25EDCC6.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp