Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dyrt sa Bill...Dyrt var det sa Bull.VAr bör jag ligga om jag köper en grön 41mm Oyster från i år, Svensk urmakare?
Mvh
Ola G
Du behöver lägga upp några bra bilder för på en sån är skicket helt avgörandeEn Rolex Explorer 16570 med box men utan cert, Servad 2018.
Vad är rimligt att ge för en 5167r full set i fint skick?
Va det inte typ 400 innan jul?550-600' SEK verkar det finnas nagra handlare inom EU som begar. USA runt 70-75KUSD
LuxuryWatches har en utan papper. POA
Den känslan kommer varje vecka nu typVa det inte typ 400 innan jul?
Det låter som att skicket är sådär så därför vore det lättare att bedöma efter att ha sett bilder på. Annars får du nog nöja dig med spannet 95-120k.Hej! Vad är ett rimligt pris för en 16710, fullset 2003 (Hong Kong), med tråkig bazel (antar lättutbytt) och ordentligt med strech i länken?
Förstår absolut - det är Jälmers ur och han brukar vara bra på att sätta priset.Det låter som att skicket är sådär så därför vore det lättare att bedöma efter att ha sett bilder på. Annars får du nog nöja dig med spannet 95-120k.
Okej, om han är bra på att sätta priset misstänker jag att han är det även denna gång Vad har han satt det till, 115k?Förstår absolut - det är Jälmers ur och han brukar vara bra på att sätta priset.
Bara 102KOkej, om han är bra på att sätta priset misstänker jag att han är det även denna gång Vad har han satt det till, 115k?
Förstår absolut - det är Jälmers ur och han brukar vara bra på att sätta priset.
Bara 102K
Då tycker jag att du ska köra.Jag tycker klockan är i ett helt ok skick och priset ca 103.000 kr känns ok för ett fullset.
Egentligen. Frågan är mer om jag är villig att betala mer för ett bättre exemplar. När man ändå är där uppe i pris lixom.Då tycker jag att du ska köra.
Om du kan tänka dig att köpa utan papper får du ju något riktigt trevligt för en hundring.Egentligen. Frågan är mer om jag är villig att betala mer för ett bättre exemplar. När man ändå är där uppe i pris lixom.
Hade nog lagt lite till och sluppit renovera länkenFörstår absolut - det är Jälmers ur och han brukar vara bra på att sätta priset.
Da kan du grama dig om du vill kopa,eller vara glad om du ska salja.Va det inte typ 400 innan jul?
Hej,
Ok, tack för ditt svar! Ja, det är en "Pateded"-stämplad dykförlängning.Hej,
har du fått svar på värdet på din vikta länk?
Om inte så är min uppfattning att de ligger kring 20.000kr och om den också har "Pateted" i dykfölängningen så kan du nog få upp mot 30' för ett fint ex.
Beror ju på vilken modell och om det är quartz eller automatisk. Quartz är såklart oftast billigare. Mid-size är relativt ovanliga men brukar gå att få tag på i fint skick för 13-17k (beroende på modell) här på Klocksnack. Denna annons ligger ju uppe i dagsläget om det kan vara intressant:Jag har blivit otroligt sugen på att testa en Omega Seamaster 300 mid-size. Quartz eller automatisk spelar mig ingen större roll.
Är det någon som vet vad man får ge för en sådan i dagsläget?
Tack på förhand!
Tack för ditt svar @Limeee ! Ja där var ju en annons... Tyckte ändå jag sökte i köp och sälj tidigareBeror ju på vilken modell och om det är quartz eller automatisk. Quartz är såklart oftast billigare. Mid-size är relativt ovanliga men brukar gå att få tag på i fint skick för 13-17k (beroende på modell) här på Klocksnack. Denna annons ligger ju uppe i dagsläget om det kan vara intressant:
Avslutad - Omega SMP 2262.50 (midsize, full set)
Full set klassisk SMP quartz i bekväm midsize-storlek på 36mm. Tillverkad 2010 och uttagen 2011. Borde typ vara en av de absolut sista tillverkade av denna modell. Servad hos Omega AD (Swatch Group) i Grekland 2020-08-31 och kvitto på detta finns. Ej använd sedan dess och är således i riktigt...klocksnack.se
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det modellen med den keramiska bezeln som kom 2012 som har runda index. Jag har själv den svarta midsize modellen från 2014 och köpte den via en säljare på Reddit. Finns en del på C24 men de är dyraTack för ditt svar @Limeee ! Ja där var ju en annons... Tyckte ändå jag sökte i köp och sälj tidigare
Vet du om det enbart är den blåa varianten som har runda index? Isf är det nog en blå jag är ute efter..
Kan vara svårt att hitta i början Det finns både svarta och blåa med runda index, beror bara på vilken modell. Om du söker runda index och letar efter de mer klassiska Bond-klockorna så är det väl främst dessa modeller du ska ha utkik efter:Tack för ditt svar @Limeee ! Ja där var ju en annons... Tyckte ändå jag sökte i köp och sälj tidigare
Vet du om det enbart är den blåa varianten som har runda index? Isf är det nog en blå jag är ute efter..