• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andrew

Cartier
Jag tycker priserna spretar åt alla håll när jag kollar runt. Vad är ett rimligt pris/bytesvärde att förvänta sig vid avyttring av en Rolex 9315-länk? Något repig enligt bilderna, men inte utsträckt.

9315-4.jpg 9315-1.jpg 9315-3.jpg 9315-2.jpg
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
VAr bör jag ligga om jag köper en grön 41mm Oyster från i år, Svensk urmakare?
Mvh
Ola G
Dyrt sa Bill...Dyrt var det sa Bull.

Jag antar du menar en begagnad. Snabbkoll pa Chrono sager att EUhandlare begar drygt 11KUSD och det ar billigt jmfrt med USA.
Sa sag runt en hundring sek ar ett vettigt startpris for en diskussion. Men det ar val bortemot dubbla listpriset,svensk moms avdragen.
Rolex gar mot manen (nastan) oavsett modell
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Hej! Vad är ett rimligt pris för en 16710, fullset 2003 (Hong Kong), med tråkig bazel (antar lättutbytt) och ordentligt med strech i länken?
 

Calleponken

Omega
2-Faktor
Jag har blivit otroligt sugen på att testa en Omega Seamaster 300 mid-size. Quartz eller automatisk spelar mig ingen större roll.

Är det någon som vet vad man får ge för en sådan i dagsläget? 🤔

Tack på förhand!
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag tycker priserna spretar åt alla håll när jag kollar runt. Vad är ett rimligt pris/bytesvärde att förvänta sig vid avyttring av en Rolex 9315-länk? Något repig enligt bilderna, men inte utsträckt.

9315-4.jpg 9315-1.jpg 9315-3.jpg 9315-2.jpg
Hej,
har du fått svar på värdet på din vikta länk?

Om inte så är min uppfattning att de ligger kring 20.000kr och om den också har "Pateted" i dykfölängningen så kan du nog få upp mot 30' för ett fint ex.
 

Barsis10

Omega
Någon som har en prisbild på en IWC Pilot Mark XVIII, fullset, nyskick och ca 3 år gammal. Brun tavla.
Vad får man ge för en sådan?
Tack på förhand!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har blivit otroligt sugen på att testa en Omega Seamaster 300 mid-size. Quartz eller automatisk spelar mig ingen större roll.

Är det någon som vet vad man får ge för en sådan i dagsläget? 🤔

Tack på förhand!
Beror ju på vilken modell och om det är quartz eller automatisk. Quartz är såklart oftast billigare. Mid-size är relativt ovanliga men brukar gå att få tag på i fint skick för 13-17k (beroende på modell) här på Klocksnack. Denna annons ligger ju uppe i dagsläget om det kan vara intressant:
 

Calleponken

Omega
2-Faktor
Beror ju på vilken modell och om det är quartz eller automatisk. Quartz är såklart oftast billigare. Mid-size är relativt ovanliga men brukar gå att få tag på i fint skick för 13-17k (beroende på modell) här på Klocksnack. Denna annons ligger ju uppe i dagsläget om det kan vara intressant:
Tack för ditt svar @Limeee ! Ja där var ju en annons... Tyckte ändå jag sökte i köp och sälj tidigare :p
Vet du om det enbart är den blåa varianten som har runda index? Isf är det nog en blå jag är ute efter.. 🤔
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Tack för ditt svar @Limeee ! Ja där var ju en annons... Tyckte ändå jag sökte i köp och sälj tidigare :p
Vet du om det enbart är den blåa varianten som har runda index? Isf är det nog en blå jag är ute efter.. 🤔
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det modellen med den keramiska bezeln som kom 2012 som har runda index. Jag har själv den svarta midsize modellen från 2014 och köpte den via en säljare på Reddit. Finns en del på C24 men de är dyra :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för ditt svar @Limeee ! Ja där var ju en annons... Tyckte ändå jag sökte i köp och sälj tidigare :p
Vet du om det enbart är den blåa varianten som har runda index? Isf är det nog en blå jag är ute efter.. 🤔
Kan vara svårt att hitta i början😉 Det finns både svarta och blåa med runda index, beror bara på vilken modell. Om du söker runda index och letar efter de mer klassiska Bond-klockorna så är det väl främst dessa modeller du ska ha utkik efter:
2561.80
0CA27890-5E54-4A75-BD0B-A635ACE370AB.jpeg

2223.80
0BBA5AF1-0A26-453F-8D96-56E809276796.jpeg


Men precis som @vonvasknacke så finns ju även de nyare med keramisk bezel, vilka är en del dyrare. Se t.ex. referens 212.30.36.20.01.002 (finns även i blå)
DA07DEB4-E146-448E-AA46-BFEF84BDA670.jpeg
 
Topp