• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ola G

Cartier
Återkoppling i tråden
Jag köpte iaf en 124300 dvs den gröna 41mm Oystern svenskåld med alla papper och boxar nu för 80', tyckte att det kändes som ett rimligt rätt pris och för att vara en Rolex, så är det en kul färg utan att vara skrikig

Bra eller anus?
Mvh
Ola G

 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Återkoppling i tråden
Jag köpte iaf en 124300 dvs den gröna 41mm Oystern svenskåld med alla papper och boxar nu för 80', tyckte att det kändes som ett rimligt rätt pris och för att vara en Rolex, så är det en kul färg utan att vara skrikig

Bra eller anus?
Mvh
Ola G

Hur mycket mer eller mindre betalar du för "Svensksåld"?

Edit.
Den listar ju 63 så 80 är ju otroligt jäkla dyrt. Anus.
 

ScubaKing

Audemars
Återkoppling i tråden
Jag köpte iaf en 124300 dvs den gröna 41mm Oystern svenskåld med alla papper och boxar nu för 80', tyckte att det kändes som ett rimligt rätt pris och för att vara en Rolex, så är det en kul färg utan att vara skrikig

Bra eller anus?
Mvh
Ola G


Svindyrt i mina ögon. Gick en här på KS för en tid sedan för under 64kkr. Ligger en stor mängd på Chrono24 under 70kkr, och då säljs dessa av handlare som ska ha sin vinst i priset..
 

FlipSwede

Rolex
Svindyrt i mina ögon. Gick en här på KS för en tid sedan för under 64kkr. Ligger en stor mängd på Chrono24 under 70kkr, och då säljs dessa av handlare som ska ha sin vinst i priset..
Nu blev jag nyfiken sa jag kollade lite snabbt pa C24.

Jag kan inte hitta en enda under 11KUSD som finns inom EU. Och manga ligger over 12KUSD utanfor. Sa 80 svenska pengar ar nog vad man (minst) maste slanta upp om man inte kan fa en fran AF.
Rolex till listpris ar det nya rabatterade fyndpriset som det ser ut idag
 

ScubaKing

Audemars
Nu blev jag nyfiken sa jag kollade lite snabbt pa C24.

Jag kan inte hitta en enda under 11KUSD som finns inom EU. Och manga ligger over 12KUSD utanfor. Sa 80 svenska pengar ar nog vad man (minst) maste slanta upp om man inte kan fa en fran AF.
Rolex till listpris ar det nya rabatterade fyndpriset som det ser ut idag

Talar vi om samma modell?

Fan jag kollade ju Chrono för några timmar sedan. Sedan ska du ju givetvis dra av X-antal tusen då en handlare säljer klockan, dem har ju en ordentlig marginal för att täcka kostnader och vinst m,m.

Om det ligger i eller utanför EU är dock inte så viktigt om det gäller en priskoll enligt mig, andra kanske tycker annorlunda där.

Det gick som sagt ett par här på forumet rätt nyligen, dem landade på 63600 av privatperson, och sedan 3 via handlare för 71.

Japan - 65-67
USA & England 70
Spanien 74
Italien - 75-76
Nederländerna 75-77
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Talar vi om samma modell?

Fan jag kollade ju Chrono för några timmar sedan. Sedan ska du ju givetvis dra av X-antal tusen då en handlare säljer klockan, dem har ju en ordentlig marginal för att täcka kostnader och vinst m,m.

Om det ligger i eller utanför EU är dock inte så viktigt om det gäller en priskoll enligt mig, andra kanske tycker annorlunda där.

Det gick som sagt ett par här på forumet rätt nyligen, dem landade på 63600 av privatperson, och sedan 3 via handlare för 71.

Japan - 65-67
USA & England 70
Spanien 74
Italien - 75-76
Nederländerna 75-77
Jag kan ju ha missat..men tittar jag efter 124300 Green sa ligger den billigaste pa USD 9750 (privatperson i USA sa frakt plus moms tillkommer)
Billigaste handlaren vill ha USD 10800 (USA) och for 11000-12000 sa finns det en handfull inom EU

Det blir ju runt 100' for den billigaste fran USA och dryga 90 for den billigaste fran EU.

Saker pa att du raknar med dagens USD kurs pa ca 8.50sek?

Och givetvis kan du kapa lite om det kops fran privatperson. Men det verkar inte finnas nagon tillsalu (forutom den i USA)
 

ScubaKing

Audemars
Jag kan ju ha missat..men tittar jag efter 124300 Green sa ligger den billigaste pa USD 9750 (privatperson i USA sa frakt plus moms tillkommer)
Billigaste handlaren vill ha USD 10800 (USA) och for 11000-12000 sa finns det en handfull inom EU

Det blir ju runt 100' for den billigaste fran USA och dryga 90 for den billigaste fran EU.

Saker pa att du raknar med dagens USD kurs pa ca 8.50sek?

Och givetvis kan du kapa lite om det kops fran privatperson. Men det verkar inte finnas nagon tillsalu (forutom den i USA)

Ah du kollade just färgen grön. Jag kollade på modellen överlag, oberoende av urtavla. Är den gröna mer eftersökt?
 

FlipSwede

Rolex
Ah du kollade just färgen grön. Jag kollade på modellen överlag, oberoende av urtavla. Är den gröna mer eftersökt?
Svar JA! (Money)Green ar het. Kan du inte kopa en JM Daytona sa far du ta en OP...
Den och Tiffany Blue (Ljusbla) ar dyrast har jag for mig. Foljt av Gul och Orange. Men se upp med "Custom" watches som ligger bra mycket lagre i pris..
 

ScubaKing

Audemars
Svar JA! (Money)Green ar het. Kan du inte kopa en JM Daytona sa far du ta en OP...
Den och Tiffany Blue (Ljusbla) ar dyrast har jag for mig. Foljt av Gul och Orange. Men se upp med "Custom" watches som ligger bra mycket lagre i pris..

Ok då förstår jag bättre. Kanske förklarar varför ingen av dem jag såg var med grön urtavla heller. Dem jag såg var svart och silver-tavla.
 

Bark

Omega
Rolex är bra på grönt! Det gröna gör sig ännu bättre mot gult guld och svart än stål.
Lånad bild härifrån

IMG_7362.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
@ScubaKing
@zippan
Den är grön, inte svart, silver eller grå :cool:
Tror den är svår att hitta för list om man inte ligger med Rolexhandlaren
Mvh
Ola G
Lite sa ar det....

Vissa farger ( som gron..) ar otroligt hypade just nu. Vill man ha en sa kostar det (om man nu inte ar Tjenis med AF och kan handla till listpris)
Om det sedan ar vart marknadspris eller ej kan bara en kopare med bade pengar och viljan att handla avgora.
 

mgm3

Omega
Paneristi
Jag har hittat en Rolex Sub date, 16610 från 2009, viktigt med årtalet, dock utan cert men skicket verkar bra. Trovärdig säljare från Chrono24 som bedömer att klockan inte har ett servicebehov men ja jag tänker inte chansa. De vill ha €8 790, 90k, för den med originalkartong. Känns nästan lite för lågt... eller?
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Jag har hittat en Rolex Sub date, 16610 från 2009, viktigt med årtalet, dock utan cert men skicket verkar bra. Trovärdig säljare från Chrono24 som bedömer att klockan inte har ett servicebehov men ja jag tänker inte chansa. De vill ha €8 790, 90k, för den med originalkartong. Känns nästan lite för lågt... eller?
Om det är viktigt med årtal så önskar man väl cert?
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Certet säger inget om det inte är ordentligt ifyllt. Vilket jag inte sett speciellt många av faktiskt. Då är V-serien viktigare.
Ja det är ju självklart upp till dig men det är ju ingen direkt ovanlig klocka så det är ju inga problem att finna en med ordentligt ifyllt cert. Skulle säga att 90’-95 känns gansk rimligt men allt är ju helt beroende på skick som vanligt i denna tråd...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har hittat en Rolex Sub date, 16610 från 2009, viktigt med årtalet, dock utan cert men skicket verkar bra. Trovärdig säljare från Chrono24 som bedömer att klockan inte har ett servicebehov men ja jag tänker inte chansa. De vill ha €8 790, 90k, för den med originalkartong. Känns nästan lite för lågt... eller?
Nej, inte för lågt. Känns rimligt.
 
Skulle ni säga att det är rimligt att ta ut rekommenderat pris och det som betalades för en nyutplockad och oanvänd Tudor BB58?

Plockade ut min nu i veckan och trodde det skulle vara en keeper om man själv plockade ut den, men icke. Har använts två gånger, en gång i butik och en gång i hemmet.
 

mgm3

Omega
Paneristi
Rolex GMT Master II 116710LN 2009 - 125 000:-

Skick är mer eller mindre nyskick med låda, papper osv. Dock ej servad officiellt.

Problemet är årtalet känner jag. Finns ju nyare för samma eller mindre pengar men ja... Det går inte.
 

joF

Panerai
Hejsan!

Jag är lite sugen på att byta ut (eller sälja - men helst byta till annan klocka :)) min Rolex GMT master II 116710LN, watch only i bra skick, går inom COSC. Från 2009 med grön lume.

Vad kan man tänka sig för bytespris på en sådan?

Tack!
 

mgm3

Omega
Paneristi
Hejsan!

Jag är lite sugen på att byta ut (eller sälja - men helst byta till annan klocka :)) min Rolex GMT master II 116710LN, watch only i bra skick, går inom COSC. Från 2009 med grön lume.

Vad kan man tänka sig för bytespris på en sådan?

Tack!
Jag betalde precis 124k för fullset också 2009. Synd att du inte hojtade till innan.
 
  • Like
Reactions: joF
Ska jag vaga mig pa en gissning sa runt 80-90 som privatperson. Ligger 3 pa Chrono runt 11KUSD
Ja. Den är väldigt sparsamt använd, vill använda den, men det blir ofta bara en halv dag, sen känner jag att det känns "Onödigt" att slita på den, den första tiden använde jag den en del, men sedan övertogs klockan av de här ringen som gör att en klocka är NÄSTAN perfekt, vilket ofta är jobbigare än om en klocka tilltalar mig mindre öht..

Som twx, den ÄR en aning för stor, hur mkt jag än försöker intala mig att den SKA vara det.
Och det retar mig nåt fruktansvärt, för jag tror inte jag har sett en "dressig" klocks med en vackrare tavla..

Så, ja, jag vet inte om jag vill sälja, helst skulle jag ju vilja "växa i klockan" och bara bruka den typ jämt, men de e ALLTID samma sak, en halv dag, sen funderar jag på varför kag ska gå å riskera reor och dina i den där när jag mkt troligt inte kommer känna att storleken kommer vara rätt, för mig..
Bättre att sälja den, skjuta till en slant och ka ske provet en Vacheron Fiftysix, eller slå på stort, om man kanske kan få prata litw och köpa sig en "American 1921".
De e nog den häftigaste dressklockan som är i produktion idag. ❤ lite väl saftigt pris, men å andra sidan, träffar man rätt så hittar man ju hem, oavsett klocka, märke eller inköpspris. 😍
 
Topp