• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Kan vara svårt att hitta i början😉 Det finns både svarta och blåa med runda index, beror bara på vilken modell. Om du söker runda index och letar efter de mer klassiska Bond-klockorna så är det väl främst dessa modeller du ska ha utkik efter:
2561.80
0CA27890-5E54-4A75-BD0B-A635ACE370AB.jpeg

2223.80
0BBA5AF1-0A26-453F-8D96-56E809276796.jpeg


Men precis som @vonvasknacke så finns ju även de nyare med keramisk bezel, vilka är en del dyrare. Se t.ex. referens 212.30.36.20.01.002 (finns även i blå)
DA07DEB4-E146-448E-AA46-BFEF84BDA670.jpeg
Tack för att du rättade mig. Hur kunde jag glömma bort Bond-modellen 😅
 

IamNew

Omega
I was convinced that Rolex wouldn't release a 36mm Explorer any time in the foreseeable future and I instead purchased this (now discontinued) white dial Oyster Perpetual 116000 in November 2020 in Stockholm. How much could I expect to get for it if I decide to sell? There doesn't seem to be many around (only one in Europe on chrono24 which is selling for €6660). There is very little signs of wear.

IMG_1309.JPG
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
I was convinced that Rolex wouldn't release a 36mm Explorer any time in the foreseeable future and I instead purchased this (now discontinued) white dial Oyster Perpetual 116000 in November 2020 in Stockholm. How much could I expect to get for it if I decide to sell? There doesn't seem to be many around (only one in Europe on chrono24 which is selling for €6660). There is very little signs of wear.

IMG_1309.JPG
50-55k?
 

Bark

Omega
Vad är ett rimligt pris för denna, om den såldes här på forumet?

CTQ57-0955
Content: Watch Only
Note: Some there is a scratch on the case part. Overall noticeable scratches, etc. is small, the state is good.

 

Calleponken

Omega
2-Faktor
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det modellen med den keramiska bezeln som kom 2012 som har runda index. Jag har själv den svarta midsize modellen från 2014 och köpte den via en säljare på Reddit. Finns en del på C24 men de är dyra :)

@vonvasknacke Har för mig att jag även sett äldre med runda index.. 🤔 Men som Limeee skriver är det kanske då en 2561.80 jag tänker på 😅

Kan vara svårt att hitta i början😉 Det finns både svarta och blåa med runda index, beror bara på vilken modell. Om du söker runda index och letar efter de mer klassiska Bond-klockorna så är det väl främst dessa modeller du ska ha utkik efter:
2561.80
0CA27890-5E54-4A75-BD0B-A635ACE370AB.jpeg

2223.80
0BBA5AF1-0A26-453F-8D96-56E809276796.jpeg


Men precis som @vonvasknacke så finns ju även de nyare med keramisk bezel, vilka är en del dyrare. Se t.ex. referens 212.30.36.20.01.002 (finns även i blå)
DA07DEB4-E146-448E-AA46-BFEF84BDA670.jpeg

Tack @Limeee för ref.nr, skulle säga att det är exakt en sån jag haft i tankarna. :angel::angel:
 
I was convinced that Rolex wouldn't release a 36mm Explorer any time in the foreseeable future and I instead purchased this (now discontinued) white dial Oyster Perpetual 116000 in November 2020 in Stockholm. How much could I expect to get for it if I decide to sell? There doesn't seem to be many around (only one in Europe on chrono24 which is selling for €6660). There is very little signs of wear.

IMG_1309.JPG


Om den var min skulle jag lägga ut den för 60
 

mgm3

Omega
Paneristi
Kan vara svårt att hitta i början😉 Det finns både svarta och blåa med runda index, beror bara på vilken modell. Om du söker runda index och letar efter de mer klassiska Bond-klockorna så är det väl främst dessa modeller du ska ha utkik efter:
2561.80
0CA27890-5E54-4A75-BD0B-A635ACE370AB.jpeg

2223.80
0BBA5AF1-0A26-453F-8D96-56E809276796.jpeg


Men precis som @vonvasknacke så finns ju även de nyare med keramisk bezel, vilka är en del dyrare. Se t.ex. referens 212.30.36.20.01.002 (finns även i blå)
DA07DEB4-E146-448E-AA46-BFEF84BDA670.jpeg

Fast nej. Den absolut mest klassiska Bond-klockan heter 2531.80.00 och det var denna som var med i Pierce Brosnan i Golden Eye. Bond har aldrig använt någon midsize-modell från Omega...
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fast nej. Den absolut mest klassiska Bond-klockan heter 2531.80.00 och det var denna som var med i Pierce Brosnan i Golden Eye. Bond har aldrig använt någon midsize-modell från Omega...
Ja det är jag väl medveten om, men nu frågades det specifikt om mid-size. Och då kan man nog påstå att 2561.80 räknas som en ”Bond-klocka”, samma utseende men mindre storlek bara...
 

mgm3

Omega
Paneristi
Ja det är jag väl medveten om, men nu frågades det specifikt om mid-size. Och då kan man nog påstå att 2561.80 räknas som en ”Bond-klocka”, samma utseende men mindre storlek bara...
Aha okej. jag läste bara ditt svar och det som svarades på. My mistake.

Jag hade dessutom fel verkar det som då 2541.80.00 (Quartz) användes i Golden Eye 1995 och sedan i Tomorrow Never Dies gick det över till 2531.80.00.


 

Krassegrand

Breitling
Hej!
Jag har precis registrerat mig på denna site.
2014 fick jag en klocka på jobbet (efter 20 år) jag lade den i ett skåp och när jag senare (typ år) tog fram den (för att ha på en fest) så var batteriet slut.
Lämnade in den och bytte batteri och sedan hamnade den i skåpet igen.
Jag har alltså nu haft klockan i snart 7 år utan att använde den en enda gång.
Jag tänkte här höra med Er kunniga, var bör jag sälja den och vad kan jag begära?
Det är en Tissot Goldrun. Jag bifogar en bild på försäkringsbeviset som anger modellnummer.
Den går inte nu men det är ju antagligen batteriet igen. Vad är mest lönsamt, att byta batteri innan man säljer eller dra av ett par hundra på priset?
 

Bilagor

  • 20210409_131349.jpg
    20210409_131349.jpg
    457.6 KB · Visningar: 112

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
En likadan såldes här på forumet för 3000kr med nytt batteri, utan box & papper samt i OK skick.

Om du har fullt set och byter batteri så bör 5000kr vara rimligt med tanke på nyskick osv


 

HSK

Patek
2-Faktor
Den går inte nu men det är ju antagligen batteriet igen. Vad är mest lönsamt, att byta batteri innan man säljer eller dra av ett par hundra på priset?
Du borde nog fixa det inför en eventuell försäljning. Ett batteribyte kostar någon hundring eller två och är en trevlig garanti för att klockan åtminstone fungerar vid köptillfället och att det inte är något annat fel som gör att den inte går (även om det med största sannolikhet bara krävs ett batteribyte).
 

Krassegrand

Breitling
Tack för de svaren! Jag glömde att säga att jag har originalkartongen med alla papper.
 

Bilagor

  • 20210411_105821.jpg
    20210411_105821.jpg
    641 KB · Visningar: 112

Krassegrand

Breitling
Min tråd flyttades.
Detta passar ju mycket bättre. Jag hittade inte denna tråden innan jag startade min.
Tack!
Nu ska klockan få ett nytt batteri och sen kan jag väl lägga upp den på Köp och sälj här på siten.
Tack för hjälpen.

PS jag får ingen mejlpåminnelse om svar på tråden. Kan det vara nån inställning som är fel?
 

Robbanc76

Cartier
Min tråd flyttades.
Detta passar ju mycket bättre. Jag hittade inte denna tråden innan jag startade min.
Tack!
Nu ska klockan få ett nytt batteri och sen kan jag väl lägga upp den på Köp och sälj här på siten.
Tack för hjälpen.

PS jag får ingen mejlpåminnelse om svar på tråden. Kan det vara nån inställning som är fel?

Du får nog mera om du lägger ut den med ett överpris på blocket. Dessutom så har du en bit kvar för att uppfylla kraven för att sälja här på KS.


"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."
"
 

HSK

Patek
2-Faktor
Du får nog mera om du lägger ut den med ett överpris på blocket. Dessutom så har du en bit kvar för att uppfylla kraven för att sälja här på KS.


"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel.
"
Man kan köpa sig tillgång för 99kr/månad. Kanske dags att se över formuleringen? 😊 @hook
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Du får nog mera om du lägger ut den med ett överpris på blocket. Dessutom så har du en bit kvar för att uppfylla kraven för att sälja här på KS.


"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."
"
Du får definitivt bättre pris på blocket än du någonsin kommer få här på KS , här är det ingen som vill betala ett öre över minsta möjliga 😂
 

Bark

Omega
Hej!
Jag har precis registrerat mig på denna site.
2014 fick jag en klocka på jobbet (efter 20 år) jag lade den i ett skåp och när jag senare (typ år) tog fram den (för att ha på en fest) så var batteriet slut.
Lämnade in den och bytte batteri och sedan hamnade den i skåpet igen.
Jag har alltså nu haft klockan i snart 7 år utan att använde den en enda gång.
Jag tänkte här höra med Er kunniga, var bör jag sälja den och vad kan jag begära?
Det är en Tissot Goldrun. Jag bifogar en bild på försäkringsbeviset som anger modellnummer.
Den går inte nu men det är ju antagligen batteriet igen. Vad är mest lönsamt, att byta batteri innan man säljer eller dra av ett par hundra på priset?

En likadan såldes här på forumet för 3000kr med nytt batteri, utan box & papper samt i OK skick.

Om du har fullt set och byter batteri så bör 5000kr vara rimligt med tanke på nyskick osv



Är klockan verkligen av 18k guld, och inte pläterad? TIssot och andra märken i samma prisklass har väl ofta använd det?

Om den är i 18k guld, vad är då skrotvärdet? Borde det inte väldigt lätt ligga över 3000 kr?
 

Krassegrand

Breitling
Hej igen.
Jag har nu min klocka på blocket och fick en fråga om det är 14 eller 18 karat. Hur vet jag det?
Jag fick klockan till min 20 års jubileum på jobbet och har inte köpekvitto?
Jag försöker att googla men hittar inte relevanta uppgifter.
Är T71341121 "modellnumret"?

Jörgen
 

URsinne

Audemars
2-Faktor

klorre

Breitling
2-Faktor
Var på second hand idag och såg en Certina Waterking 215 automatic. Den tickade men jag fick den inte till att byta datum, glaset var repigt, kronan var Certina, läderband och spänne var Omega. Den låg för 1000 kr.

Har försökt titta K&S här men inte sett någon såld automatisk. Ligger en ute på Tradera för 2495 men det känns lite högt? Några tankar på en sån kna vara värd enligt beskrivning och vad cirka kan en service gå på för att ordna datum?

Bild som referens för att visa modell.
 

Bilagor

  • 343369657_1807aedb-fc30-45cc-a5e8-edd6a9920c3f.jpg
    343369657_1807aedb-fc30-45cc-a5e8-edd6a9920c3f.jpg
    185.7 KB · Visningar: 10

FlipSwede

Rolex
Hej igen.
Jag har nu min klocka på blocket och fick en fråga om det är 14 eller 18 karat. Hur vet jag det?
Jag fick klockan till min 20 års jubileum på jobbet och har inte köpekvitto?
Jag försöker att googla men hittar inte relevanta uppgifter.
Är T71341121 "modellnumret"?

Jörgen
Titta efter stamplar.
750 ar 18K
585 ar 14K (om jag minns ratt)

Inga stamplar=inte solitt guld. Kan vara gulddouble/platerat
 
Topp