• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja. Den är väldigt sparsamt använd, vill använda den, men det blir ofta bara en halv dag, sen känner jag att det känns "Onödigt" att slita på den, den första tiden använde jag den en del, men sedan övertogs klockan av de här ringen som gör att en klocka är NÄSTAN perfekt, vilket ofta är jobbigare än om en klocka tilltalar mig mindre öht..

Som twx, den ÄR en aning för stor, hur mkt jag än försöker intala mig att den SKA vara det.
Och det retar mig nåt fruktansvärt, för jag tror inte jag har sett en "dressig" klocks med en vackrare tavla..

Så, ja, jag vet inte om jag vill sälja, helst skulle jag ju vilja "växa i klockan" och bara bruka den typ jämt, men de e ALLTID samma sak, en halv dag, sen funderar jag på varför kag ska gå å riskera reor och dina i den där när jag mkt troligt inte kommer känna att storleken kommer vara rätt, för mig..
Bättre att sälja den, skjuta till en slant och ka ske provet en Vacheron Fiftysix, eller slå på stort, om man kanske kan få prata litw och köpa sig en "American 1921".
De e nog den häftigaste dressklockan som är i produktion idag. ❤ lite väl saftigt pris, men å andra sidan, träffar man rätt så hittar man ju hem, oavsett klocka, märke eller inköpspris. 😍
Om det är en IWC Portugieser Automatic så säljer Krons dessa helt nya för 97 000:-. Mest för kännedom. :)

Lite fundersam, varit frånvarande på klockmarknaden ett bra tag och kommer tillbaka och ser att Cartier Santos blivit väldigt dyr, är det rimligt med 30-35K för vintage Santos Galbee eller bör man hålla sig borta från de priserna?

Lite fundersam, varit frånvarande på klockmarknaden ett bra tag och kommer tillbaka och ser att Cartier Santos blivit väldigt dyr, är det rimligt med 30-35K för vintage Santos Galbee eller bör man hålla sig borta från de priserna?
Det har varit ett klart uppsving för Cartier det senaste året. 30+ låter mycket för ett dussin ex.

Sambon har en Rolex Air-King silver dial med rosa batons, 114200. Klockan är köpt sent 2013, använd i rotation med 4-5 andra klockor i två år, sedan legat i vapenskåpet. Känns onödigt att den aldrig används så vi tänkte sälja den.

Har dock väldigt dålig koll på värdet, vissa Rolex har ju gått upp som sjutton, så kanske man kan få hyfsat för den.

Med box och papper och allt, finns någon hairline, aldrig servad.

Någon som har koll?

Tack på förhand!

Postat i Vintage forumets motsvarande tråd men postar även här :)

Köpte en NOS Heuer Autavia Viceroy sommaren 2016, kom med komplett set (vilket iofs inte är så mycket när det kommer till Viceroys). Använd ett fåtal gånger så den är givetvis inte NOS längre (semi-NOS kanske 🤔). Den är en "late Viceroy" så från runt 1973 skulle jag tro. Funderar på att sälja den så jag undrar vad som är ett rimligt pris för den?
F2E34CB6-36AD-4A0D-A81B-2005CA0E65EB.jpeg
4E12A81F-A754-446D-AA0E-F6670EF93570.jpeg
7494816A-0F2E-49A8-832D-40E815BDCD66.jpeg

Sambon har en Rolex Air-King silver dial med rosa batons, 114200. Klockan är köpt sent 2013, använd i rotation med 4-5 andra klockor i två år, sedan legat i vapenskåpet. Känns onödigt att den aldrig används så vi tänkte sälja den.

Har dock väldigt dålig koll på värdet, vissa Rolex har ju gått upp som sjutton, så kanske man kan få hyfsat för den.

Någon som har koll?

Tack på förhand!

46-50k.

Någon som har koll?

Tack på förhand!
Jag haller med Dyk-kungen. Snabbkoll pa Chrono ger en hel del for runt USD6K. Detta hos handlare sa du bor ju vara lite billigare.
Prova med 50 sa far du se om det draller av kopare (da slipper du pruta) eller om det ar tyst (da ar du for dyr)..

MvH

Har fastnat lite vad denna skulle kunna vara värd iom att jag funderar på sälja. Rado dykare som bara såldes några få år, känns som en framtida klassiker. Rados diastar brukar ligga billigt men denna verkar ligga högre. Watch only, sackar sig ca 10s/dygn, bra bruksskick.. 6ksek eller vad tror ni?
Är intresserad, hör av dig.

Går i tankarna på att ev avyttra en trotjänare som endast vilar i kassaskåpet och således bör tillföra mer glädje hos en ny ägare.

Tudor Submariner 75190
36 mm
Watch only/papper/kvitto från italiensk handlare.

Tankar om värdering? Kryllar inte direkt av dessa 36mm och C24 svänger mellan 40-70 och skicken är mellan himmel och helvete.

Trevlig kväll!

Bilagor

• 7C56CFA7-F4F4-4FD8-8485-9B3645C37ED0.png
    7C56CFA7-F4F4-4FD8-8485-9B3645C37ED0.png
    567 KB · Visningar: 72
Om det är en IWC Portugieser Automatic så säljer Krons dessa helt nya för 97 000:-. Mest för kännedom. :)

Ja de e den. Men den verkar kosta 138 igen nu, även hos krons.
Så det kanske var en kampanj eller nåt?

Jag tycker ju att tavlan är en av de snyggaste jag sett. Men klockan är en ANING för stor.

Hej har en Omega seamaster proffesionel 300m undrar vad den är värd.

quartzverk
ref nmr 22645000 med box och alla cert, i fint skick!
Tack för svar.

Fredrik L

Hej!

Jag är inne på att köpa en Rolex Datejust 36mm med räfflad bezel och blå eller grå tavla, jubilee länk. En 2019-2020 är jag intresserad av. Vad är ett rimligt pris i dagsläget?

75-77k typ. Menar du silver tavla, grå finns väl inte till 116234?
Du har helt rätt. Det är 41mm som jag kollat på när det varit rhodium. Då får det bli blue dial om storleken ska vara 36mm. Så 75-77k för en 2019/2020? Ligger dem oftast ute för högre hos AD och blocket? Dvs behöver man vara snabb det kommer ut kring 75-77k?

Du har helt rätt. Det är 41mm som jag kollat på när det varit rhodium. Då får det bli blue dial om storleken ska vara 36mm. Så 75-77k för en 2019/2020? Ligger dem oftast ute för högre hos AD och blocket? Dvs behöver man vara snabb det kommer ut kring 75-77k?
AD säljer inte 116234 längre (då det kommit en uppdaterad model och den listar typ 91k om jag minns rätt).

Jag hade kollat här på forumet har ju annonserats en del för 70-80k här de senaste, sen får man nog vara lite snabb om det är en specifik färg på tavlan man letar efter då de kanske inte kommer ut jätteofta.

Om du vill köpa från handlare får du räkna med ett högre pris, blocket hade jag hållit mig borta ifrån.

AD säljer inte 116234 längre (då det kommit en uppdaterad model och den listar typ 91k om jag minns rätt).

Jag hade kollat här på forumet har ju annonserats en del för 70-80k här de senaste, sen får man nog vara lite snabb om det är en specifik färg på tavlan man letar efter då de kanske inte kommer ut jätteofta.

Om du vill köpa från handlare får du räkna med ett högre pris, blocket hade jag hållit mig borta ifrån.
Grymt, lite mer kött på benen nu känner jag. Stort tack för input!

955D39D6-1219-40AC-AA54-23ABEB876105.jpeg

Funderar på att sälja denna då den bara ligger i byrålådan. Quartzverk, förmodligen 70-tal. Vet inte så mycket mer om klockan. Vad ska jag lägga ut den för?

Grymt, lite mer kött på benen nu känner jag. Stort tack för input!
Dock är det ju främst 126234 som gäller om du vill ha en 36mm DJ från 2019/2020. Den kom ju 2019 men bör väl finnas 116234 uttagna det året också, även om den togs ur produktion. För en beggad 126234 får du nog pröjsa runt 80-85k här på KS, baserat på senare tidens annonser.

Verkar vara svårt att uppskatta pris eftersom marknaden avgör men gör ändå ett försök:

Rolex submariner 116610LN i gott skick ungefär 2015-2018? Är de mer värda med nyare årtal?

Tillbaka
Topp