• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Korrekt! 16030. Jag som är ute cyklar. Tänker att det skiljer nästan 16k i nypris mellan en 126200 och 126234.
Oh jävlar... Hade inte klart för mig hur mycket det spårat ur. Har bara haft en Rolex, en 16030. Köpte den begagnad så jag vet inte vad den kan ha kostat ny på 80-talet, men när jag köpte den i början av 90-talet hade den ersatts av 16220 som kostade knappt 12700 kr på Douglas Krook på Biblioteksgatan...

Men iallafall, på såpass gamla modeller är det väl mer tillgång och efterfrågan som styr än prisskillnaden på närmast motsvarande nya modeller. Jag brukar inte hålla särskilt bra koll men tror inte c24 sticker ut här med 16030-priserna. Gissar att man finner att den och 16013 kostar ungefär lika även här på KS om man skulle föra lite statistik. Det är trist att de slutat med engine turned glasring tycker jag förresten. För mig känns det som en ganska viktig del av Rolex DNA. Gissar att prisbilden tyder på att jag inte är ensam om det.

Mvh / "Det var bättre förr" :D

En 116618 som legat osåld hos gråhandlare i över 1 år, hur stor prutmån tror ni finns? Känns som att den prissatt till ungefär 10% över ett privatsäljarpris.

Har de ökat typ 75% i pris nyligen? Undrar om jag missat något.
@Sigurd
Felpost från mig

En 116618 som legat osåld hos gråhandlare i över 1 år, hur stor prutmån tror ni finns? Känns som att den prissatt till ungefär 10% över ett privatsäljarpris.
Det var det javligaste vad man begar....Jag ar inte alls med i matchen.

Hursomhelst som finns det just nu 4 (fyra!) inom EU pa Chrono och ca USD 50K verkar vara snittpris.
Hr finns det 9 (nio) och begars 35-40K. Men da sa kommer ju du som god svensk betala ytterligare 25% i moms nar du fortullar din klocka sa slutpriset blir ungefar samma anda.

Ja vad ar det da i SEK....ca 400-425 om min matte ar ratt....har priserna verkligen dragit ivag sa mycket?
Och satt jag pa en sadan klocka skulle prutmanen vara NOLL. Passar inte mitt pris ga och kop en annan....det verkar inte vara sa latt

Det var det javligaste vad man begar....Jag ar inte alls med i matchen.

Hursomhelst som finns det just nu 4 (fyra!) inom EU pa Chrono och ca USD 50K verkar vara snittpris.
Hr finns det 9 (nio) och begars 35-40K. Men da sa kommer ju du som god svensk betala ytterligare 25% i moms nar du fortullar din klocka sa slutpriset blir ungefar samma anda.

Ja vad ar det da i SEK....ca 400-425 om min matte ar ratt....har priserna verkligen dragit ivag sa mycket?
Och satt jag pa en sadan klocka skulle prutmanen vara NOLL. Passar inte mitt pris ga och kop en annan....det verkar inte vara sa latt
Haha, hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Detta är en 2009, LN som man vill ha 300k för, det såldes en 2010 LN för 285k här nyligen, så undrar lite hur prutmånen ser ut på den modellen när den legat osåld i drygt 1 år. Tänkte att guldrolex ändå är ganska attraktivt jämfört med typ Code 11.59 eller något annat skräp, så det skiljer ju sig.

Haha, hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Detta är en 2009, LN som man vill ha 300k för, det såldes en 2010 LN för 285k här nyligen, så undrar lite hur prutmånen ser ut på den modellen när den legat osåld i drygt 1 år. Tänkte att guldrolex ändå är ganska attraktivt jämfört med typ Code 11.59 eller något annat skräp, så det skiljer ju sig.
Mitt resonemang ar som foljer.

Finns det enbart fyra klockor av den modellen tillsalu pa Chrono som anda far anses som en av de storsta forsaljningskanalerna sa skulle jag som saljare vara stenhard pa mitt pris.
Passar det inte ga och kop en annan klocka.

Hade det funnits 400 likadana klockor tillsalu...jo da hade jag givetvis mer eller mindre tvingats vara mer flexibel for att fa min vara sald val en kund visat intresse.

Far du kopa den for 300nanting sa verkar det i mina ogon vara samma pris jamfort med vad andra handlare utanfor EU begar just nu,och ungefar vad klockan kostar TaxFree.
I stort sett allt som heter Rolex saljs ju over listpris numer pa begmarknaden...

Mina 0.02 men givetvis kan du forsoka pruta. 10-15% ar val inte oforskamt att prova med. Varsta som kan handa ar ju att du far ett Nej.

Mitt resonemang ar som foljer.

Finns det enbart fyra klockor av den modellen tillsalu pa Chrono som anda far anses som en av de storsta forsaljningskanalerna sa skulle jag som saljare vara stenhard pa mitt pris.
Passar det inte ga och kop en annan klocka.

Hade det funnits 400 likadana klockor tillsalu...jo da hade jag givetvis mer eller mindre tvingats vara mer flexibel for att fa min vara sald val en kund visat intresse.

Far du kopa den for 300nanting sa verkar det i mina ogon vara samma pris jamfort med vad andra handlare utanfor EU begar just nu,och ungefar vad klockan kostar TaxFree.
I stort sett allt som heter Rolex saljs ju over listpris numer pa begmarknaden...

Mina 0.02 men givetvis kan du forsoka pruta. 10-15% ar val inte oforskamt att prova med. Varsta som kan handa ar ju att du far ett Nej.
Då är jag med. Håller med dig till fullo. Däremot att den legat osåld i över ett år tänker jag borde kunna göra det mer öppet för förhandling, men kanske därför den fortfarande ligger osåld också, för att de håller stenhårt på priset.

Tack för din input!

Vad är ett rimligt pris för en 16760 fat lady i dagens läge?. Inga papper eller låda.

FC92F643-B8DD-467F-A384-20D798DD47FC.jpeg

En vän är intresserad av att sälja denna klocka, någon som vet vad den betingar för värde?
Fullset (2014) i mkt fint skick.
B14FDCCA-79AD-4B48-ADEF-3D24BA973CAF.png

Hej,
Har en Fois fullset från 2018.
Utöver orginalläder så har jag en original 1125-länk från Omega med tillhörande 617 ändlänkar, samt ca 8 läder/mocka band.

Allt är i fint skick men med hairlines på polerade bandhorn samt claspen på länken.

Någon som kan hjälpa med vad ett vettigt försäljningspris skulle kunna vara för ovan?

/ Patrik

Vad tycker ni om priset, är det rimligt att pröjsa cirkus 68k för en 16234 fullset?

E21E49C3-5280-461D-8DF3-BC8DD5F982A4.jpeg

Hej vad skulle ni säga att en 14060 uttagen 2000 A serie, komplett med allt cert mm är värd? Samt är det något gissar kommer stiga i samlarvärde?

Med vänlig hälsning,/Jw

E21E49C3-5280-461D-8DF3-BC8DD5F982A4.jpeg

Hej vad skulle ni säga att en 14060 uttagen 2000 A serie, komplett med allt cert mm är värd? Samt är det något gissar kommer stiga i samlarvärde?

Med vänlig hälsning,/Jw
De flesta som finns inom EU pa Chrono verkar begara fran USD 10 och uppat. Sa ska jag gissa kan du som privatnisse begara nanstans mellan 80-90 och bor vara ungefar "som alla andra"
Stiga i varde? Gor Rolex nagot annat just nu? Vart att sitta och vanta pa ytterligare eventuell vardeokning ( eller om Rolex blir iskallt och kockan vardelos!) eller salja nu och ta de pengarna och kopa/investera i nagot annat kan bara du svara pa vad som ar bast for dig.

Vad tycker ni om priset, är det rimligt att pröjsa cirkus 68k för en 16234 fullset?
Nja....lite billigare gar det nog att fa en,om du inte betalar for bekvamligheten att kopa lokalt. Men kan du pruta 10% sa...

Har har du en for ca 60

Känns som priset är hyfsat OK om man jämför med andra handlare.

Alla objekt jag tittat på hos dem beskrivs som mint condition, villet verkar spännande. Hoppas att de då, likt ch24, inte polerat för att säga att den är ”i mycket gott skick.” Tänker att det i så fall är ett plus. Att de inte tar kort tycker jag dock är negativt.

Känns som priset är hyfsat OK om man jämför med andra handlare.

Alla objekt jag tittat på hos dem beskrivs som mint condition, villet verkar spännande. Hoppas att de då, likt ch24, inte polerat för att säga att den är ”i mycket gott skick.” Tänker att det i så fall är ett plus. Att de inte tar kort tycker jag dock är negativt.
Ja, kan tycka det känns lite olustigt med banköverföring utan säkerhet men Langedyk tycks ju vara pålitlig men ändå :)

En vit Seiko SARB 035, köpt/importerad helt ny 2019 ink box och orginallänk.
Sedan dess använd ganska flitigt men inga större märken mer än normalt slitage på armlänk vid kontors slitage, och i övrigt hairline repor på de putsade ytorna.
Urverket fungerar utan problem vad jag märkt mer än Seiko's och det specifika urverkets minut och sekund avvikning som verkar vanligt
Ser man Ebay och Chrono så ligger många runt 4-9K, men personligen tycker jag 9 är för mycket och inte alls värd det.

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en Datejust 16233 i fint skick med typ White roman dial eller champagne/diamond dial?
Med tillhörande cert.

Förra sommaren låg dom kring ~55k, men idag när jag kollar Chrono24 så ligger dom i regel närmare ~70k.

Tillbaka
Topp