Aha okej! Ganska logiskt när man tänker efterKallas för pyramidtavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha okej! Ganska logiskt när man tänker efterKallas för pyramidtavla.
16014 har bara guld på glasringen.Menar du 16030? 16013 respektive 16014 har väl olika färg på guldet bara. Förstår inte varför en 16030 borde vara så mycket billigare. Guldvärdet är väl en rätt marginell del av priset för en 16014.
Valde att bortse från länken men glömde nog kronan.16014 har bara guld på glasringen.
Felpost från migAvslutad - Omega SMP 2254.50 full set och helt nyservad
Annat hägrar så denna får gå. En full set SMP 2254.50 i superfint bruksskick och som aldrig blivit polerad. Fick alldeles nyss hem den från en helservice hos Omega Sthlm (Swatch group nordic) där just poleringen valdes bort. Klockan är tillverkad 2007 och uttagen 2008 i England. Jag är andra...klocksnack.se
Har de ökat typ 75% i pris nyligen? Undrar om jag missat något.
@Sigurd
Det var det javligaste vad man begar....Jag ar inte alls med i matchen.En 116618 som legat osåld hos gråhandlare i över 1 år, hur stor prutmån tror ni finns? Känns som att den prissatt till ungefär 10% över ett privatsäljarpris.
Haha, hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Detta är en 2009, LN som man vill ha 300k för, det såldes en 2010 LN för 285k här nyligen, så undrar lite hur prutmånen ser ut på den modellen när den legat osåld i drygt 1 år. Tänkte att guldrolex ändå är ganska attraktivt jämfört med typ Code 11.59 eller något annat skräp, så det skiljer ju sig.Det var det javligaste vad man begar....Jag ar inte alls med i matchen.
Hursomhelst som finns det just nu 4 (fyra!) inom EU pa Chrono och ca USD 50K verkar vara snittpris.
Hr finns det 9 (nio) och begars 35-40K. Men da sa kommer ju du som god svensk betala ytterligare 25% i moms nar du fortullar din klocka sa slutpriset blir ungefar samma anda.
Ja vad ar det da i SEK....ca 400-425 om min matte ar ratt....har priserna verkligen dragit ivag sa mycket?
Och satt jag pa en sadan klocka skulle prutmanen vara NOLL. Passar inte mitt pris ga och kop en annan....det verkar inte vara sa latt
Mitt resonemang ar som foljer.Haha, hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Detta är en 2009, LN som man vill ha 300k för, det såldes en 2010 LN för 285k här nyligen, så undrar lite hur prutmånen ser ut på den modellen när den legat osåld i drygt 1 år. Tänkte att guldrolex ändå är ganska attraktivt jämfört med typ Code 11.59 eller något annat skräp, så det skiljer ju sig.
Då är jag med. Håller med dig till fullo. Däremot att den legat osåld i över ett år tänker jag borde kunna göra det mer öppet för förhandling, men kanske därför den fortfarande ligger osåld också, för att de håller stenhårt på priset.Mitt resonemang ar som foljer.
Finns det enbart fyra klockor av den modellen tillsalu pa Chrono som anda far anses som en av de storsta forsaljningskanalerna sa skulle jag som saljare vara stenhard pa mitt pris.
Passar det inte ga och kop en annan klocka.
Hade det funnits 400 likadana klockor tillsalu...jo da hade jag givetvis mer eller mindre tvingats vara mer flexibel for att fa min vara sald val en kund visat intresse.
Far du kopa den for 300nanting sa verkar det i mina ogon vara samma pris jamfort med vad andra handlare utanfor EU begar just nu,och ungefar vad klockan kostar TaxFree.
I stort sett allt som heter Rolex saljs ju over listpris numer pa begmarknaden...
Mina 0.02 men givetvis kan du forsoka pruta. 10-15% ar val inte oforskamt att prova med. Varsta som kan handa ar ju att du far ett Nej.
Har väl nyligen sålts några här på forumet, kolla de priserna. Är den fullset?Vurderer salg av denne, men usikker på pris?
Veldig få av disse i Norge…
Takk! Ser den lå til 255 fullset, det er ikke min, men med full service 2019, samt trykktest & gjennomgang 2021 begge med kvittoHar väl nyligen sålts några här på forumet, kolla de priserna. Är den fullset?
Har ju sålts några 118238 för runt 200k så gissar du får runt de också.Takk! Ser den lå til 255 fullset, det er ikke min, men med full service 2019, samt trykktest & gjennomgang 2021 begge med kvitto
De flesta som finns inom EU pa Chrono verkar begara fran USD 10 och uppat. Sa ska jag gissa kan du som privatnisse begara nanstans mellan 80-90 och bor vara ungefar "som alla andra"
Hej vad skulle ni säga att en 14060 uttagen 2000 A serie, komplett med allt cert mm är värd? Samt är det något gissar kommer stiga i samlarvärde?
Med vänlig hälsning,/Jw
Nja....lite billigare gar det nog att fa en,om du inte betalar for bekvamligheten att kopa lokalt. Men kan du pruta 10% sa...Rolex Oyster Perpetual Datejust Blue 16234 1991 (Full Set) - Langedyk Vintage Watches
Rolex Oyster Perpetual Datejust reference 16234 from 1991 including full set. The Datejust 16234 Datejust measures a 36mm stainless steel case, stainless steel Jubilee bracelet and a fluted 18k white gold bezel. This Datejust 16234 features an automatic movement caliber 3135 with quickset date...langedykvintagewatches.com
Vad tycker ni om priset, är det rimligt att pröjsa cirkus 68k för en 16234 fullset?
Nja....lite billigare gar det nog att fa en,om du inte betalar for bekvamligheten att kopa lokalt. Men kan du pruta 10% sa...
Har har du en for ca 60
Rolex Datejust 36 16234 | Ref. 16234 Watches on Chrono24
Find low prices for 942 Rolex ref. 16234 watches on Chrono24. Compare deals and buy a ref. 16234 watch.www.chrono24.com
Stammer,men pa en 20ar gammal DJ paverkar skick och bevisbar servicehistorik mer an cert.Klockan du bifogar har ju inget cert vilket ju bör påverka priset åtminstone en aning.
Rolex Oyster Perpetual Datejust Blue 16234 1991 (Full Set) - Langedyk Vintage Watches
Rolex Oyster Perpetual Datejust reference 16234 from 1991 including full set. The Datejust 16234 Datejust measures a 36mm stainless steel case, stainless steel Jubilee bracelet and a fluted 18k white gold bezel. This Datejust 16234 features an automatic movement caliber 3135 with quickset date...langedykvintagewatches.com
Vad tycker ni om priset, är det rimligt att pröjsa cirkus 68k för en 16234 fullset?
Ja, kan tycka det känns lite olustigt med banköverföring utan säkerhet men Langedyk tycks ju vara pålitlig men ändåKänns som priset är hyfsat OK om man jämför med andra handlare.
Alla objekt jag tittat på hos dem beskrivs som mint condition, villet verkar spännande. Hoppas att de då, likt ch24, inte polerat för att säga att den är ”i mycket gott skick.” Tänker att det i så fall är ett plus. Att de inte tar kort tycker jag dock är negativt.
Tänkte försöka lägga händerna på en Datejust med nya Grey Slate ”Wimbledon”-tavlan men lite svårt att uppskatta om den blir för rörig med fluted ringen.. vad tycker ni?
Mellan 750-1250 skulle jag tippa på kanske lite till med lite tur
Runt 1500:- känns rimligt. Du la den på blocket för 4k?Hej! Vad är rimligt pris för en Rolex DD box utan ytterkartong eller certhållare?