• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FlipSwede

Rolex
Kan någon hjälpa @Soran G att sätta ett vettigt värde på denna? Bumpad ofta sedan januari.

Ser inget fel med det begarda priset. Ar faktiskt en av de absolut billigaste i hela EU sett till vad det begars pa Chrono. Fiins enbart tva (nu reserverade) under 20KUSD och dessa ar ej fullset.

Skulle jag gissa varfor osald sa ar det att en kopare i denna prisklass inte ser en annons pa Klocksnack. Han tittar pa andra kanaler/For kunden tryggare kop an av okand privatperson.
Eller sa ar hela Rolex SS-marknaden baserad pa att det maste ga att tjana pengar. Dvs kan inte koparen lagga pa 15-20' och vanda om klokan pa nagra veckor sa ar det inte intressant Hulk kanske har natt sin absoluta topp? Vad vet jag.
 

LI0N

Panerai
En Omega Seamaster 22208000?
Full Set, servad 2018.

Snygg ref men försäljaren (privat) vill ha 30k? Har de faktiskt stigit i pris så mycket? Finns knappt nån att jämföra med på c24.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Sigurd sätter priset till 5000kr, rimligt?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
@Sigurd sätter priset till 5000kr, rimligt?
- En ny från Creation Watches går på 3600 kr inkl moms, bara som jämförelse. Alltså en ”K1”, sedan får väl var och en värdera tillbehören som ingår.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
@Sigurd sätter priset till 5000kr, rimligt?
Sjukt rimligt, den är ju inte köpt av en av de vanliga gråhandlarna. Premium!
Nej, den bör kosta typ 2-2,5 lax.
 

Sigurd

Cartier
@Sigurd sätter priset till 5000kr, rimligt?


Sjukt rimligt, den är ju inte köpt av en av de vanliga gråhandlarna. Premium!
Nej, den bör kosta typ 2-2,5 lax.

Har aldrig påstått eller ens antytt att den skulle vara premium på något sätt. Läs annonsen igen. Jag har bara sakligt beskrivet klockan och återgett försäljarens beskrivning. Varken mer eller mindre.

Med tanke på hur många som har roat sig över min annons så är det förvånande få, dvs. ingen alls, som bemödat sig att dra mig ett kort PM och säga att jag är ute och cyklar med prissättningen, påståenden om klockan eller något annat som av så många verkar uppfattas som galet (?). Talesättet ”Stor i orden liten på jorden” kommer nog aldrig gå ur tiden och ibland är KS obegripligt okamratligt.

Har jag satt ett högt pris på klockan? Ja, relativt sett modellen.

Har jag satt ett orimligt högt pris på klockan? Nej, det tycker inte jag med motiveringen;

-Den är full set med två ifyllda cert

-Den är i nära nyskick

-Den har en ny Strapcode-länk med ett nytt Seikospänne

-Den är köpt från Japan av en japansk återförsäljare vilket kanske kan vara en kul omständighet för någon som värdesätter det. Tull och moms tillkommer för den som hellre vill köpa den själv på samma sätt.

-Utöver Creationwatches och någon enstaka ytterligare gråhandlare i samma kategori så får man hosta upp runt 4-5k för en ny K1 idag utan några tillbehör.

Bryr man sig inte om att klockan man köper kommer utan papper, med ostämplat cert och dyl. så är det ju bara att köpa på Creation och vara nöjd. Eller köpa en bättre begagnad i det skick och för det pris som sätts. Att från sitt lilla hörn av världen småhäckla andra på distans är ju klart mer löjligt än en överprisad klocka.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig påstått eller ens antytt att den skulle vara premium på något sätt. Läs annonsen igen. Jag har bara sakligt beskrivet klockan och återgett försäljarens beskrivning. Varken mer eller mindre.

Med tanke på hur många som har roat sig över min annons så är det förvånande få, dvs. ingen alls, som bemödat sig att dra mig ett kort PM och säga att jag är ute och cyklar med prissättningen, påståenden om klockan eller något annat som av så många uppfattats som galet (?). Talspråket ”Stor i orden liten på jorden” kommer nog aldrig gå ur tiden och ibland är KS obegripligt okamratligt.

Har jag satt ett högt pris på klockan? Ja, relativt sett modellen.

Har jag satt ett orimligt högt pris på klockan? Nej, det tycker inte jag med motiveringen;

-Den är full set med två ifyllda cert

-Den är i nära nyskick

-Den har en ny Strapcode-länk med ett nytt Seikospänne

-Den är köpt från Japan av en japansk återförsäljare vilket kanske kan vara en kul omständighet för någon som värdesätter det. Tull och moms tillkommer för den som hellre vill köpa den själv på samma sätt.

-Utöver Creationwatches och någon enstaka ytterligare gråhandlare i samma kategori så får man hosta upp runt 4-5k för en ny K1 idag utan några tillbehör.

Bryr man sig inte om att klockan man köper kommer utan papper, med ostämplat cert och dyl. så är det ju bara att köpa på Creation och vara nöjd. Eller köpa en bättre begagnad i det skick och för det pris som sätts. Att från sitt lilla hörn av världen småhäckla andra på distans är ju klart mer löjligt än en överprisad klocka.
Ingen har häcklat dig vad jag vet. Jag lyfte frågan för att jag trodde de låg på ungefär hälften av vad du lagt upp den för. Verkar som att jag hade någorlunda rätt.
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
Har aldrig påstått eller ens antytt att den skulle vara premium på något sätt. Läs annonsen igen. Jag har bara sakligt beskrivet klockan och återgett försäljarens beskrivning. Varken mer eller mindre.

Med tanke på hur många som har roat sig över min annons så är det förvånande få, dvs. ingen alls, som bemödat sig att dra mig ett kort PM och säga att jag är ute och cyklar med prissättningen, påståenden om klockan eller något annat som av så många verkar uppfattas som galet (?). Talesättet ”Stor i orden liten på jorden” kommer nog aldrig gå ur tiden och ibland är KS obegripligt okamratligt.

Har jag satt ett högt pris på klockan? Ja, relativt sett modellen.

Har jag satt ett orimligt högt pris på klockan? Nej, det tycker inte jag med motiveringen;

-Den är full set med två ifyllda cert

-Den är i nära nyskick

-Den har en ny Strapcode-länk med ett nytt Seikospänne

-Den är köpt från Japan av en japansk återförsäljare vilket kanske kan vara en kul omständighet för någon som värdesätter det. Tull och moms tillkommer för den som hellre vill köpa den själv på samma sätt.

-Utöver Creationwatches och någon enstaka ytterligare gråhandlare i samma kategori så får man hosta upp runt 4-5k för en ny K1 idag utan några tillbehör.

Bryr man sig inte om att klockan man köper kommer utan papper, med ostämplat cert och dyl. så är det ju bara att köpa på Creation och vara nöjd. Eller köpa en bättre begagnad i det skick och för det pris som sätts. Att från sitt lilla hörn av världen småhäckla andra på distans är ju klart mer löjligt än en överprisad klocka.
Nä sin klocka är för högt prissatt men håller med dig i sak.

Finns för många som njuter av att vara okamratliga och häckla istället för att vara schysst och förklara.

Vid flera tillfällen är det "använd sökfunktionen" och "fan den tjommen.."

Sitter många bittra gubbar som vill tjäna lite poäng på att vara otrevliga.

Du kan bumpa din klocka om du vill, jag vet inte det rätta priset. De som vet kommer nog inte svara ändå.
 

Sigurd

Cartier
Nä sin klocka är för högt prissatt men håller med dig i sak.

Finns för många som njuter av att vara okamratliga och häckla istället för att vara schysst och förklara.

Vid flera tillfällen är det "använd sökfunktionen" och "fan den tjommen.."

Sitter många bittra gubbar som vill tjäna lite poäng på att vara otrevliga.

Du kan bumpa din klocka om du vill, jag vet inte det rätta priset. De som vet kommer nog inte svara ändå.

Jag förstår inte att folk reagerar så på min annons. Nästan som att jag hade lagt ut en leksaksklocka som medföljde en serietidning och krävde en halv månadslön för den. Ja det är som nämnt av mig en helt vanlig SKX med lite extra, men bara för att man tidigare lite varstans kunde köpa dem för kaffepengar så är det märkligt att utgå ifrån att det ska vara så idag.

Jag har inte ens försökt ta höjd för någon ”värdeutveckling”. Ponera att man kör på det absolut billigaste alternativet och idag köper en 007K1 på Creation watches och en ny oysterlänk från Strapcode. När frakt, tull och moms är betalt för alltsammans så hamnar man på strax under 5k så jag fattar verkligen inte hur man då kan hävda att jag sätter ett absurt överpris på det jag erbjuder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår inte att folk reagerar så på min annons. Nästan som att jag hade lagt ut en leksaksklocka som medföljde en serietidning och krävde en halv månadslön för den. Ja det är som nämnt av mig en helt vanlig SKX med lite extra, men bara för att man tidigare lite varstans kunde köpa dem för kaffepengar så är det märkligt att utgå ifrån att det ska vara så idag.

Jag har inte ens försökt ta höjd för någon ”värdeutveckling”. Ponera att man kör på det absolut billigaste alternativet och idag köper en 007K1 på Creation watches och en ny oysterlänk från Strapcode. När frakt, tull och moms är betalt för alltsammans så hamnar man på strax under 5k så jag fattar verkligen inte hur man då kan hävda att jag sätter ett absurt överpris på det jag erbjuder.
Ingen har hävdat att du satt ett ”absurt överpris”. Däremot kostar alltså en ny klocka + tillbehör mindre än din begagnade, enligt dig själv.

Det är ju inte mycket pengar, men procentuellt är det ju ett stort pålägg. Men visst, bumpa du vidare dagligen, om 6 månader kanske den ryker.
 

Sigurd

Cartier
Ingen har hävdat att du satt ett ”absurt överpris”. Däremot kostar alltså en ny klocka + tillbehör mindre än din begagnade, enligt dig själv.

Det är ju inte mycket pengar, men procentuellt är det ju ett stort pålägg. Men visst, bumpa du vidare dagligen, om 6 månader kanske den ryker.

Ingen har uttryckligen och ordagrant hävdat just det men med jag vet inte vad man ska dra för slutsatser av att 17 pers tyckt annonsens varit lustig av någon för mig oförklarad anledning. Vad kan det vara förutom mitt pris för denna ”dussinklocka” som gör att KS-folk blir helt till sig i trasorna utav?

Utifrån dina kommentarer så tolkar jag dig som att en Seiko är en Seiko oavsett var man köper den och att det som kommer utöver själva klockan, stort som smått, är i princip helt oviktigt.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har inte ens försökt ta höjd för någon ”värdeutveckling”. Ponera att man kör på det absolut billigaste alternativet och idag köper en 007K1 på Creation watches och en ny oysterlänk från Strapcode. När frakt, tull och moms är betalt för alltsammans så hamnar man på strax under 5k så jag fattar verkligen inte hur man då kan hävda att jag sätter ett absurt överpris på det jag erbjuder.

Det du verkar missa är att din klocka är en begagnad Seiko. Man ska alltså betala över listpriset för detta?
Det är ju ingen Rolex vi snackar om..
 

Sigurd

Cartier
Det du verkar missa är att din klocka är en begagnad Seiko. Man ska alltså betala över listpriset för detta?
Det är ju ingen Rolex vi snackar om..

Vem har sagt något om Rolex? Är det det som du får intrycket utav att jag försöker mig på när jag i princip bara begär samma pengar som jag själv gett och inte ett fantastibelopp?

Det är ju heller inte över listpris om man ser till helheten för det som ingår. Som jag tidigare nämnt så är det ju bara att köpa en ny för runt 3500:- men då kommer den med ostämplade cert och med den form av garanti som man nu får från en sådan handlare. Lägg sedan till länk, spänne, och lite andra ströavgifter för frakt, tull och moms så är man ju upp i runt 5K. Jag tyckte därtill att det kunde vara värt ytterligare någon extra hundralapp att den är köpt från Japan och har japanska papper men vissa här har ju fullständigt låst sig över att det är en simpel K1 som absolut inte får kosta mer än hälften av det jag lagt ut den för.

Tror inte den här diskussionen kommer att leda till någon konsensus så låt folk sätta vilka priser de vill och har man åsikter kring detta så är det väl bara att höra av sig till personen i fråga istället för att hålla dålig ton i diverse trådar.
 

FlipSwede

Rolex
Vem har sagt något om Rolex? Är det det som du får intrycket utav att jag försöker mig på när jag i princip bara begär samma pengar som jag själv gett och inte ett fantastibelopp?

Det är ju heller inte över listpris om man ser till helheten för det som ingår. Som jag tidigare nämnt så är det ju bara att köpa en ny för runt 3500:- men då kommer den med ostämplade cert och med den form av garanti som man nu får från en sådan handlare. Lägg sedan till länk, spänne, och lite andra ströavgifter för frakt, tull och moms så är man ju upp i runt 5K. Jag tyckte därtill att det kunde vara värt ytterligare någon extra hundralapp att den är köpt från Japan och har japanska papper men vissa här har ju fullständigt låst sig över att det är en simpel K1 som absolut inte får kosta mer än hälften av det jag lagt ut den för.

Tror inte den här diskussionen kommer att leda till någon konsensus så låt folk sätta vilka priser de vill och har man åsikter kring detta så är det väl bara att höra av sig till personen i fråga istället för att hålla dålig ton i diverse trådar.
Annu konstigare ar val att det ar Icke-Kopare som funderar pa varfor priset ar som det ar.....En kopare tar ju kontakt med saljaren och talar om vad han vill betala.
Att sedan kopare och saljare inte kan komma overens hor val till det vanligaste varfor en affar inte blir av...

Trevlig Sondag pa er alla
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Annu konstigare ar val att det ar Icke-Kopare som funderar pa varfor priset ar som det ar.....En kopare tar ju kontakt med saljaren och talar om vad han vill betala.
Att sedan kopare och saljare inte kan komma overens hor val till det vanligaste varfor en affar inte blir av...

Trevlig Sondag pa er alla
Nu är ju dock KS ett diskussionsforum.
 

poormans

Rolex
Kan någon hjälpa @Soran G att sätta ett vettigt värde på denna? Bumpad ofta sedan januari.
Köpte nyligen en fullset hulk från 2012 för 152k

Tror inte han vill höra det men tyvärr vad folk begär på blocket och chrono24 månad ut och månad in är ngt helt annat än vad de får betalt

Sett bla nån 14060 NOS ligga på blocket i över 6 månader för 150k 🤷🤷
 

ScubaKing

Audemars
Jag förstår inte att folk reagerar så på min annons. Nästan som att jag hade lagt ut en leksaksklocka som medföljde en serietidning och krävde en halv månadslön för den. Ja det är som nämnt av mig en helt vanlig SKX med lite extra, men bara för att man tidigare lite varstans kunde köpa dem för kaffepengar så är det märkligt att utgå ifrån att det ska vara så idag.

Jag har inte ens försökt ta höjd för någon ”värdeutveckling”. Ponera att man kör på det absolut billigaste alternativet och idag köper en 007K1 på Creation watches och en ny oysterlänk från Strapcode. När frakt, tull och moms är betalt för alltsammans så hamnar man på strax under 5k så jag fattar verkligen inte hur man då kan hävda att jag sätter ett absurt överpris på det jag erbjuder.

Det är inget konstigt alls, det du har fått känna på är vad folk benämner som KS-andan. Den snälla och kamratliga andan som binder samman forumet och alla dem som älskar klockor.

Ett intresseforum där fokus inte ligger på att tjäna pengar utan på att erbjuda alla klocknördar en stor varm plattform där man kan dela sina åsikter och intressen utan att bli utskrattad eller dumförklarad.

Detta går givetvis hand i hand med att du kan betala dig till inträde till Köp&Sälj utan att behöva bidra med poster på forumet eller att bli pumpad med reklam oavsett vilken del av forumet du besöker...;)

Säga vad man vill om TimeToTalk, men det var folkligt och tolerant.
 
  • Love
Reactions: mao

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är inget konstigt alls, det du har fått känna på är vad folk benämner som KS-andan. Den snälla och kamratliga andan som binder samman forumet och alla dem som älskar klockor.

Ett intresseforum där fokus inte ligger på att tjäna pengar utan på att erbjuda alla klocknördar en stor varm plattform där man kan dela sina åsikter och intressen utan att bli utskrattad eller dumförklarad.

Detta går givetvis hand i hand med att du kan betala dig till inträde till Köp&Sälj utan att behöva bidra med poster på forumet eller att bli pumpad med reklam oavsett vilken del av forumet du besöker...;)

Säga vad man vill om TimeToTalk, men det var folkligt och tolerant.


Eftersom allt enligt dig gått åt skogen här så tycker jag du tar ledigt från KS ett tag.
 

LI0N

Panerai
@Sigurd sätter priset till 5000kr, rimligt?
Du som är moderator kan ju öppna minst prisvärda klockan på köp och sälj-tråden igen!
 

LI0N

Panerai
C3F0560E-C3F5-4FC8-929B-577FCA41F2A0.png

SMP quartz, 2012, full set?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Oväntad lång säljprocess för en Hulk.
Har inte koll på marknaden. Nyss låg de runt 150 och en pepsi låg på 180. Nu ligger tydligen Daytona på 300.
@Soran G
Ni har väl en internationell plattform med ert watchstand. Man tycker att det skulle nappa lättare ute i stora vida världen. Typ Ryssland och Saudi, som väl är en stor marknad för er?
 

alexda

Omega
Hej KS,

Vad tror ni idag är ett rimligt ("reellt") pris på en Roleex 116610LV (Hulk) från 2010. Opolerad och funkar felfritt. Full cert.

Tack!
 
Topp