rubbostubb
Basic
Hej
Ärvt denna klocka.
Nån som vet vad d
et är?
mvh
LG
Ärvt denna klocka.
Nån som vet vad d
mvh
LG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är långt ifrån en expert, men jag skulle säga att den är väldigt fejkHej
Ärvt denna klocka.
Nån som vet vad det är?
mvh
LG
OK får kolla upp detta mer.
Har fler klockor jg fått men skulle uppskatta att någon hjälpte mig med en grov värdering på bif bilder.
mvh
LG
Känns som att ”ärvda” klockor som läggs upp på KS mer eller mindre alltid är fake av någon anledningFlera är fake.....
Jag sålde en SBBN007 för 6300 kr för några veckor sedan. Den var lagom lättsåld.Vad är rimligt pris för en
Seiko ”Tuna” SBBN033, fullset
känns som priserna spretar mellan 5-15000kr typ
Det är en marinemaster 300m med kanji japansk dagskiva
lånad bild
Känns som att ”ärvda” klockor som läggs upp på KS mer eller mindre alltid är fake av någon anledning
OK får kolla upp detta mer.
Har fler klockor jg fått men skulle uppskatta att någon hjälpte mig med en grov värdering på bif bilder.
mvh
LG
Känns som att ”ärvda” klockor som läggs upp på KS mer eller mindre alltid är fake av någon anledning
Fast nu var det ju flera stycken som inte var fejk.Ja typ alltid....
Ett tips är att kika på tidigare annonser här på KS. Beror helt på skicket samt om det är länk eller gummi.Hej vad tror ni att en Sjöö sandström Worldtimer 41mm uttagen 2021 är värd? Såklart fullset.
Tack för snabbt svar, har kikat lite och verkar som de flesta är ca 2år+ gamla som sålts här, men är nog som du sägerEtt tips är att kika på tidigare annonser här på KS. Beror helt på skicket samt om det är länk eller gummi.
För att ge något vettigt spann så brukar de väl gå för ca 13-17k.
Det har du rätt i, de flesta har något år på nacken, men tänk i de spannen. Det låg t.ex. en grå WT41 på länk från 2021 som nästan var oanvänd för 17k. Och då låg den ute ett tag. Så <17k på länk och kanske 2k billigare med gummi.Tack för snabbt svar, har kikat lite och verkar som de flesta är ca 2år+ gamla som sålts här, men är nog som du säger
Låg en beggad från 2019 om jag minns rätt på blocket för bara någon vecka sen för 55k. Verkar såld nu när jag kollar. 60 är väl ett rimligt pris. 65 om du inte har bråttom.
Han har säkert fått köpa en sportstål Rolex mot att han även köpte de där två.Låg en beggad från 2019 om jag minns rätt på blocket för bara någon vecka sen för 55k. Verkar såld nu när jag kollar. 60 är väl ett rimligt pris. 65 om du inte har bråttom.
Speedmastern kan du enkelt söka upp priset själv på i köp & sälj avdelningen genom sökfunktionen och kolla avslutade annonser.
Får man fråga varför du är nyfiken på pris när dom är nyinförskaffade?
Tack för tips!!Låg en beggad från 2019 om jag minns rätt på blocket för bara någon vecka sen för 55k. Verkar såld nu när jag kollar. 60 är väl ett rimligt pris. 65 om du inte har bråttom.
Speedmastern kan du enkelt söka upp priset själv på i köp & sälj avdelningen genom sökfunktionen och kolla avslutade annonser.
Får man fråga varför du är nyfiken på pris när dom är nyinförskaffade?
Runt 70 är inte överpris för en 114300 från 2020, snarare bra om den är i nyskick.Hej på er!
Jag är ruggigt sugen på nedan OP 39. Modellen är från 2020 och den är begagnad men i mkt bra skick/unworn. Jag har fått möjlighet att köpa denna skönhet för 68-70k.
Jag förstår att priset är premie och i absoluta överkant men skulle gärna ha en omgående och därför välja att betala extra. Då jag egentligen inte alls är kunnig på prismodeller tänkte jag ändå höra med er experter här på forumet
Är priset helt orimligt eller dyrt men ändå Ok i förhållande till övrig andra hands marknad? (Vad jag kan se är det på ett ungefär samma vad andra försöker sälja sina OPs för)
supertacksam för svar/reflektioner
Hej!
Jag undrar om någon som kan hjälpa till med vad en Universal Genéve White Shadow, med blå urtavla och metallänk, kan vara värd. Exemplaret nedan har en lite skadad urtavla, men är i övrigt i bra skick.
Eftersom att dessa inte verkar säljas så ofta är det svårt att bilda sig en uppfattning om prisläget. Jag har sett några till försäljning på eBay för allt från 3.000-14.000, och hos vintage-återförsäljare för uppemot 20.000. Förslag?