Två har sålts här på köp&sälj. Det är en bra måttstock.De jag hittar på chrono är privatpersoner, en ligger för 9 sedan flera på ca 10 och över. Men jag vet inte hur man värderar korrekt. Så vill gärna ha tipps på hur ni brukar göra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Två har sålts här på köp&sälj. Det är en bra måttstock.De jag hittar på chrono är privatpersoner, en ligger för 9 sedan flera på ca 10 och över. Men jag vet inte hur man värderar korrekt. Så vill gärna ha tipps på hur ni brukar göra!
Jo detta var mer ett försök att få en reaktion från både säljare och admins om att ngt är felPriset står ju i annonsen. Man får väl gissa detta pris är vad säljaren tycker är rimligt? Det står ju inte heller att han är villig att ta bud eller förslag på klockan.
Ok lite konstigt för häromdagen kunde du ju inte hjälpa mig med detta?Allt funkar som det ska
Ok lite konstigt för häromdagen kunde du ju inte hjälpa mig med detta?
Knappast konstigt att jag inte vill köpa en klocka privat som du sen ska köpa av mig bara för att en säljare inte vill sälja till dig.
Forumet fungerar tekniskt.
De jag hittar på chrono är privatpersoner, en ligger för 9 sedan flera på ca 10 och över. Men jag vet inte hur man värderar korrekt. Så vill gärna ha tipps på hur ni brukar göra!
Fattar ditt resonemang, tack för att du tog dig tid.Finns flera från handlare för under 9k. Kolla Finland bland annat. När jag säljer så brukar jag lägga mig minst 10% under pro handlare på Chrono24. Jag kan som privatsäljare inte erbjuda samma säkerhet och garantier som dem ofta gör.
Seiko Limited Edition Alpinist säljes av en Seller på Chrono24 för 8 917 kr
Seiko Annons: 8 917 kr Seiko Limited Edition Alpinist, Referensnummer SPB199J1; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; År 2020; Klocka med originallåda;www.chrono24.se
Då ställer jag en fråga om en Cartier Santos Large. Blå tavla. Ny oanvänd. Vad är en sådan värd på 2ahandsmarknaden?
Vad den kostar ny vet jag,och hur man räknar med död moms också.
Men vad kan en privatperson tänkas få ut vid en försäljning?
Det ska du fåDumont Large eller annan modell? Vilket urverk är det i den, den finns ju både som quarts och automat om jag inte är helt fel ute. Ref nummer och bild?
Vacker? Alldeles för stor, kvalificerad gissning att del är iskall på den svenska marknaden. Jänkare har ju generellt kass (annorlunda) smak så kanske att du kan kränga utan allt för mycket torsk när du kommer ”hem”.Vilken vacker modell. Skulle säga runt 55-58k då den är ny. Säljs av Uret ny för 67k, beggad av handlare på nätet från 60k och upp.
Vacker? Alldeles för stor, kvalificerad gissning att del är iskall på den svenska marknaden. Jänkare har ju generellt kass (annorlunda) smak så kanske att du kan kränga utan allt för mycket torsk när du kommer ”hem”.
Tycker tvärtom att det ser ut som en för stor Panerai. Det ser fullkomligt bedrövligt ut.Under 40mm, det är ingen Panerai vi talar om direkt. Tycker den är grymt fin och storleken har jag inte som helst problem med. Skulle troligen passa perfekt på mig.
Vad tror tråden om dagspris på en Doppelchronograph 3713, läder, ingen länk. Enbart klocka, ej fullset?
Den jag har kikat på är den ursprungliga tavlan som jag personligen tycker är snyggare.Billigaste på chrono24 inom EU ligger på 45.5k så en slant under av privatperson är väl rimligt
Detta är dock en "Spitfire" med silvertavla, jag skulle tro det är lite mer "collectors value" på de äldre med tritium tavlor och baton-timmvisare men ej helt säker på det
Listpriset på den här modellen är ca 78 000kr. Testa att kolla med återförsäljarna i första hand, borde inte vara speciellt lång leveranstid, men klart, allting ändras ju hela tiden också beroende på efterfrågan.
Vad tycker experterna om priset på denna 126200? Är det alldeles för överpris eller vart bör man lägga sig?
Tack. Har mailat några. ska kika förbi Bergströms när jag får tid.Listpriset på den här modellen är ca 78 000kr. Testa att kolla med återförsäljarna i första hand, borde inte vara speciellt lång leveranstid, men klart, allting ändras ju hela tiden också beroende på efterfrågan.
Verkar ha blivit något längre väntetider på 126200 också men skulle inte betala så mycket. Nästan uppe i samma pris som 126234 ju Har du inte superbråttom är det ju värt att testa med AD.Tack. Har mailat några. ska kika förbi Bergströms när jag får tid.
3-3,5 typ.Vad är ett rimligt pris för en ”25-års-klocka” Tissot 18k?
Vilka handlare skulle du hellre rekommendera för bättre betalt?Jag har alltid fått bättre bud av andra handlare än luxury watches men säkert många i sthlm med omnejd som tycker det är smidigt men som sagt väldigt dåligt betalt