• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Barfly

Cartier
Vad skulle man betala för en Seiko Alpinist Glacier Limited Edition SPB199J1?
Det ligger en ute nu för 5k.
 

mitsman

Omega
Det ligger en ute nu för 5k.
Den som är ute nu för 5k är 119j1 och inte 199j1 som är limited edition!
 

Feskarn85

Breitling
Funderar på att sälja min Oris Big Crown X1. Använd sporadiskt senaste 8 åren. Aldrig servad men går utan avvikelse. Vad är rimligt beg pris för en sån?
 

Omega69

Breitling
A4A35F5A-D5B6-4A37-9C5D-13E007046FC1.png
 

Omega69

Breitling
Mera foton.
 

Bilagor

  • 01E7D5E6-E973-4063-8C93-167100207858.png
    01E7D5E6-E973-4063-8C93-167100207858.png
    476 KB · Visningar: 22
  • CDFEC61F-3EDB-45D1-AB35-856D5988122A.png
    CDFEC61F-3EDB-45D1-AB35-856D5988122A.png
    405.3 KB · Visningar: 26

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska tydligen vara nypolerad.
Men har du nån aning vad man ska ge för pris?
Nej, för om den är felpolerad (vilket är svårt att se) så sjunker värdet. Värdet påverkas också av om den är servad eller inte.

Här har du ett någorlunda nytt riktvärde
 

Omega69

Breitling
Nej, för om den är felpolerad (vilket är svårt att se) så sjunker värdet. Värdet påverkas också av om den är servad eller inte.

Här har du ett någorlunda nytt riktvärde
Tackar.
Är helt ny på detta med klockor,men har viljat ha en omega seamaster länge.
Vad ska man tänka på när man köper?
 

FlipSwede

Rolex
Tackar.
Är helt ny på detta med klockor,men har viljat ha en omega seamaster länge.
Vad ska man tänka på när man köper?
Kop saljaren innan du koper klockan....
Om du ar helt novis pa vad du ska kopa,speciellt om saljaren ar en for dig okand privatperson,sa hor dig for i bekantskapskretsen eller kanske tom har om nagon har lust att mot en middag hjalpa dig kika/gora affar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar.
Är helt ny på detta med klockor,men har viljat ha en omega seamaster länge.
Vad ska man tänka på när man köper?
Det finns extremt mycket fakes på just Omega, så är du helt novis så köp av en handlare är mitt tips. Alternativt köp här från någon med goda referenser.

Äkthetsintyg är alltid bra men det är bra att veta att även de går att fejka. Sedan har vi det där med polering och service.

Här har du lite fler tips.

Vad gäller pris så kan du söka här på gamla annonser för att få en uppfattning.
 

Omega69

Breitling
Det finns extremt mycket fakes på just Omega, så är du helt novis så köp av en handlare är mitt tips. Alternativt köp här från någon med goda referenser.

Äkthetsintyg är alltid bra men det är bra att veta att även de går att fejka. Sedan har vi det där med polering och service.

Här har du lite fler tips.

Vad gäller pris så kan du söka här på gamla annonser för att få en uppfattning.
Det finns extremt mycket fakes på just Omega, så är du helt novis så köp av en handlare är mitt tips. Alternativt köp här från någon med goda referenser.

Äkthetsintyg är alltid bra men det är bra att veta att även de går att fejka. Sedan har vi det där med polering och service.

Här har du lite fler tips.

Vad gäller pris så kan du söka här på gamla annonser för att få en uppfattning.
Vad menar du men ”polering och service”?
 

Ronny K

Omega
Hej KS och dess samlade expertis. Någon som har ett mellan tummen och pekfingret värde på denna tingest? Har sökt runt lite men få till salu.

det handlar om en breitling jupiter pilot navitimer 3300. Iraqi airforce.
Skicket skulle jag säga är snudd på fantastiskt för dess ålder. Innehar originalbox ytter och inner, ej cert.
 

Bilagor

  • 98F8BC54-3E8A-4683-9D68-9B0BC2566425.jpeg
    98F8BC54-3E8A-4683-9D68-9B0BC2566425.jpeg
    473.9 KB · Visningar: 27

FlipSwede

Rolex
AD14B534-CCA7-4C53-B3B4-5D8C6EB48FD3.jpeg



Undrar värde, årtal på denna. Vill sälja men var?
Micke
Har har du val nagot liknande.


Men ar ditt ur i silver?
Och om det begarda priset ar vettigt eller heltokigt har jag ingen aning om....men kanske en startpunkt for vidare efterforskningar?

Salja....FB Tradera eller har pa KS ar val vad som kommer upp direkt om du inte vill betala provision till ett auktionshus
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
AD14B534-CCA7-4C53-B3B4-5D8C6EB48FD3.jpeg



Undrar värde, årtal på denna. Vill sälja men var?
Micke

Den ser väldigt sliten ut milt sagt. Sekundvisare saknas. Urtavlan sprucken. Finns axeln till sekunden? Finns verk öht? Går den isf? Hur ser det eventuella verket ut?
Du berättar inget om den och inget vettigt värde går att säga utan info. Något större ekonomiskt värde bör du nog inte förvänta dig dessvärre om den inte är bättre än den verkar och det är ett fint verk i den.

@FlipSwede Den är i silver.
 
Senast ändrad:

poormans

Rolex
Har sålt Evo chronomat i Rose på läderband för 100k

På länk säkert 35k till 45k upp

Mkt guld och klocka för pengen men svårsålda alla vill ha guld rollar
 

Barsis10

Omega
Hej alla!

hjälp uppskattas :) jag är ny i klockvärlden och ännu inte köpt så mycket begagnade klockor…
Vad skulle ni ge för en Rolex 1002 fr. 1966. Okänd servicehistorik.


tack 🙏🏼

Hej,
Jag sålde två air-kings (5500 & 5520) utan servicehistorik från 80 och 70-talet för 25´ och 27´
Vet att Date-n låg i ungefär samma prisintervall, kanske gått upp en tusing eller två.

Trevlig och diskret klocka!
 
Hej allihopa,

Lurkat i många år, men aldrig kommit ut klockskåpet. Fråga: Letar efter en Rolex GMT Master ii, 16710, klassisk pepsi - Ser hellre en dyrare och fräschare pjäs än charmigt sliten/polerad - Vad är egentligen en rimlig "slutnivå" att hamna på? Har försökt bli klok på utvecklingen de senaste 6 månaderna - 130-140?
 

poormans

Rolex
130-140 är nog ok för de "vanliga" från ca 2000 upp till 2004/5

Sen kommer stick dials, error dials och caliber 3186 och då räcker inte de pengarna
 
Topp